Toon posts:

Smartcard ontbreekt, systeem start niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via een kennis heb ik een Acer Travelmate 351te gekregen, hij vertelde mij erbij dat ik een wel een smartcard moest hebben anders kwam ik niet verder dan een zwart scherm met daarop vermeld:

"platinumpas av1.0
preboot authentication services
please insert a valid smartcard"

ik heb deze kaart echter niet en kan het ook niet 'uitzetten' in de bios... Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
Uit mn hoofd (ik heb ooit ook eens zo'n smartcard ding bypassed) is dat uit te zetten. Welk model dat was weet ik niet meer, maar iig ook een travelmate (p3 ding)

Daar zat aan de onderkant, bij geheugen geloof ik of onder toetsenbord (weet niet meer), een dipswitchblokje. Na trial- en error (1 voor 1 dipswitch omzetten en kijken) bleek 1 dipswitch gewoon voor 'smartcard-enable'. Tot op de dag van vandaag draait die notebook nog prima ;)

mmm google bevestigd dit: dipswitch 6... bron:
http://stkts.sertek.com.t...%20350%20Smart%20Card.doc

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 01-11-2007 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
PERFECT het is gelukt, boot nu eindelijk fijn door en kan windows erop installeren, BEDANKT!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:33:
PERFECT het is gelukt, boot nu eindelijk fijn door en kan windows erop installeren, BEDANKT!
Welke dipswitch was het nu en waar? even m'm geheugen opfrissen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zag het op de foto, ik moest het toetsenbord optillen en zag de dipswitches (zeer klein) de 6de vanaf links (kon de getallen ook niet zien) en vlakbij de batterij idd

XP staat er inmiddels bijna op :)