[Probleempje]HD content afspelen, 720p

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 21:12
Ik zit met een probleempje in verband met HD content afspelen, meer bepaald de 720p vorm daar van.

Als ik een .mkv open doet met vlc player speel het bestand af maar ik heb last van irritante happeringen, af en toe sta het beeld stil en gaat dan verder (enkele sec verder zodat ik een aantal seconden mis), nu vraag ik mij af hoe dit komt?

Spec's pc:
Graka: 1950pro
Cpu: e6600
Ram: 2 gig
HD: 200 gig sata (onderverdeeld in 2 partities eentje voor vista en eentje xp)

Nu dacht ik dat die 1950pro toch een groot deel van de HD moet decoden via de Avivo™ Video and Display Engine techniek, aangezien toch op de doos stond HDTV ready...

Heb al alle codec's van mijn pc gesmeten en enkele vlc player ingestalleerd (laatste versie trouwens), heb de laatste ati drivers voor vista 32bit geinstalleerd.

niks geholpen, de happeringen blijven soms ess meer dan anders, soms ess minder...

cpu belasting zit ik rond de 25-35% wat me doet vermoeden dat die Avivo Video and Display Engine eigenlijk nie veel doet ofwel?

Nuja hoe los ik dit op? ander player? ander codec's? anybody any solution?

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
VLC is een slecht programma, de interne codecs zijn niet al te best en al helemaal niet voor HD content.

AViVo werkt niet op die manier. Daar heb je een speciale codec voor nodig. Dat is de Cyberlink H.264 Codec, die krijg je bij de nieuwste PRO versie van Cyberlink.

Alsnog kan je beter voor CoreAVC gaan voor de HD MKV bestanden (over het algemeen wordt er H.264/x264 gebruikt in MKV bestanden).
CoreAVC is dan wel softwarematig, maar hij trekt minder CPU power dan een hardware oplossing van ATI/Nvidia. Let er wel op, dat die acceleratie van ATI/Nvidia alleen werkt op 'echte' bluray/hddvd films, en niet op de rips waar jij het over hebt. Dus dan moet je zoiezo CoreAVC gebruiken.
Die kun je onder andere vinden in het K-Lite Codec Pack Standard
Media Player Classic zit daar ook bij en dat is een veel beter programma.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 31-10-2007 07:45 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 21:12
BiG-GuY schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 07:44:
VLC is een slecht programma, de interne codecs zijn niet al te best en al helemaal niet voor HD content.

AViVo werkt niet op die manier. Daar heb je een speciale codec voor nodig. Dat is de Cyberlink H.264 Codec, die krijg je bij de nieuwste PRO versie van Cyberlink.

Alsnog kan je beter voor CoreAVC gaan voor de HD MKV bestanden (over het algemeen wordt er H.264/x264 gebruikt in MKV bestanden).
CoreAVC is dan wel softwarematig, maar hij trekt minder CPU power dan een hardware oplossing van ATI/Nvidia. Let er wel op, dat die acceleratie van ATI/Nvidia alleen werkt op 'echte' bluray/hddvd films, en niet op de rips waar jij het over hebt. Dus dan moet je zoiezo CoreAVC gebruiken.
Die kun je onder andere vinden in het K-Lite Codec Pack Standard
Media Player Classic zit daar ook bij en dat is een veel beter programma.
Het het vlug effen getest en inderdaad met CoreAVC in combinatie van Media PLayer Classic heb ik dus geen last meer van happeringen op het eerste zicht...

En als ik het goed begrijp kan ik die hardware acceleratie enkel en alleen gebruikern bij "echte" hd schijfjes via de pro versie van Cyberlink en kan ik daarmee dan ook eventueel mkv afspelen of ondersteund die player dat niet?

Verwijderd

1950pro heeft alleen mpeg2 acceleratie toch?

Verwijderd

Ik heb ook een E6600 en een 1950Pro en in VLC speelt 720p video zonder problemen en met mss 5% CPU load.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 16:15 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb het nog even getest met een nieuwe Blu-ray film. Met AVC/H.264 video 1080p op 40Mbps.
Ik heb zelf een ATI X1900XT 512MB, en AViVo kan meer dan alleen MPEG2, MPEG2 alleen is bij NVidia's PureVideo.

Mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/69548/sys

Cyberlink AVC/H.264 codec
Zonder hardware acceleratie: 50-75% CPU belasting
Met hardware acceleratie: 5-15% belasting en supersnel skippen door een filmpje zonder wachttijden

CoreAVC
Zonder hardware acceleratie: 30-50% CPU
Met hardware acceleratie: nog niet mogelijk.

Ow, en zodra je dus die Cyberlink PowerDVD (vanaf v7.3) erop hebt staan, kun je de codec ook gewoon in MPC aanroepen.

Het verschil is enorm. Gebruik ik echter die optie met een H.264/x264 in een .mkv bestand, dan is er geen verschil in belasting, en werkt de acceleratie dus niet.
CoreAVC is nog altijd de snelste software oplossing (waar de hardware acceleratie niet werkt ;)).

Ik draai overigens Windows XP, misschien dat dat uitmaakt?

[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 01-11-2007 11:48 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Hardware acceleratie werkt volgens mij gewoon helemaal niet bij MKV files, ongeacht het OS. Eerst moet je videochipset het compressieformaat gaan ondersteunen, nu is dat meestal enkel mpg.
Pagina: 1