[WDS] 802.11n + WDS over WPA

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Hi,

heeft er iemand ervaring met WDS over een 802.11n netwerk met WPA beveiliging? Ik ben eigenlijk op zoek naar een tweetal wireless routers, die dit ondersteunen ZONDER custom firmware. Ik heb met de search gezocht, maar kwam niet veel recente topics tegen hierover. Als iemand ervaring heeft met deze setup, dan zou ik graag willen weten welke wireless routers dit kunnen. Het gaat mij specifiek over de WPA beveiliging, ik heb net gelezen dat in het algemeen alleen WEP ondersteuning aanwezig is bij WDS.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Airport Extreme biedt deze mogelijkheden. Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454

🌞🍃

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
WPA over WDS werkt wel, maar lang niet altijd vlekkeloos. Tussen 2 WRT54GLs heb ik het wel werkend gehad, tussen een wrt54gl en een speedtouch 585 weer niet. Is nogal merkafhankelijk is me opgevallen.

Ik mis alleen even de meerwaarde van WDS over een (pre)N netwerk. Per WDS node wordt de snelheid gehalveerd. In de praktijk schommelt N ook aardig kwa bereik/snelheid, dat dan nog eens delen, om over de kostprijs (N router x 2 + nics) maar niet te spreken. Ook het 'probleem' dat je op de notebooks weer meestal een (fysiek uitstekende/dure) kaart erbij moet kopen heeft mij momenteel nog niet overtuigd van N. Gewoon G is meer compatible, goedkoper, voldoende voor internet, en voor betrouwbaar filetransfer roeleert een 100mbit (of hogere) kabeltje elke router ;)

• chim0
  • Laatst online: 15-03 08:57
Tranzeo apparatuur ondersteunt dit, werkt op de 5GHz band. Zie http://www.wifishop.nl

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Het probleem, zoals zo velen met mij, is dat we gaan verhuizen, er ligt nog geen ethernet kabel door het huis, en ik sta er behoorlijk om bekend dat de afwerking van kabels die ik leg meestal niet mooi is... Kijk, en dan komt m'n vriendin in the picture die dat weer niet wilt :-) Ik moet drie verdiepingen voorzien van een wireless signaal, mijn idee was dus om gebruik te maken van twee dezelfde wifi routers, die met wds aanelkaar knopen om op die manier het bereik te vergroten. Overigens heb ik net getest, en ik heb in principe op zolder een redelijk wifi signaal, maar ik wil toch voorkomen dat er ooit problemen zijn.

In principe is G ook al voldoende hoor, maar ik wil wel per se een redelijk beveiliging hebben en het mag natuurlijk geen honderden euros kosten. WEP valt dan dus in principe al af, en blijft over het vinden van een set van wifi routers die WDS over WPA doen.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

• chim0
  • Laatst online: 15-03 08:57
Kijk anders eens naar de Sitecom Range Extender, heb ik goede ervaringen mee. Werkt als client en AP tegelijk.

http://www.sitecom.com/pr...oductid=411&subgroupid=40
Pagina: 1