Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE] Pagina scrollt automatisch 70% naar beneden

Pagina: 1
Acties:

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 10:32
Hallo allemaal,

Ik heb even gezocht naar een soortgelijk probleem via de search maar ik kon niets hierover vinden (en google bracht ook geen uitkomst) dus dan maar even via deze manier.

Ik heb een pagina gemaakt met objecten, er staat ongeveer 70 objecten op deze pagina en elk object heeft een foto. Nu heeft IE 6 een probleem dat dit programma automatisch zo'n 70% naar beneden scrollt. Dit is heel lastig want hierdoor mist je de eerste x aantal objecten (tuurlijk kan je wel weer naar boven scrollen, maar toch..). FireFox heeft dit probleem trouwens niet.

Misschien heeft dit te maken met het inladen van de foto's (de snelheid hiervan) maar ik vroeg me af of iemand hier ooit een soortgelijk probleem heeft gehad? En wat zou een goede oplossing zijn? Is er een script waarmee je een pagina bovenaan kan laten beginnen zonder dat de gebruiker hier te veel last van krijgt?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Heb je een online voorbeeldje? Want zo is het erg lastig.

Wat me zo snel te binnen schiet;

1. Gebruik je toevallig <a name="something"></a> in je html, en #something achter aan je URL?
2. Als je na het volgen van een link terug gaat, springt IE terug naar de plaats waar die link staat, ook (/juist) als het halverwegen de pagina is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• rilla
Ik heb nog geen voorbeeld maar dat kan ik wel maken. Ik kan natuurlijk als link via een anker naar de bovenkant van een pagina (eerste object bijvoorbeeld) linken. Ik ga wel even testen of dat misschien werkt!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

rilla schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:49:
Ik heb nog geen voorbeeld maar dat kan ik wel maken. Ik kan natuurlijk als link via een anker naar de bovenkant van een pagina (eerste object bijvoorbeeld) linken. Ik ga wel even testen of dat misschien werkt!
Mijn opmerking was juist meer, is het gebruik van ankers misschien de oorzaak dat je naar halverwegen de pagina springt? Zoiets gebruiken om het probleem "op te lossen" is meer symtoombestrijding. ;) Ben wel benieuwd naar een online voorbeeldje btw.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• rilla
Heb gemerkt dat het vooral met het laden van de foto's te maken heeft. Het lijkt er op dat als je rond de 60 foto's onder elkaar op 1 pagina hebt staan (foto's van 640x480 geloof ik zo) dat de browser iets naar beneden scrollt tijdens het inladen van de foto's..

Ik ga toch wel voor de oplossing met het ankertje.. Daar ik daar zelf niet op ben gekomen zeg.. :+

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

rilla schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:33:
Heb gemerkt dat het vooral met het laden van de foto's te maken heeft. Het lijkt er op dat als je rond de 60 foto's onder elkaar op 1 pagina hebt staan (foto's van 640x480 geloof ik zo) dat de browser iets naar beneden scrollt tijdens het inladen van de foto's..

Ik ga toch wel voor de oplossing met het ankertje.. Daar ik daar zelf niet op ben gekomen zeg.. :+
Zet de grootte van je foto's eens in de code. Dus style="height: xxpx;width: xxpx;"

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

rilla schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:33:

Anders in je css alvast de dimensies van je images instellen (net als de check images knop hier op) got

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1