Toon posts:

linksys WRT54G probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag,

ik zit met een probleem, ik moet een draadloze verbinding aanleggen bij mijn stage, maar dit wil niet lukken. ik ben inmiddels al ruim 10 uur bezig alleen met de configuratie van de linksys wrt54g router. ik snap echt niet wat ik verkeerd doe

de situatie is als volgt.

op mijn stage habben ze al een bestaande verbinding, geen draadloos. het IP adres volgens www.watismijnip.nl is 66.70.18.x als IP adres bij de eigenschappen van internet protocol staat als IP: 10.0.1.x
de ip range van de hoofdrouter is van 0 t/m 99. een rechtstreekse verbinding werkt uitstekend.

dan doe ik de linksys router ertussen en krijg ik dit:
het ip van mijn linksys router is 192.168.1.x , nu zit ik nog niet op draadloos, ik gebruik nu de router als switch. ik ben wel verbonden, maar ik kan niet op internet. ik heb naar mijn idee al alle ip combinaties gebruikt in de configuratie van de linksys router.

als ik draadloos activeer, dan kan ik de linksys router wel zien en ook mee verbinden, maar nog steeds geen internet.

op http://forum.computeridee...thread.php?t=42205&page=4 staat ook een stuk erover, ik heb precies die stappen gevolgt, maar nog geen internet.

ik heb de DHCP-server uit gezet, ook alle beveiligingen van de linksys router en de windows firewall.

ik heb al geprobeert om hem volgens de link van hierboven buiten de range van de hoofdrouter te zetten, dit werkt niet, tevens heb ik ook geprobeert om hem in dezelfde range te zetten, ook dit werkt niet.

ik mag niet in de hoofdrouter kijken, mijn baas geeft mij daar geen toestemming voor, hij heeft alleen verteld dat de ip-range van .0 t/m .99

kunnen julie mij verder helpen?

Bij voorbaar dank,

snicKzZz

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:02
Welke versie van de WRT54G heb je? (kun je achter op de sticker vinden)

neem aan dat je al gekeken hebt voor een firmware update? zo ja, welke versie heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Pipooow schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:45:
Welke versie van de WRT54G heb je? (kun je achter op de sticker vinden)

neem aan dat je al gekeken hebt voor een firmware update? zo ja, welke versie heb je nu?
WRT54G versie 3.1

Firmware Version : v4.01.1

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:40

Investig8or

What goes up, could come down

Welke poorten gebruik je om de routers op elkaar aan te sluiten? k dacht in een ander topic iets gezien had dat er ook wel verbinding was maar geen internet. Toen was de oplossing de UTP kabel niet aansluiten op de WAN poort maar op een LAN poort.
( ik kan het topic helaas niet vinden, dus ik weet niet zeker of ik dat goed begrepen had...)

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Topicstarter
je had het goed begrepen, hij doet het ! :D

haha hele domme fout, toch bedankt ;)

gr

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:40

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:42:
je had het goed begrepen, hij doet het ! :D

haha hele domme fout, toch bedankt ;)

gr
geen probleem, heb ik ook weer wat goed onthouden :+

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

We hebben een Wireless Linksys WRT54GL router (wel beveiligd), waarmee we met verschillende wireless apparaten op internet kunnen:
laptops, mobiele telefoons, etc.
Echter staat op de andere laptop Windows XP Professional (Toshiba A100-serie), en heb ik op mijn laptop (Toshiba P200-14N) Windows Vista Home Premium staan.
Nu is het punt dus, dat ik met de laptop bijv. wel het netwerk van de buren zie, maar die van onszelf niet. Met Vista vind ik overigens ± 2 á 3 andere draadloos netwerken, en als ik dan ga zoeken naar andere draadloos netwerken met de WinXP laptop vind ik er al wat meer.

Kan het nou zo zijn dat we onze router dan een firmware update moeten geven?
Aangezien we de router zo beveiligd hebben dat 'ie maar een bepaalde range aan IP-adressen weg mag geven, (zo'n 10 stuks) en we eerst de MAC-adressen moeten toevoegen..

Alvast bedankt :?

PS: LAN-verbinding werkt perfect.. en het mac-adres is uiteraard ook toegevoegd aan de router.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 09:47 . Reden: Het werkt inmiddels weer, vergeten het Wireless kanaal aan te passen! ]

Pagina: 1