Toon posts:

Geforce 6800, Direct3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:

Ik heb tijdje geleden een Geforce 6800 gekocht en hij doet het niet goed. Na een tijdje gamen, crasht mijn PC.(beeld blokkeert, muziek nog even en dan start hij opnieuw op) Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk aan DirectX ligt, meer bepaald Direct3D-acceleration. Alsk die uitzet blokkeert hij niet bij simpele dingen (visuele effecten van itunes). Maar het is dan wel uiteraard onmogelijk om een normaal spel te spelen. Kan iemand mij helpen?

Ik heb ondertussen al DirectX, Windows XP, videokaartdrivers, moederborddrivers opnieuw geinstalleerd (de nieuwsten en van DirectX en videokaart ook al oudere versies). En bij een andere (oudere) videokaart geeft hij geen probleem.

Verwijderd

Ik geloof dat je dit ergens kan testen. Ik ben het deze week tegen gekomen. Ik heb mijn 6800Gt laten vervangen vor een 8600Gt. Vraagje: hoeveel had je betaald voor je 6800gt want ik wil hem kwijt binnenkort..

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 11:21

keur0000

-------- N O N E --------

DXDIAG draaien en dan zie je waar het fout gaat.

Start, uitvoeren, DXDIAG

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jij bedoelt laten testen wat er mis is met die Direct3D versnelling? Als je het diagnostisch programma van DirectX zelf bedoelt, heb ik al getest, maar dat geeft geen fout aan.

Verwijderd

Topicstarter
@ keur0000:
ja dat inderdaad bij Start, uitvoeren en DXDIAG

• keur0000

keur0000

Test je systeem nog eens, maar dan met je kast open, dus het zijpaneel er af en eventueel een ventilator er op zetten. Jouw probleem kan ook worden veroorzaakt door oververhitting.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
@keur0000:
Hij wordt helemaal niet warm!
Bijvoorbeeld bij de visuele effecten van itunes (die ook met DirectX zijn) crasht hij al naar 2 seconden.

• keur0000

keur0000

heb je het register al eens na laten lopen op foute verwijzingen?

Verwijderd

Topicstarter
@keur0000:
Net ' Ccleaner' laten lopen, het heeft jammer genoeg niet geholpen.
Nog suggesties?
Of is er een betere methode om fouten uit registry te halen?

• keur0000

keur0000

heb je bij het installleren van de nieuwste drivers de oude meuk weg laten halen middels een NVidea cleaner/remover?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb paar weken terug XP opnieuw geinstalleerd en toen de nieuwste drivers erop gezet: deed het nog niet.

• keur0000

keur0000

ben bang dat je het alleen nog kunt testen met een andere GF kaart om te kijken of je programma's nog steeds vastlopen, zo ja dan ligt het toch aan XP, zo nee, de videokaart.

"En bij een andere (oudere) videokaart geeft hij geen probleem." >> hieruit zou ik zeggen dat je GF6800 toch niet goed is......

• keur0000

keur0000

Nog ff gezocht op de site van NVidia.

Dus ook de chipset drivers van je moederbord kunnen de oorzaak zijn.

Linkje;
http://nvidia.custhelp.co...1QzRA**&p_li=&p_topview=1

The most common cause for this problem is installing a new video card, but using the Microsoft Windows default drivers which are installed automatically for certain graphic cards. The Microsoft Windows drivers are basic drivers which only provide Direct3D support, but no OpenGL support. For OpenGL, you will need to install the full retail drivers for your graphics card. Our Forceware unified display drivers provide support for both OpenGL and Direct3D. You may download these drivers from the following URL:

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

If you are upgrading from a previous graphics card, please make sure that you also remove the drivers for that product. Otherwise, the drivers for your NVIDIA based graphics card and the previous graphics card may conflict with each other.

Lastly, check that you have installed the drivers for your motherboard chipset. The following list provides links to the most common chipset manufacturers. If you do not know who makes the chipset on your motherboard, please consult the manufacturer of your motherboard or your system builder:

ALI - www.ali.com.tw
AMD - www.amd.com
Intel - www.intel.com
NVIDIA - www.nvidia.com (for nForce Platform Processor only)
SiS - www.sis.com
Via - www.viaarena.com

Pagina: 1