[XP] Bluescreen tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi, ik heb een probleem tijdens de installatie van Windows XP op mijn nieuwe pc.
Ik krijg na het formateren en het kopieren van de instalatie bestanden en Blue Screen met de volgende melding: 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Ik heb al in de BSOD guide hier op GoT gekeken maar daar kan ik niets vinden dat me verder helpt.

Ook met de informatie over deze melding op de Microsoft website kan ik niet veel.
Ik heb al meerdere hardeschijven geprobeerd (zowel IDE als Sata) en ook een andere dvd speler.
Ook heb ik al verschillende Windows XP cd'tjes geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Een hardeschijf met daarop al Windows geïnstalleerd in de computer doen helpt ook niet, en ik heb de tips op de microsoft site ook al allemaal opgevolgd.
Windows Vista krijg ik er ook niet op maar deze geeft geen bluescreen, maar gaat gewoon niet verder tijdens de installatie.

Mijn pc bestaat uit de volgende hardware:

Voeding: Zalman ZM600-HP 600W
Geheugen: OCZ 2GB 800-433 Reaper K2
3D Kaart: XFX 320 D3 X 8800GTS
Processor: Intel E6750
Hardeschijf: Seagate 500 GB SAT2
Moederbord: DFI UT ICFX3200-T2R/F

Hopelijk herkent iemand deze foutmelding en kan me verder helpen, alvast bedankt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die fout zie je vaak met brakke drivers, gebruik je de F6 optie om drivers te laden bij de installatie?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Maarten Kroon
dat heb ik nog niet geprobeerd, maar welke drivers zou ik dan moeten laden ik heb er een diskette bij gekregen met daarop: SATA RAID Driver.
moet ik die installeren of een andere driver?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hehe, of die drivers nodig zijn, geen idee :) Mijn punt is, als je extra drivers gebruikt om te installeren (wat dus niet zo is) dan zou je eens een andere versie andere kunnen proberen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geheugen kan ook vaak een issue zijn.

specs

Verwijderd

Als je in de bios kunt komen, zet het geheugenvoltage eens op 2.0V .

• Maarten Kroon
roelio schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 02:07:
Hehe, of die drivers nodig zijn, geen idee :) Mijn punt is, als je extra drivers gebruikt om te installeren (wat dus niet zo is) dan zou je eens een andere versie andere kunnen proberen.
Ik heb net geprobeerd te installeren en die extra drivers te installeren, maar ook nu krijg ik een bluescreen met de melding: 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

• Maarten Kroon
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 02:34:
Als je in de bios kunt komen, zet het geheugenvoltage eens op 2.0V .
Dat ga ik nu proberen

Verwijderd

Is dit systeem hagelnieuw? Alle componenten ongebruikt?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien is deze driver nieuwer
http://us.dfi.com.tw/Supp...=MB&STATUS_FLAG=A&SITE=US
(ICFX3200_F6_RAID.zip van 2006/12/22)

Let op: Dit is wel van de T2R/G. Ik kon de T2R/F niet vinden (klopt dit wel?)

Of geheugen eens testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 31-10-2007 13:29 ]

☻/
/▌
/ \

• Maarten Kroon
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:20:
Is dit systeem hagelnieuw? Alle componenten ongebruikt?
Systeem is nieuw, alleen de dvd speler (en nu ook floppy speler) die ik gebruik zijn niet nieuw.

• Maarten Kroon
Kixtart schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:28:
Misschien is deze driver nieuwer
http://us.dfi.com.tw/Supp...=MB&STATUS_FLAG=A&SITE=US
(ICFX3200_F6_RAID.zip van 2006/12/22)

Let op: Dit is wel van de T2R/G. Ik kon de T2R/F niet vinden (klopt dit wel?)

Of geheugen eens testen.
Dat zal ik zo ook eens proberen mocht het niet lukken met me memory op 2.0 volt.

• Maarten Kroon
Oke het is gelukt :D ik moest het voltage van me geheugen op 2.0 volt zetten en nu werkt tie.
Hartelijk bedankt voor jullie hulp, maar ik heb nog 1 vraagje, moet ik me voltage weer terug zetten naar 1.8 volt of kan deze op 2.0 volt blijven werken en wat zijn de gevolgen hiervan? is het schadelijk? wordt me pc er sneller van?

Verwijderd

De beste gok is idd dat je RAM geheugen niet goed is. Als je de mogelijkheid hebt om dit uit te wisselen kun je dat snel uitsluiten. Ik heb hetzelfde probleem ook al eens gehad in het verleden met een nieuw systeem.

Oops :P

• Maarten Kroon
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:02:
De beste gok is idd dat je RAM geheugen niet goed is. Als je de mogelijkheid hebt om dit uit te wisselen kun je dat snel uitsluiten. Ik heb hetzelfde probleem ook al eens gehad in het verleden met een nieuw systeem.

Oops :P
Ja maar hij doet het wel als ik de RAM op 2.0 volt laat draaien mijn vraag dus: ik het RAM niet goed en moet ik ze terugbrengen naar me leverancier of kan ik ze zonder nadelige gevolgen op 2.0 volt laten draaien ?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Test hem eerst eens (iig 24uur). Als er dan errors komen moet de RAM sowieso terug.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Maarten Kroon schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Ja maar hij doet het wel als ik de RAM op 2.0 volt laat draaien mijn vraag dus: ik het RAM niet goed en moet ik ze terugbrengen naar me leverancier of kan ik ze zonder nadelige gevolgen op 2.0 volt laten draaien ?
Kijk eens wat de specs van het geheugen is. Het hoort volgens mij op 2.0 of 2.1 volt te draaien.

• Maarten Kroon
Me computer draait toch niet echt stabiel, ik heb tijdens het gamen last van vastlopers:
Tijdens Half-Life 2 episode 1 loopt de game vast en reageert nergens meer op, resetten is de enige oplossing.
Ook tijdens Oblivion heb ik problemen, de computer valt tijdens het spelen gewoon uit en start zich zelf opnieuw op.
Ook heb ik gekeken naar de specs van me geheugen dit hoort inderdaad op 2.0 volt te lopen dus dat zit wel goed denk ik.
Waardoor zouden deze problemen veroorzaakt kunnen worden? zou het toch iets te maken kunnen hebben met het geheugen?

Verwijderd

Het wordt dan geheugen testen. Het kan ook zijn dat de reepjes niet goed ondersteund worden door je moederbord.
2.1 volt kun je ook nog zonder enig risico proberen.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Maarten Kroon schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:10:
Waardoor zouden deze problemen veroorzaakt kunnen worden? zou het toch iets te maken kunnen hebben met het geheugen?
Volgens mij wordt er in dit topic al een aantal keren aangegeven je geheugen te testen, middels deze software: http://www.memtest86.com/ ..

Je lijkt alle raad op te volgen, maar slaat de belangrijkste in de wind :D

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:08:
[...]

Volgens mij wordt er in dit topic al een aantal keren aangegeven je geheugen te testen, middels deze software: http://www.memtest86.com/ ..

Eerst het geheugen op het goede voltage zetten lijkt me toch ook wel belangrijk, testen op een te laag voltage heeft niet zoveel zin. ;)

• Maarten Kroon
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:08:
[...]

Ik ben me geheugen nu aan het testen met memtest, ik laat hem een paar uur aanstaan en zie dan wel wat het resultaat is.

• Maarten Kroon
Na ongeveer 1,5 uur lang memtest gedraaid te hebben viel me pc opeens uit en starte opnieuw op?
Memtest had nog geen errors gevonden, is dit normaal ? en zoniet waar kan het aan liggen ?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maarten Kroon schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:30:
Na ongeveer 1,5 uur lang memtest gedraaid te hebben viel me pc opeens uit en starte opnieuw op?
Memtest had nog geen errors gevonden, is dit normaal ? en zoniet waar kan het aan liggen ?
Memtest moet je oneindig kunnen draaien. Normaal zou je het ongeveer 24uur moeten gebruiken om zeker te zijn dat je mem niet kapot is. Misschien werkt je voeding niet helemaal 100% en/of warmte problemen.

☻/
/▌
/ \

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Kijk is in de event view (logboeken) of daar iets raars in staat.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

ToasterxD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:35:
Als de pc in memtest al vastloopt lijkt dat me niet echt nuttig voor hem.

☻/
/▌
/ \

• Maarten Kroon
ToasterxD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:35:
Waar kan ik deze event view vinden ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat heeft weinig zin als je PC reboot terwijl je met een van CD opgestarte Memtest bezig bent.
Dan gebruik je namelijk helemaal geen Windows ;)

Daarom verplaats ik je topic naar Processors, Mobo's & Geheugen omdat het wel duidelijk is dat je problemen hebt met óf je moederbord óf je geheugen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maarten Kroon
alt-92 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:38:
Dat heeft weinig zin als je PC reboot terwijl je met een van CD opgestarte Memtest bezig bent.
Dan gebruik je namelijk helemaal geen Windows ;)

Daarom verplaats ik je topic naar Processors, Mobo's & Geheugen omdat het wel duidelijk is dat je problemen hebt met óf je moederbord óf je geheugen...
Oke, is goed al heb ik echt geen idee waarom me pc constant uitvalt, het zou zoals al aangegeven misschien een hitte probleem kunnen zijn? wat is de beste methode omdat te controlleren ?

• Maarten Kroon
De computer blijft nu vastlopen ook als ik niet aan het gamen ben of memtest draai, zelfs in Windows als ik niets doe loopt hij nu vast.
Iemand nog een idee wat het kan zijn ?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Als hij buiten Windows ook problemen vertoond is het vrijwel zeker een hardware probleem. Als memtest de pc opnieuw opstart dan is er iets goed fout gegaan. Ik denk dat je geheugen, moederbord of voeding niet 100% meer is.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Maarten Kroon
Sn0WDr4gon schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:54:
Als hij buiten Windows ook problemen vertoond is het vrijwel zeker een hardware probleem. Als memtest de pc opnieuw opstart dan is er iets goed fout gegaan. Ik denk dat je geheugen, moederbord of voeding niet 100% meer is.
Ik zal de boel even gaan testen met andere voeding, en geheugen in een ander moederbord testen.
Ook vreemd is zodra ik de tempratuur van me pc wil meten dat de boel altijd vastloopt, zowel met Sisandra als met Speedfan, en in AIDA32 krijg ik de melding dat die functie niet supported is.

• Maarten Kroon
Na een hele hoop geprobeerd te hebben ben ik er nog niet achter wat het probleem is wel heb ik gemerkt dat me processor 75 graden wordt tijdens het gamen, is dit te warm voor een E6750?

• Claymore
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10-2021
Dit lijkt zeer op een voeding/ warmte probleem zoals Kiztart voorstelt.
Ik denk dat de warmte je kast de das omdoet want het valt uit als je je PC intensief gebruikt.
Tijdens het gamen en memtest.
Doe je kap er eens af en zet er een ventilator ervoor. Zo'n ding wat je in de zomer ook gebruikt.
Het kan zelfs aan je harde schijf liggen dat die te warm word valt de pc ook uit maar gaat dan meestal niet aan.

• Maarten Kroon
Claymore schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:06:
Dit lijkt zeer op een voeding/ warmte probleem zoals Kiztart voorstelt.
Ik denk dat de warmte je kast de das omdoet want het valt uit als je je PC intensief gebruikt.
Tijdens het gamen en memtest.
Doe je kap er eens af en zet er een ventilator ervoor. Zo'n ding wat je in de zomer ook gebruikt.
Het kan zelfs aan je harde schijf liggen dat die te warm word valt de pc ook uit maar gaat dan meestal niet aan.
Goed plan zal ik eens even proberen, bedankt voor de tip.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Maarten Kroon schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:43:
Na een hele hoop geprobeerd te hebben ben ik er nog niet achter wat het probleem is wel heb ik gemerkt dat me processor 75 graden wordt tijdens het gamen, is dit te warm voor een E6750?
75 graden kan de cpu wel aan maar het is niet gezond. Probeer em maximaal 60 graden te laten worden. Misschien is de koeler verkeerd gemonteerd of te weinig koelpasta?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Maarten Kroon
Maarten Kroon schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:21:
[...]

Goed plan zal ik eens even proberen, bedankt voor de tip.
Helaas dit helpt niet veel.

• Maarten Kroon
Bull schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:16:
[...]

75 graden kan de cpu wel aan maar het is niet gezond. Probeer em maximaal 60 graden te laten worden. Misschien is de koeler verkeerd gemonteerd of te weinig koelpasta?
Ik gebruik momenteel de boxed koeler die ik erbij kreeg toen ik deze processor kocht, maar er zit inderdaad veels te weinig koelpasta op, niet de hele core wordt bedekt en er zitten allerlei gaten in de laag met pasta.
Ik ga hem vanavond wel even proberen met een goede laag koelpasta.
Pagina: 1