Ik zal gelijk maar zeggen dat het om de lens van mijn trouwe E398 (@ ROKR) Telefoon gaat. Heb deze vraag maar in Fotografie gezet, omdat daar meer mensen met 'lenzen' verstand rondhangen dan bij de telefoon sectie.
Ik was dit beestje een beetje aan het oppoetsen (gebruik hem alleen als wekker
) toen ik zag, nadat ik de 'lens' had schoongemaakt, dat er een beschadiging op zit.

Dit vond ik niet eens zo gek, want ik voordat hij vervangen werd merkte ik op dat ik constant een gele waas aan de rechtsonderkant van mijn "foto's" had. Nu lijkt het mij logisch dat door die beschadigde 'coating' er het onderstaande kleurverschil ontstaat. (foto van TFT, die strepen "horen" dus)

Nu zie ik al heel veel foto-tweakers denken, "waar maak je je eigen druk om", maar ik zou graag vanwege "emotionele waarde
" dit apperaat zo netjes mogelijk willen bewaren. Dus als ik de camera weer een beetje de goede kant kan laten opgaan door de rest van de coating eraf te halen is het al een grote stap de goede richting op, aangezien de camera functie nu Echt totaal onbruikbaar is.
Dus kort samengevat, ligt dit kleurverschil aan die "coating" of is de sensor o.i.d. kaput?
Ik was dit beestje een beetje aan het oppoetsen (gebruik hem alleen als wekker

Dit vond ik niet eens zo gek, want ik voordat hij vervangen werd merkte ik op dat ik constant een gele waas aan de rechtsonderkant van mijn "foto's" had. Nu lijkt het mij logisch dat door die beschadigde 'coating' er het onderstaande kleurverschil ontstaat. (foto van TFT, die strepen "horen" dus)

Nu zie ik al heel veel foto-tweakers denken, "waar maak je je eigen druk om", maar ik zou graag vanwege "emotionele waarde
Dus kort samengevat, ligt dit kleurverschil aan die "coating" of is de sensor o.i.d. kaput?
Pentaxiaan