Toon posts:

Hirschmann bekabeling

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik wil digitale televisie boven op mijn slaapkamer hebben met HDTV.

Nu liggen er momenteel witte gamma kabels met witte connectors naar boven voor de televisie maar ik wil dit gaan vervangen voor betere kabel.

Het ziet er momenteel zo uit dat er beneden waar de kabel het huis binnen komt een splitter zit. 1 kabel gaat naar de tv beneden en 1 naar boven die daarna weer op een splitter zit om de 2 televisies boven te voorzien van signaal.

Nu heb ik zitten surfen en informatie gezocht naar Hirschmann spullen maar ik zie eigenlijk even door de bomen het bos niet meer.

Ik had de optie bedacht om beneden waar de kabel binnen komt onderstaande splitter te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/main_440_.jpg

Dan 1 kabel naar boven (hirschmann) en nog een kabel naar de tv beneden (1 meter). En de kabel boven dan weer te splitten met dezelfde splitter. De kabel naar boven heeft een lengte van ongeveer 3.5 meter. Met daarna nog ongeveer 1 meter kabel naar mijn tv en 2.5 meter naar de andere tv.

Maar toen kwam ik dus ook het hele f connector en multi tap verhaal tegen.
Nu heb ik bedacht om onderstaande splitter te gebruiken beneden.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_490_.jpg

En hiervandaan dan 1 kabel naar de tv beneden. 1 direct naar boven naar mijn tv (4 meter) en dan 1 direcht naar de andere tv boven. Of moet ik boven dan 2 aftak elementen installeren?

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_487_.jpg

Heb al flink de search doorgespit maar kon nog niet echt wijzer worden..

De kans bestaat dat er nog een televisie bij gaat komen boven maar ik zal de enige in huis zijn die gebruik gaat maken van Digitale Televisie op mijn kamer de rest blijft gewoon analoog kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 00:34 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In CAI-punt aan de muur, kun je een splitter zetten. Hieraan hang je de kabel rechstreeks naar de tv beneden. Aan de tweede aansluiting hang je een actieve versterker. Deze stuurt het signaal versterkt naar boven over de langere kabel. Vervolgens kun je boven weer werken met een passieve splitter.

Met deze constructie behoud je een sterk signaal naar boven toe, zonder meteen over te versterken voor de tv in de huiskamer (versterker + 1 meter snoer naar tv naast CAI is no-go :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet gewoon aftakken waar dat handig is zodat je zo min mogelijk kabel hoeft te leggen. Dus als je een TV beneden hebt en twee boven, een aftakking daar om van je CAI naar je tv en naar boven te komen, en boven nog een om je twee tv's te bedienen. Dus je hebt op dit moment genoeg aan twee van die onderste dingen. (Die zijn trouwens beter dan die bovenste). Eventueel kun je zo'n middelste ding gebruiken waar je die extra tv verwacht aan te sluiten. En mischien is 't een goed idee om er een versterker bij te bedenken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Na het gebruik van een passieve splitter nog eens splitten na enige kabellengte, komt je signaal niet ten goede.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Michael Knight schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:44:
Na het gebruik van een passieve splitter nog eens splitten na enige kabellengte, komt je signaal niet ten goede.
Mja, maar met die paar meter waar 't hier om gaat speelt dat nog niet heel erg. En zo wel is een versterker ertussen douwen niet de grootste moeite.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam onderstaande tegen..

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_491_.jpg

Kan ik deze niet beneden na de cai aan de muur hangen en hier vandaan 1 kabel naar tv beneden en 2 naar boven? Ik weet dat hier verschillende soorten van demping op elke poort zitten.

• teacher
  • Laatst online: 13:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

aud > vid

*zucht

Wise enough to play the fool

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Dergelijke splitters zijn eigenlijk altijd beter dan die waar je gewoon de stekkers direct in kan steken. Als er iets waardeloos is, dan zijn het namelijk wel de stekkers. 'T verlies is behoorlijk. Bovenstaande met aandraaicontacten zijn vele malen beter, zijn dan ook zeker aan te raden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Helemaal waar; aandraai is beter dan de ouderwetse plug.

Half jaar geleden op ons nieuwe kantoor meerdere tv's aangesloten met schotel d'r bij en heel de zooi. De monteur zei vrij simpel dat het ten allen tijde beter is om voor iedere tv een aparte kabel te gebruiken vanaf de eerste binnenkomst van de CAI.

De eerste afbeelding is daadwerkelijk een splitter. De tweede en derde zien er zo uit, maar deze reduceren de kwaliteit (db) van het signaal. In sommige gevallen handig omdat een tv ongeveer 60 db nodig heeft. Bij veel schotels komt het signaal nog wel eens sterker binnen (80 db) en dan reduceer je dat met zo'n ding. Niet nodig dus

Dus een echte splitter halen voor meerdere kabels (degene die je nog niet gebruikt sluit je netjes af) en naar iedere tv een aparte kabel aanleggen. Daar waar het ontvangst minder is, sluit je een digitale versterker aan, maar dat gebeurt over het algemeen in het begin van de aansluiting.

Bij een goede kabel (die al gauw twee euro de meter kan kosten) kun je de kern eigenlijk niet of niet goed buigen en zit er om de kern een goed sluitend netwerk van kabels

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan is het voor mij alleen de vraag wat is beter te gebruiken..de kleine splitter VFC0631 beneden met draai connectors. en dan boven aftakken

Of de grote AFC1641 met verschillende demping op elke poort..en dan 2 kabels naar boven van +/-4 meter en een naar de tv beneden. misschien dat dan een versterker ook niet nodig is?

Ik leg uiteraard ook overal hirschmann kabel tussen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 11:21 ]

• Achmeon

Achmeon

Free Achmeon

Alleen bij binnenkomst van de CAI een splitter gebruiken. Die heeft hirschmann ook zonder demping. Ik zal wel effe zoeken, maar anders heb ik er thuis ook een hangen, dus dan weet ik het productnummer. En van de hoofdaansluiting/splitter naar iedere tv een aparte kabel trekken. Dan heb je per kabel de best haalbare kwaliteit / minste verlies.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat zou willen doen super! :)

En is een eind doos vereist? ik hoef niet te splitten voor kabel internet of radio dit is puur voor televisie.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 17:14 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mag ik hier even een klein topic-kaapje doen?

zo ja> Binnekort komt de nieuwe TV en digiTV. Nu is de situatie dat bij de ingang van het huis een EDC01NL (waarschijnlijk) zit. Daar van gaat 1 kabel naar de Radio, op de TV aansluiting zit een splitter, één gaat naar de tv boven en één naar de HDD-recorder (die doorgelust is met tv-beneden)

Alles is van hirschman (behalve de coax-kabel) de stekkers zijn van het type KOKWIKOSWI. Ik heb geen problemen met een slecht signaal, radio en tv boven zijn goed, maar omdat ik nu digitale tv en een plasma krijg wil ik het signaal beter krijgen (en dat kan vast)

Dus liever gebruik ik geen versterker, maar wat moet ik kopen, en waar begin ik.

Laat ik de EDC01 zitten en ga dan verder of is het beter opnieuw te beginnen, wie helpt mij opweg. Ik heb wat PDF's van vego.nlgedownload maar daar staan situaties in die te uitgebreid zijn. De tv boven hoeft niet een enorm goed signaal te hebben, en zeker geen aansluitpunt.

THX

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 31-10-2007 19:17 ]

www.casarodriguillo.com

• Achmeon

Achmeon

Free Achmeon

Ik had nog effe gekeken en het is een Konig Electronics FC 3-Splitter 5-1000MHz. De 2 weg splitter kon ik zo gauw onder andere hier vinden: http://www.erconline.nl/2...r-met-dc-pass-p-1759.html

Hoop dat je er wat aan hebt. Enne soory voor de wat late reactie :)
Pagina: 1