[XP] Loopt vast bij 2e keer inloggen

Pagina: 1
Acties:

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik ben vanavond bij kennissen langs geweest om een nieuwe processor koeler te plaatsen aangezien de herrie niet om aan te horen was. Na dit succesvol gedaan te hebben schroefde ik de pc weer dicht en wilde booten, maar....

Wat is het probleem?

Na het inloggen op de bestaande account (Enige account + verborgen administrator) reageerde het systeem niet meer. In de sysbar werden maar enkele icoontjes geladen en de pc kon niets openen, dan heb ik het over bijv start menu, desktop, maar ook ctrl+alt+del etc. Na een aantal probeersels liep zelfs de cursor vast. Ik merkte in het begin, net nadat de pc geen extra sysbar icoontjes meer laadde, dat er nog wel lichte hardeschijf activiteit was.

Wat doet de pc nog wel?

De pc boot nog wel in veilige modus. Ook boot de computer wel naar een nieuw aangemaakt account; als ik eerst op dat account inlog en daarna afmeld en naar het oorspronkelijke account toe ga, doet 'ie het wel ( 8)7 ). Maar zou je zeggen, waarom migreer je dat niet alle gegevens naar een nieuwe account? Nou, wanneer ik voor een tweede keer op het nieuwe account inlogt, ontstaat er hetzelfde probleem van vastlopen.

Wat heb ik verder met de pc gedaan voordat dit gebeurde?

Ik heb een 2-tal kleine probleempjes opgelost: taalinstelling toetsenbord + een foutmelding van Word over sql. Hiervoor moest ik een register-aanpassing doen. Deze aanpassing heb ik inmiddels weer verwijderd. (Zie evt. linkje) Voor zover ik weet geen andere handelingen verricht.

Wat heb ik al geprobeerd?

Ik heb eerst hardwarematig gecheckt; kabels vergeten, beschadigingen, temperatuur. Tot nu toe lijkt alles normaal en verder doet de pc het in sommige gevallen wel. Lijkt dus iets softwarematigs.
Nieuw account aangemaakt, instellingen overgezet. Steeds zelfde problemen na 2e keer inloggen.
USB-apparaten uitgeplugt. Ik dacht dat de pc misschien hierdoor overstuur raakte. Ik heb alle kabels los moeten pluggen en na installatie heb ik ze in een willekeurige volgorde teruggestopt. Aangezien het nogal veel usb-apparaten waren leek me dit wel een reeele optie.

Ik ben de wanhoop nabij. Een herinstallatie zou makkelijker zijn misschien, maar er staat zoveel meuk op die pc dat dat liever niet hoeft.