[Vista:HomePrem] Af en toe vage BSOD's en foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik heb sinds "kort" (paar weken) Vista Home Premium geinstalleerd op mijn nieuwe PC.
Specificaties zijn een Asus P5N-E SLI mobo en een Asus 8600GTS videokaart
Wat ik tot nu toe heb gedaan om hem werkend te krijgen is:

nForce drivers installeren,
GeForce drivers geinstalleerd

Beide van de site van nvidia, de nieuwste drivers.Dus ik denk dat ik verder geen drivers hoef te installeren. Wel had ik op de site nog een hotfix gevvonden voor geforce kaarten en vista, na het downloaden gaf deze aan dat het niet van toepassing is op mijn pc, was voor tablet pc's, dus als het goed is komen mijn problemen niet van de drivers/software.

Ik heb nog geen virusscannertroep draaien, verwacht ook niet dat hier het probleem zit aangezien ik niets gedownload heb nog en eigenlijk alleen WoW speel op deze PC (en wat internet op tweakers en m'n GMail). Dus het kan ook niet de software zijn denk ik zo?

Ik had nog geprobeerd nieuwe bios erop te zetten, alleen er zijn geen Vista tools om dat te doen. Dus dat heb ik nog niet gedaan/gekunt.

Mijn errormeldingen lopen uiteen van "Windows heeft het Search Host Protocol uitgeschakeld of niet kunnen laden" tot ineens een BSOD met een fysieke memorydump en texten waar ik in die 5 seconden niet wijzer uit word (geen .dll file of iets dat mij in een bepaalde richting kan wijzen).

Mijn vraag ik eigenlijk, hoe kan ik nu naar de oorzaak van het probleem gaan zoeken?
Ik hoopte dat iemand mij hier wat wegwijzer in kon maken, want met Vista heb ik nog niet zo veel gedaan.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Niemand een idee ic. Het gaat hard in dit forum ook nog, stond niet eens meer tussen de lijst vandaar deze voorzichtige kick. Misschien een wat specifiekere vraag, hoe kan ik de "dumps" bekijken van die bsod's missschien dat ik er zelf wel wijzer uit word...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Je kan je bios gewoon flashen met de ingebouwde Asus EZ Flash2 in het bios onder Tools..

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/11670109436Mt48LzqAn_3_23_l.gif

Systeem Specs