Ok we weeten allemaal dat vroeger of later IP v6 er aan komt
Maar wat houd dat in voor je thuis netwerk en apparatuur
Moeten hubs en switches en on-board netwerk kaarten vervangen worden
En hoe zit het met meer complexe apparaten dat management software/firmware heeft,
Zo als Wifi access points en routers
Zijn dome hubs dom genoeg dat ze blijven werken, of zijn switches net te slim omdat zij een netwerk tabel hebben die niet IP v6 compatibel is
Het zijn vele vragen want bij de over schakeling van v4 naar v6 houd ook waarschijnlijk in, dat iedereen een groep privé v6 adressen toe gewezen krijgt voor privé gebruik
1. komt er een in het begin een hybride standaard zo dat je v6 en v4 tegelijk op je privé netwerk kan gebruiken
2. moet je kiezen tussen v6 en v4
3. blijft je privé netwerk onveranderd en praat je modem met het i-net over v6 en privé over v4
4. gaat er gebruik gemaakt worden van een vertaaler* v4 adres is v6 adres naar de buiten-wereld, waar je oude v4 adres word verwerk in het nieuwe v6 adres(*in de modem bv)
Als ik naar mijn eigen netwerk kijk, zou het mogenlijk zijn dat ik een kleine ramp te verwachten heb, en de nodige apparatuur moet vervangen om dat het niet meer werkt, hoewel ik verwacht dat het wel mee zal vallen van wat ik gelezen heb over v6.

1. onboard netwerk kaarten
2. CISCO managed router
3. switch 3COM 8 poort Gbit
4. access point
5. netwerk printer z/w (HP laserjet 4+ (12 jaar oud))
6. netwerk printer kleur (Samsung CLP-600N)
7. netwerk connectie console Xbox & Wii
8. IP-TV & IP-TEL is niet mijn probleem maar probleem van provider maar toch
Maar wat houd dat in voor je thuis netwerk en apparatuur
Moeten hubs en switches en on-board netwerk kaarten vervangen worden
En hoe zit het met meer complexe apparaten dat management software/firmware heeft,
Zo als Wifi access points en routers
Zijn dome hubs dom genoeg dat ze blijven werken, of zijn switches net te slim omdat zij een netwerk tabel hebben die niet IP v6 compatibel is
Het zijn vele vragen want bij de over schakeling van v4 naar v6 houd ook waarschijnlijk in, dat iedereen een groep privé v6 adressen toe gewezen krijgt voor privé gebruik
1. komt er een in het begin een hybride standaard zo dat je v6 en v4 tegelijk op je privé netwerk kan gebruiken
2. moet je kiezen tussen v6 en v4
3. blijft je privé netwerk onveranderd en praat je modem met het i-net over v6 en privé over v4
4. gaat er gebruik gemaakt worden van een vertaaler* v4 adres is v6 adres naar de buiten-wereld, waar je oude v4 adres word verwerk in het nieuwe v6 adres(*in de modem bv)
Als ik naar mijn eigen netwerk kijk, zou het mogenlijk zijn dat ik een kleine ramp te verwachten heb, en de nodige apparatuur moet vervangen om dat het niet meer werkt, hoewel ik verwacht dat het wel mee zal vallen van wat ik gelezen heb over v6.

1. onboard netwerk kaarten
2. CISCO managed router
3. switch 3COM 8 poort Gbit
4. access point
5. netwerk printer z/w (HP laserjet 4+ (12 jaar oud))
6. netwerk printer kleur (Samsung CLP-600N)
7. netwerk connectie console Xbox & Wii
8. IP-TV & IP-TEL is niet mijn probleem maar probleem van provider maar toch
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?