[Vista] Krijg mijn DV Camera niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
Heb een Sony TVR60 DV Camera maar ik krijg deze niet werkend onder Vista. Vista
krijgt de camera niet geinstalleerd. Ik heb de camera aangesloten via USB (2.0) en
niet via firewire, deze is nl. niet aanwezig op mijn laptop (Toshiba L40-15B).

Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

BaRF

bijna kerst

een TRV60 heeft toch alleen usb voor lage kwaliteit / screenshots? dacht dat alleen firewire gebruikt kon worden om de camera 'gewoon' an te sluiten?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Crawl NL
Er zit een usb uitgang op dus ik neem dat deze gewoon als output gebruikt kan worden....heb er verder weinig documentatie van dus zeker weten doe ik het niet....daarom ook de vraag hier op het forum.

Ik heb bij mij vorige laptop h'm wel via firewire aangesloten gehad, en ik ging er eigenlijk blindelings van uit dat deze camera via usb zou werken....daarom de aanschaf van een laptop zonder firewire.

Is er eigenlijk een firewire mogelijkheid op een laptop zonder standaard firewire?

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
wordt de camera niet herkend door Vista? Wat bedoel je precies met "niet werkend"?

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Van de site van sony:
The USB streaming feature available on some camcorder models is not supported with Windows Vista operating system.
http://esupport.sony.com/...&news_id=128&mdl=DCRTRV60

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Crawl NL
Als je dus op deze site kijkt dan zie je dat de TVR60 USB compatible is 8)7.
wordt de camera niet herkend door Vista? Wat bedoel je precies met "niet werkend"?
Inderdaad de camera wordt niet herkend door vista.

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Klopt helemaal, maar de statement daarboven zegt dus dat het importeren van video alleen mogelijk is onder Windows XP. USB zit er op, en werkt ook goed, maar niet onder Vista.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Crawl NL
Swaptor schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:02:
Klopt helemaal, maar de statement daarboven zegt dus dat het importeren van video alleen mogelijk is onder Windows XP. USB zit er op, en werkt ook goed, maar niet onder Vista.
Inderdaad na nog een keer lezen viel het kwartje.....

Zou dit voor mij de oplossing kunnen wezen, aangezien mij latop voorzien is van een express slot?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Crawl NL schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Inderdaad na nog een keer lezen viel het kwartje.....

Zou dit voor mij de oplossing kunnen wezen, aangezien mij latop voorzien is van een express slot?
Nee, dat gaat nog niet werken. Een USB iig niet, firewire zou je kunnen proberen idd.
Wat je ook zou kunnen proberen is of het wil lukken met iets als VMware of Virtual PC. Gewoon een kale XP onder vista draaien. USB wordt dan gewoon doorggeven volgens mij, dus met een beetje mazzel werkt dat gewoon.
En uitproberen is allicht goedkoper als lukraak een nieuwe kaart kopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

De FireWire insteekkaart zal inderdaad gaan werken via je Expresscard slot, mits daar natuurlijk Vista-drivers voor zijn ;)

Lees ook de hints & tips op de site van Sony m.b.t. hun camera's en I.Link (hun benaming voor de connectie via FireWire), alsmede de extra drivers die beschikbaar zijn op hun eigen site.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1