Toon posts:

Welke HDD ('s) zou je kopen voor 1000 gulden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke HDD ('s) zou je kopen voor 1000 gulden

moet wel ata100 en min. 7200rpm en EDI zijn ?

gewoon goed en snel! :7

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
2× IBM 45 GB ofzo, in RAID.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

The Legend

*Plop*

Ik zou veel geld uitgeven aan een stille HD, zul je veel profijt van hebben.

Ik ben toch malle pietje niet!

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Kunnen jullie me misschien vertellen wat EDI is???

Oh... voor 1000 piek wist ik wel wat leuke dingetjes. Maar ik zie dat jij zelf ook wel weet wat je wilt. Waarom die vraag eigenlijk???

Sjesus...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

EDI bestaat niet ik denk dat je IDE bedoelt dit is een algemene standaard om randapparatuur aan te sluiten, je hebt ook nog SCSI maar dat is een stukkie duurder :)
Owja nog een lappie uitleg het is alleen wel Engels :+

Integrated Drive Electronics

IDE (Integrated Drive Electronics) is a standard electronic interface used between a computer motherboard's data paths or bus and the computer's disk storage devices. The IDE interface is based on the IBM PC Industry Standard Architecture (ISA) 16-bit bus standard, but it is also used in computers that use other bus standards. Most computers sold today use an enhanced version of IDE called Enhanced Integrated Drive Electronics (EIDE). IDE gets its name because the disk drive controller is built into the logic board in the disk drive.
IDE was adopted as a standard by American National Standards Institute (ANSI) in November, 1990. The ANSI name for IDE is Advanced Technology Attachment (ATA). The IDE (ATA) standard is one of several related standards maintained by the T10 Committee.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Zie mijn systeem info onder >:)

Thijs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 23:04 schreef Straat het volgende:
2× IBM 45 GB ofzo, in RAID.
moet dus inderdaad IDE zijn...alleen niet zo serieus op een typefoutje ingaan.

fouten maken is menselijk. Ik ben ook een mens.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

een mooie IBM kheb er nu 2 van 30Gb en 20Gb samen kostte deze toen ik ze kocht ook 1000,-

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 12 februari 2001 23:47 schreef jackthehacker het volgende:

[..]

moet dus inderdaad IDE zijn...alleen niet zo serieus op een typefoutje ingaan.

fouten maken is menselijk. Ik ben ook een mens.
Hehe natuurlijk kan het een typefoutje zijn maar het kan ook zo zijn dat je het echt niet weet daarom gaf ik toch maar antwoord. :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

offtopic
koop in ieder geval geen seagates
ik had ff een 30gb 7200rpm erin van hun en die maken toch een takke herrie

---tak tak tik tik triiiik triiiiik tak tak tak tak--- en dan heb je alleen mijn computers geopend

mijn ibm deed gewoon ww.....done

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
Ik heb dit weekend 2 Maxtor 45 GB 7200 rpm schijven gekocht voor dat geld. Draait als een speer in RAID 0.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over dat RAID gedoe : ik heb het zelf gehad (omgesoldeerd promisekaartje van 80 piek) en heb het er toch maar weer uitgehaald --> sequentiele read/writes fantastisch maar in de praktijk is mijn huidige setup sneller + geen kabelspaghetti in m'n kast

Ik heb nu 2 harddisks op IDE1 en IDE2.
Eerste schijf : OS, apps en MP3
tweede schijf : swapfiles , data en backup.

Wat je wel kan doen is drie kleinere HD's kopen en een raid kaartje,zet je de boot schijf op IDE1 en de andere twee schijven op RAID 0

BDW: heb 2 quantum plus LM 30 GB schijven = SCSI technologie omgezet naar IDE, super en goedkoop maar wel luidruchtige seeks.

Verwijderd

hey marc: ik zag in je specs een radeon staan. Daar zit ik ook op te asen...Is het wat? Bevalt ie een beetje of niet? is toch die 64mb ddr versie?

Verwijderd

Topicstarter
HEB EEN IBM 72OO ATA100 45,5 GIG GEKOCHT...Eveneens had iki RAID 1+0 staan hier...alles verkocht omdat ik er niet tevree over was. Dus alleen maar een hdd van 45 gig etc. op een Soltek KAV-x 133/266

Doe er niet meer aan mij aan dat waanzinnige geldpompgedoe mbt nieuwe technieken en respect. systemen.

:7

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
Op dinsdag 13 februari 2001 09:49 schreef onehelluvanoize het volgende:
hey marc: ik zag in je specs een radeon staan. Daar zit ik ook op te asen...Is het wat? Bevalt ie een beetje of niet? is toch die 64mb ddr versie?
Ja, hoor, ik ben er erg tevreden mee. Vandaag nog een paar videofilms gedivxed via de video in. Behoorlijke kwaliteit. 3D performance is ook prima in orde. Natuurlijk geen GeForce 2 GTS, maar ik kan alle spellen van het moment in 1280x1024@32 met alle opties aan soepel draaien. Geen miskoop. Enige probleem blijft de driversupport. Ik vraag me ook af of er over 2 jaar nog drivers voor deze kaart ontwikkeld zullen worden.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:24
IBM Discovery 36LZX DDYS-T18350 18Gb 4.9MS 10000RPM U160 4Mb fl 1.095

Jammer dat het scsi is.
Pagina: 1