Toon posts:

[Kubuntu 7.10] Installatie via LiveCD hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een verse install van Kubuntu 7.10 op mijn laptop te doen via de LiveCD, er stond eerder Ubuntu 7.04 op. Ik kan prima booten via de LiveCD en de desktop etc. laadt ook goed. Als ik dan kies voor installeren, de stappen waarin om informatie gevraagd wordt doorloop (waarbij ik kies voor "guided partition" van de hele hdd) en het laatste scherm op de "install"-button klik, verschijnt er een klein windowtje met titel "Detecting sys" en een progress bar.

Deze bar blijft echter hangen bij 15%. Ik heb de laptop afgelopen nacht aan laten staan en vanmorgen stond ie nog steeds op deze 15%... Bij verschillende andere pogingen wordt het installatieprogje gekilled bij het bereiken van deze 15% en kom ik weer terug in de desktop... Ik heb verschillende bronnen op internet geraadpleegd zoals ubuntuforums, en hoewel er verschillende problemen schijnen te zijn met (de installatie van) Gutsy ben ik niet echt wat bruikbaars tegengekomen.

Is er hier iemand die een idee heeft wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen? Ik ben nu bezig met het downloaden van de Kubuntu 7.04 LiveCD, zometeen die eens proberen als het echt niet wil.

Het gaat om een ouder Acer-bakkie, met de specs Intel Mobile Celeron 2.5GHz/256MB/Intel 852GME with 8MB shared memory/30GB Ultra ATA/100.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01
Had ik ook. Ik heb toen maar ubuntu geinstalleert en daarna het pakket 'kubuntu-desktop' geinstalleert.

Verwijderd

Topicstarter
rutgerw schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:20:
Had ik ook. Ik heb toen maar ubuntu geinstalleert en daarna het pakket 'kubuntu-desktop' geinstalleert.
Dat is inderdaad een optie, maar ik vind dat niet echt een "nette" optie omdat je dan in principe twee window managers geïnstalleerd hebt en er in je menu's zowel gnome- als kde-applicaties opduiken toch? Ik zou vermoeden dat dat voor een ouder beestje zoals die van mij qua performance ook niet echt optimaal is? In ieder geval bedankt voor de suggestie :).

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kunt ook de alternate cd van Kubuntu nog proberen...

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

ik heb dat ook gehad en toen heb ik gekozen voor een Text Install en dat werkte wel goed. Dus in het begin bij de DVD menu Text Installation kiezen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu inderdaad de alternate cd van Kubuntu aan het proberen, kijken of dat beter gaat. :).

Edit: lijkt ook niet te lukken. Misschien heeft de cd-drive kuren :?. Volgende optie die ik ga proberen is een network install...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 18:54 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 19:40

Vuurvoske

Nunquam cede!

Bij mij lag het aan mijn moederbord. En specifiek aan mijn netwerkcontroller.

Had toen een DFI Infinity 975X/G.
Heb nu een Asus P5W DH Deluxe en alles werkt perfect.

Beroeps brabander

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

ATS

Had ik ook bij de installatie van Kubuntu. Afwisselen tussen de normale en de alternate cd leek te werken. Had liever gezien dat je alles gewoon vanaf het net kan trekken als je een basissyteem hebt. Lijkt me handiger; netwerk had hij namelijk al weg in orde.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1