Toon posts:

Stereo omdraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 speakers en subwoofer op mijn pc aangesloten. Ik heb nu dus dat mijn rechterspeaker eigenlijk links hoort te staan. Nu zul je wel zeggen verplaats de speakers maar dat niet zo makkelijk omdat aan 1 van de speakers kabels zitten die naar de subwoofer gaan en als ik dat anders neerzet past dat niet.Ik heb onboard geluid (realtek).

Bestaat er geen optie in windows flip stereo of zo of kan dit niet softwarematig.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 19:35

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:45:
Hallo,

Ik heb 2 speakers en subwoofer op mijn pc aangesloten. Ik heb nu dus dat mijn rechterspeaker eigenlijk links hoort te staan. Nu zul je wel zeggen verplaats de speakers maar dat niet zo makkelijk omdat aan 1 van de speakers kabels zitten die naar de subwoofer gaan en als ik dat anders neerzet past dat niet.Ik heb onboard geluid (realtek).

Bestaat er geen optie in windows flip stereo of zo of kan dit niet softwarematig.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Wat je ook kunt doen. Is even 2 3.5mm stereojacks kopen (male en female). Kabeltje tussen solderen, en dan goed opletten dat je hem verkeerdom soldeerd. Dan heb je ook een dingetje wat ook op andere apparaten werkt etc. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Misschien stomme vraag, maar als die kabels naar je subwoofer toevallig één voor rechts en één voor links zijn, kan je ze dan niet gewoon omwisselen op je subwoofer? Je doet dan de kabel voor de linker speaker in de uitgang voor de rechter en omgekeerd (duh :P). De meeste analoge speakersetjes gebruiken namelijk gewoon voor elke speaker een aparte uitgang en kabel.

[ Voor 42% gewijzigd door mac1987 op 31-10-2007 11:55 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die flip stereo optie ben ik wel eens tegen gekomen, maar volgens mij is dat sterk afhankelijk van de drivers. Ik zou gewoon eens de verschillende onderdelen in het configuratie scherm bij langs gaan en zoeken of je de optie ergens kunt vinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'