[EXCHANGE] Lezen van de Access Control List van een mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:47
Mede Tweakers,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van formulieren in UMRA van Tools4Ever (www.tools4ever.com). Ik krijg zowat alles uit de AD gevist wat ik weten wil maar het volgende probleem heb ik nog niet weten op te lossen:

Het bedrijf waar ik zit maakt gebruik een zooi algemene mailboxen met een disabled user account. Gebruikers en groepen worden vervolgens via "Users and Computers" MMC toegevoegd door in de eigenschappen van het user account naar Exchange Advanced en dan bij Mailbox Rights de betreffende zooi toe te voegen met Full mailbox access aangevinkt. Als de betreffende gebruikers ook nog Send As moeten hebben kan ik dit regelen in het tabblad Security. Het send on behalf-recht kan ik wel uitlezen.

Het probleem is nu dat men wel steeds mensen toevoegt aan deze mailboxen maar niemand heeft een overzicht wie welke rechten heeft. :N :X

Is er een tool of applicatie die een overzicht kan genereren welke gebruikers welke rechten hebben? Ik heb al tijden met Google etc gezocht maar ik kan niets vinden.

Alvast bedankt!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon via de AD doen :) Het zijn allemaal ad-properties dus die kan je met een vbs-scriptje wel uitlezen.

pfdavadmin kan je misschien grafisch ook nog wat mee zien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters