[Vista] Netwerk printen zonder printerdriver

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Probleemomschrijving:
Hier in huis heb ik een server draaien met daarop Windows Server 2003, daarnaast een PC met Windows Vista 64bit. Nu heb ik een HP Printer waarvan er geen drivers zijn voor Vista64 maar wel werkend te krijgen in Server 2003.

Wanneer ik deze printer op mijn server installeer en vervolgens ga delen over het netwerk, vraagt Vista64 naar een driver om die printer over het netwerk te gebruiken. Dit is dus helaas niet mogelijk. Mijn vraag is dus of er een soort van programma bestaat welke een universele driver o.i.d. aanmaakt om dit werkend te krijgen. Zou zonde zijn wanneer ik deze laserprinter weg zou moeten doen enkel om een driver probleem.

Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers toch afdwingen in Vista64, dmv driver signing uit te zetten.
- Alternatieve driver van een andere vergelijkbare printer geprobeerd.
- Router met printfunctie in het netwerk gehangen (werkt mijn printer niet mee).
- HP gemaild, maar drivers gaan ze niet meer maken volgens hun helpdesk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor printer heb je nou eigenlijk ?

heb je al geprobeert om een standaard "hp laserjet" of "hp color laserjet" te kiezen ?

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie fish, zeker als het een redelijk normale HP Laserjet is, kun je echt wel gewoon een Laserjet 2/3/4 driver selecteren 99,99% van alle normale prints gaan dan gewoon lukken.
Verder is dit toch echt een driver kwestie en heeft het weinig met Netwerken te maken.

Move van NT naar WC dus ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alwaar de local titlefix molice het OS er nog even tussenvrot :+

HP heeft ook een universal printerdriver voor Vista beschikbaar, die ook bekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Het betreft een Laserjet 1000w van HP, deze werkt niet met andere drivers van andere laserprinters helaas. Vandaar dat de optie via het netwerk mij het makkelijkste leek. HP Geeft immers aan dat er geen drivers zijn / komen voor 64 bits.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wormzz schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:21:
Het betreft een Laserjet 1000w van HP, deze werkt niet met andere drivers van andere laserprinters helaas. Vandaar dat de optie via het netwerk mij het makkelijkste leek. HP Geeft immers aan dat er geen drivers zijn / komen voor 64 bits.
Wat is er zo bijzonder aan die LaserJet 1000w, dat je niet de drivers van de LaserJet 1000 kunt gebruiken. Op de site van HP kan ik geeneens een Laserjet 1000w vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1