Kleurverschil door kapotte "Coating"?

Pagina: 1
Acties:

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ik zal gelijk maar zeggen dat het om de lens van mijn trouwe E398 (@ ROKR) Telefoon gaat. Heb deze vraag maar in Fotografie gezet, omdat daar meer mensen met 'lenzen' verstand rondhangen dan bij de telefoon sectie.
Ik was dit beestje een beetje aan het oppoetsen (gebruik hem alleen als wekker :) ) toen ik zag, nadat ik de 'lens' had schoongemaakt, dat er een beschadiging op zit.

Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/kapottecoating.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/kapottecoating2.jpg

Dit vond ik niet eens zo gek, want ik voordat hij vervangen werd merkte ik op dat ik constant een gele waas aan de rechtsonderkant van mijn "foto's" had. Nu lijkt het mij logisch dat door die beschadigde 'coating' er het onderstaande kleurverschil ontstaat. (foto van TFT, die strepen "horen" dus)
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/30-10-07_2223.jpg

Nu zie ik al heel veel foto-tweakers denken, "waar maak je je eigen druk om", maar ik zou graag vanwege "emotionele waarde :P " dit apperaat zo netjes mogelijk willen bewaren. Dus als ik de camera weer een beetje de goede kant kan laten opgaan door de rest van de coating eraf te halen is het al een grote stap de goede richting op, aangezien de camera functie nu Echt totaal onbruikbaar is.

Dus kort samengevat, ligt dit kleurverschil aan die "coating" of is de sensor o.i.d. kaput?

Pentaxiaan

Verwijderd

Gewoon ritueel begraven dat ding (of in de chemo-bak kieperen).
Wat heb je daar trouwens geprobeerd te fotograferen? Ik weet dat een VGA foon-cam met een plastic lensje niet echt best is, maar dit lijkt wel een LSD inspired vloeistofdia. :)

De kans dat er ueberhaupt een coating op dat lensje zit is overigens vrij klein, dus waarschijnlijk is gewoon de lens zelf uitgebeten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:33:
De kans dat er ueberhaupt een coating op dat lensje zit is overigens vrij klein, dus waarschijnlijk is gewoon de lens zelf uitgebeten.
Die dingen hebben wel degelijk een coating. Maar dat zou volgens mij geen kleurverschil mogen veroorzaken, tenzij die coating juist specifiek gekleurd is om de een of andere reden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

/me bekijkt z'n Nokia 6230i nog 's.
Neh, als er op die lensjes al een coating wordt toegepast, stelt 't echt niks voor. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:45:
/me bekijkt z'n Nokia 6230i nog 's.
Neh, als er op die lensjes al een coating wordt toegepast, stelt 't echt niks voor. :)
Een ongecoate lens (hoewel 't meestal 't dingetje daarvoor is) reflecteert licht niet in een andere kleur, en dat doet de mijne wel :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:33:
Gewoon ritueel begraven dat ding (of in de chemo-bak kieperen).
Wat heb je daar trouwens geprobeerd te fotograferen? Ik weet dat een VGA foon-cam met een plastic lensje niet echt best is, maar dit lijkt wel een LSD inspired vloeistofdia. :)

Euh, mijn TFT scherm, vandaar ook die gekke kleurtjes. ISO prestaties zijn ook niet fantastisch (dikke understatement :9 ) dus ik moest iets "fotograferen" met veel licht.

Het gaat dus om die rare gele waas in de hoeken.

En in de vuilnisbak gaat hij niet hoor, dat ding gaat (met custom made software ;) ) harder dan menig laptop. En dat is hard nodig 's ochtends vroeg!

Pentaxiaan

Verwijderd

Koop een ouderwetse opwind-wekker met bellen, zet 'm in een metalen soepbord waar je een handvol kleingeld in legt, en je wil niet weten hoeveel herrie dat 's ochtends maakt! :)
Pagina: 1