Toon posts:

DVD brander bestaat niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een probleem op te lossen met de DVD station van een Toshiba M40-155 notebook. De Matsushita (weet niet exact welk type) DVD brander is niet te vinden in Deze Computer, apparaatbeheer, en Systeembeheer (schijfbeheer). In de karige BIOS is er niks te vinden over een DVD station, al staat er ook niet dat deze niet bestaat. Als ik een firmware update probeer te doen dan geeft de installer aan dat de DVD brander niet aangesloten is. Met Everest Home Edition krijg ik ook geen resultaat, deze vindt geen Logical Devices.

Is het waarschijnlijk dat er een kabeltje los zit in de laptop waardoor dit niet meer zou werken? Wat kan ik proberen om het probleem te verhelpen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja... openschroeven? en als je er dan niet uikomt wellicht hier foto;s plakken.

Hier kan niemand anders zoveel mee.

zie ook Registratievoorwaarden / korte FAQ
# Probeer het eerst zelf op te lossen.
# Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je aangeven in de bootsequence van de bios dat je wilt starten vanaf die optische drive? En als je probeert te booten, werkt dat uberhaupt?

Verwijderd

Topicstarter
@leuk_he
Ik vroeg me meer af of het kon zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat het toch een softwarematig probleem is, ga liever niet allemaal dingen open schroeven voordat ik zeker weet dat het moet. Heb in mijn openingspost toch enigszins beschreven wat ik eerst geprobeerd heb, overal gekeken in Windows + bios en verder heb ik ook nog iets met upper en lower limit in het register gedaan (stond in omschrijving van andere topics en op andere fora bij problemen van verdwenen dvd drive) maar dat mocht niet baten, deze forum post is ook een beetje last resort voor mij.

@Terw_Dan
Dit kan ik idd aangeven, HDD staat nu voor CD-rom; zal dit even proberen aan te passen en kijken of ik iets geboot krijg, thx!