Een PS3 Kopen, moeilijke keuze...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:49
Ik heb mijn oog laten vallen op de Playstation 3.
Nu heb ik voordat ik op de aanschaf overga nog een paar vragen aan jullie.
Ik heb al aardig wat gegoogled voor antwoorden maar toch vaak tegenstrijdigheden gevonden.
Ik hoop met jullie antwoorden wat uitsluitsel te krijgen.

TV: Panasonic 42PV70
DVD/Versterker: Losse Versterker Sony (type nummer zal ik nog opzoeken)

Ik wou de PS3 met een HDMI op mijn TV aansluiten en met een optische kabel op mijn versterker.

1. Speelt de PS3 ook moeiteloos DVD's? (ik dacht van wel, maar hoorde op internet slechte verhalen als je de PS3 met HDMI aansluit)
2. Speelt de PS3 zowel PAL als NTSC DVD's?
3. Kan je de PS3 regiovrij maken? (als ik dit niet mag vragen laat dan maar :) )
4. Speelt de PS3 AVI/DivX?
4. Speelt de PS3 nog wel normale DTS/DD5.1?
5. Mis ik HEEL veel kwaliteit met mijn 720p scherm in vergelijking met een 1080p?
6. Hoe zit het met de warmte issues van de PS3, kan ik hem in een kastje kwijt waar ook de versterker/digitale TV inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- google.com
- het grote PS3 topic.

Veel leesplezier!

PS ik krijg een beetje vreemde associaties bij je nickname :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:00:
- google.com
- het grote PS3 topic.

Veel leesplezier!

PS ik krijg een beetje vreemde associaties bij je nickname :)
Ik snap je reactie volledig. Maar zoals ik al zei heb ik dit al gedaan en daar uiteindelijk vele tegenstrijdige antwoorden uit gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bel Sony zou ik zeggen, die gasten zouden het moeten weten zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Penetrator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:04:
[...]
Ik snap je reactie volledig. Maar zoals ik al zei heb ik dit al gedaan en daar uiteindelijk vele tegenstrijdige antwoorden uit gekregen...
Je wilt nu feiten met gebruikerservaringen vergelijken. Jij zoekt zo te lezen niet de gebruikerservaringen. Dan ben je uitgelezen bij de ps12.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 22:49
1. Speelt de PS3 ook moeiteloos DVD's? (ik dacht van wel, maar hoorde op internet slechte verhalen als je de PS3 met HDMI aansluit)

Ziet er erg goed uit op een 42PV60.

Alleen PAL geprobeerd, maar zie geen echt potentieel probleem via HDMI. NTSC / PAL problemen komen volgens mij alleen voor op 'oude' analoge aansluitingen.

3. Kan je de PS3 regiovrij maken? (als ik dit niet mag vragen laat dan maar )

Vast niet.

Nee, alleen via een 'transcoder' die via een DLNA Server gebruikt word... Google is je vriend.

Werkt prima.

5. Mis ik HEEL veel kwaliteit met mijn 720p scherm in vergelijking met een 1080p?
Welk 1080p paneel geeft een beter beeld dan de Pana ? Wellicht een dure Pioneer plasma, maar de 1080p Plasma van Pana heeft een flink lager contrast. Als je niet te dicht bij (minder dan 1.5 meter) gaat zitten is het geweldig. Mening: 1080p is pas nuttig bij 50 inch +

6. Hoe zit het met de warmte issues van de PS3, kan ik hem in een kastje kwijt waar ook de versterker/digitale TV inzitten?

Veel ruimte en frisse lucht of een 40 GB versie kopen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Wat ik bedoel is dat ik graag de antwoorden van de tweakers zou willen weten. Uiteindelijk vertrouw ik daar meer op dan forums die ik ergens anders op internet vind. Het uitgeven van 650 euro wil ik graag goed onderbouwen. Het spijt mij als dit overkomt als luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
kdeboois schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:17:

Ziet er erg goed uit op een 42PV60.

Alleen PAL geprobeerd, maar zie geen echt potentieel probleem via HDMI. NTSC / PAL problemen komen volgens mij alleen voor op 'oude' analoge aansluitingen.

3. Kan je de PS3 regiovrij maken? (als ik dit niet mag vragen laat dan maar )

Vast niet.

Nee, alleen via een 'transcoder' die via een DLNA Server gebruikt word... Google is je vriend.

Werkt prima.

Welk 1080p paneel geeft een beter beeld dan de Pana ? Wellicht een dure Pioneer plasma, maar de 1080p Plasma van Pana heeft een flink lager contrast. Als je niet te dicht bij (minder dan 1.5 meter) gaat zitten is het geweldig. Mening: 1080p is pas nuttig bij 50 inch +

Veel ruimte en frisse lucht of een 40 GB versie kopen.
Kijk, top. Dankjewel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:32
1 : ja
2 : ja
3 : volgens mij niet
4 (1) : Het programma WinAmp Remote is je vriend
4 (2) : ja
5 : Nee, full HD komt pas toch zijn recht bij meer dan 42inch
6 : Beetje ventilatie kan nooit kwaad natuurlijk, je PC zet je ook niet weg in een vacuum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeiteloos niet, maar hij kan ze wel afspelen. Een losse DVD speler geeft wel minder problemen (zoals deze: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/434963)

Een in Europa gekochte DVD speler kan alleen regio 2 DVDs afspelen en die zijn allemaal PAL. Technische gezien heeft de PS3 er geen probleem mee.

3. Kan je de PS3 regiovrij maken? (als ik dit niet mag vragen laat dan maar :) )

Voor DVD of voor de spellen bedoel je? Voor de spellen is ie standaard al regiovrij. Althans, het is afhankelijk van wat de producent van het spel wil. Om hem helemaal regiovrij te maken voor DVDs is zover ik weet niet mogelijk, maar je kan natuurlijk altijd wel een thuiskopie maken waar je de regiocode op 'geen' zet.

Nee, je moet ze eerst omzetten naar MP4

Natuurlijk

Valt wel mee, zeker als je tot nu toe 480p gewend bent is 720p gewoon al een enorme verbetering.

Ik zou je wel aanraden de nieuwe 40GB editie te kopen, die wordt minder warm (die is op 65nm geproduceerd, heeft een kleinere heatpipe en verbruikt ook maar 120 ipv 200 watt) Een beetje lucht kan natuurlijk geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:50:
De PS3 games zijn regiovrij. Voor blu-ray films moet je even op deze pagina kijken voor de regioverdeling. Voor DVD geldt de regiobeperking van DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:25:
Ik zou je wel aanraden de nieuwe 40GB editie te kopen, die wordt minder warm (die is op 65nm geproduceerd, heeft een kleinere heatpipe en verbruikt ook maar 120 ipv 200 watt) Een beetje lucht kan natuurlijk geen kwaad...
Hmm... Ik vind het dan wel echt jammer dat ie niet backwards compatible is + dat je bij de starterpack van 600e al wel 2 controllers en 2 spellen krijgt. Dus voor de prijs hoef je het ook niet echt te doen.

Of is die warmte wel echt in zoverre een probleem dat dit opweegt tegen de voordelen van de 60gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Penetrator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:56:
[...]
Of is die warmte wel echt in zoverre een probleem dat dit opweegt tegen de voordelen van de 60gb versie?
Nee hoor. Maar als je er nog lang over nadenkt is de 60GB versie er niet meer :)

Maar het ligt er net aan wat je met je console doet. Dat zijn jouw voor en nadelen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm... Ik vind het dan wel echt jammer dat ie niet backwards compatible is + dat je bij de starterpack van 600e al wel 2 controllers en 2 spellen krijgt. Dus voor de prijs hoef je het ook niet echt te doen.
Heb je de nieuwe bundels al gezien?

PS3 + Spider-Man 3 film (Blu-Ray), vanaf 31 oktober voor 419,99 euro
PS3 + Ratchet & Clank, vanaf 15 november voor 439,99 euro
PS3 + Uncharted, vanaf 15 december voor 439,99 euro
(van http://games.fok.nl/news.php?newsid=21505)

Reken er wel op dat dat nog de oude sixaxis controllers zijn en dat je straks toch over zal willen naar een Dual Shock 3 Sixaxis. Voor goedkope spellen kijk je op budgetgaming.nl ; Dat levert soms meer op dan het voordeel van een bundel.

Wat die backwards compatibility betreft: Heel veel PS2 spellen werken sowieso niet 100% goed met de software emulatie van de Europese 60GB versie, voor PS2 spellen kan je beter een PS2 op de kop tikken.

Overigens als je niet te lang wilt wachten zou ik gebruik maken van de Bart Smit aktie van 15% korting op het hele assortiment om je PS3 aan te schaffen... Dan is ie 339,15 en kan je zelf spellen uitzoeken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hier wat temperaturen:

Room temperature - 71.9F
top of PS3 - 80F
front of PS3 - 78F
left side of PS3 (by vent) - 105F
back of PS3 (by vent) - 140F
right side of PS3 (by vent) - 105F

Dat is in een open omgeving (gegevens van http://www.bellaonline.com/articles/art42470.asp)

140F is 60 graden Celsius, dus die zet je niet zomaar in een afgesloten kastje zonder problemen te krijgen. Dus ja, heat is een issue...

Heeft er iemand temp metingen van de nieuwe uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Er was ergens een test te lezen dat ze de PS3 in een sauna hebben laten draaien voor meer dan een week inclusief games, dvd's en blu-ray afspeelgebeuren. Heeft geen 1x tot problemen geleidt. Hetzelfde geld voor een diepvrieskist waarin ze de truuk herhaald hadden.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:11:
Er was ergens een test te lezen dat ze de PS3 in een sauna hebben laten draaien voor meer dan een week inclusief games, dvd's en blu-ray afspeelgebeuren. Heeft geen 1x tot problemen geleidt. Hetzelfde geld voor een diepvrieskist waarin ze de truuk herhaald hadden.
Veel hitteproblemen hebben effect op de levensduur van het apparaat. Zo is er bijvoorbeeld ook een sterk verband tussen de levensduur van hardeschijven en hitte. Dat een bepaalde tijd werkt zegt niet dat het geen nadelige effecten heeft op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21

Acid_Burn

uhuh

Ik dacht dat google juist had aangetoond dat het voor HD's juist niet zo veel uitmaakte.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Humm.. Interesting, ik ben van plan om een PS3 60GB te kopen, en hoop natuurlijk dat die zo koel mogelijk zal lopen. Zijn alle 60GB ps3's van de 60nm procede voorzien?! Of is dat in de tussentijd veranderd en zijn er tools om dit te achterhalen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 19:54
Dit is echt een kwestie van het grote PS3 topic doornemen en diverse review sites te bekijken. Hierna kan je zelf de voor en tegens langs elkaar leggen en wegstrepen, totdat je een keuze kunt maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.