Cassetterecorder loopt te traag

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden een (oude) cassetterecorder gekocht. Hij loopt alleen te traag. Cassettes die ik digitaal had gezet moest ik een aantal procenten bijsturen met Cool Edit anders was het verschil echt hoorbaar.

Weet iemand hier waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit moet verhelpen? Of moet ik het ding in de kliko gooien en een andere zoeken?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
mischien is hij aangedreven met een soort van elastiekje wat zijn kracht verloren heeft en slipt

• Verstekbakker
  • Niet online
BurnerT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:46:
mischien is hij aangedreven met een soort van elastiekje wat zijn kracht verloren heeft en slipt
Zoiets lees ik her en der wel, maar hoe regel/verschoon ik dat?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Even openschroeven kijken of de voltages nog constant zijn..

Wat mechanische onderdelen doorsmeren is ook geen overbodige luxe bij oude tapedecks :*)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

De snelheid van de capstan motor is vaak te regelen via een gleuf aan de achterkant van de motor doormiddel van het verdraaien van een potentiometer.
Dit kan je het beste doen met een klein schroevendraaiertje met wat tape om de steel heen.
De potentiometer mag niet in contact komen met de motor anders word de aanstuur electronica kortgesloten.
Vaak zit er wat rubber waar je doorheen moet prikken maar je kan toch al snel sluiting maken..
Je moet dan wel een bandje hebben waarvan je weet dat de snelheid goed is.

Je moet ook even kijken of de as en de aandrukrol goed schoon zijn.
Vaak word er nogal wat rotzooi meegerold om deze onderdelen (haren).
Maar dat zou net als een versleten belt meer een jengelend geluid geven.

• Verstekbakker
  • Niet online
Wuuuuuuuuuuuuuh! Openschroeven, kan dat wel? En hoe weet ik dat ik hem niet van 220v naar 110v draai?

Ik kijk morgen misschien even, het is er nu de tijd niet voor denk ik.

Verwijderd

Verstekbakker schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 02:16:
Wuuuuuuuuuuuuuh! Openschroeven, kan dat wel? En hoe weet ik dat ik hem niet van 220v naar 110v draai?

Ik kijk morgen misschien even, het is er nu de tijd niet voor denk ik.
_O- Die 220V wordt intern omgezet naar 12V of zelfs lager aan gelijkstroom hoor ;)

Verwijderd

Versleten aandrijfsnaartje of vettig door rookaanslag.

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 02:20:
[...]

_O- Die 220V wordt intern omgezet naar 12V of zelfs lager aan gelijkstroom hoor ;)
Hey wijsneus, in apparatuur komt de mogelijkheid voor om ze van 220v naar 110v te schakelen. Om ze ook op het Amerikaanse lichtnet aan te kunnen sluiten.
Pagina: 1