Toon posts:

DOS boot floppy - Autorun Text

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zal het kort houden want het is geen moeilijk probleem, ondanks dat ik er na een tijd googlen en zoeken op GOT niet uit kwam.

Jaren geleden had een kennis van mij bij een sinterklaasfeest als onderdeel van een speurtocht een DOS bootfloppy verstopt. Na het vinden en starten van deze floppy opende er automatisch een tekst (gewoon álá DOS, witte letters op zwarte achtergrond). Volgens mij gaat dit aan de hand van een DOS bootfloppy maar dit weet ik dus ook niet zeker.

Mijn vraag: Hoe werkt dit? Ik heb nu een DOS bootfloppy gemaakt, maar verder kom ik niet. hoe maak ik een autorun, en hoe laad ik een tekstbestandje automatisch in DOS met die autorun?

Alvast bedankt!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Enkele termen die het zoeken makkelijker zouden moeten maken:
autoexec.bat, config.sys en echo

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maak een tekst-bestandje met de tekst die je wilt laten zien, en dan op de bootflop een autoexec.bat met daarin:
code:
1
2
3
@echo off
cls
type bestand.txt

Enjoy ;)

Mocht het meer dan 25 regels zijn, doe dan:
code:
1
type bestand.txt |more

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 30-10-2007 22:55 ]

Ey!! Macarena \o/

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
Als rasechte tweaker moet je nu alleen de floppy vervangen door een bootable stickje. ;) :P HP heeft daar oa een tooltje voor:

klik!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt, dat moet lukken.

Dan heb ik nog een compleet andere vraag (als dat nog even kort mag van de moderators, daarna kan het boeltje dicht!)

Bestaat er een mail-responder, die alleen bij een specifieke inhoud van het ontvangen mailtje een antwoord terugstuurt? Dus als ik dan bijvoorbeeld instel dat er bij 'Hey' een automatisch mailtje teruggestuurd wordt.
inhoud v. ontvangen mailtje = hoi --> geen reactie
inhoud v. ontvangen mailtje = hey --> auto-responder in actie

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zou je dan zelf moeten instellen in een applicatie, en ik denk dat jij Windows gebruikt (anders had je die autoexec.bat wel geweten), en dan zit je hier dus fout. Dat is dan meer iets voor CSA.

Overigens.. topics worden enkel dichtgegooid als ze vol zijn, of ontsporen..

Je bent 2 jaar lid, en had je dus moeten weten... Maargoed, over je laatste vraag dus: Wat heb je zelf al gevonden en getest, en wat voldoet niet aan je eisen?

Ey!! Macarena \o/

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:59:
Hardstikke bedankt, dat moet lukken.

Dan heb ik nog een compleet andere vraag (als dat nog even kort mag van de moderators, daarna kan het boeltje dicht!)

Bestaat er een mail-responder, die alleen bij een specifieke inhoud van het ontvangen mailtje een antwoord terugstuurt? Dus als ik dan bijvoorbeeld instel dat er bij 'Hey' een automatisch mailtje teruggestuurd wordt.
inhoud v. ontvangen mailtje = hoi --> geen reactie
inhoud v. ontvangen mailtje = hey --> auto-responder in actie
Denk dat je daarvoor beter een nieuw topic kunt maken (in het juiste subforum natuurlijk), gezien het eigenlijk niets met je eerste probleem of DOS te maken heeft :P
Is later ook handiger zoeken voor mensen die dezelfde vraag hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn bootfloppy getest en het werkt perfect.! bedankt allemaal.

Topic kan dicht.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom zou het topic dicht moeten? Mag een ander geen baadt hebben bij aan het gestarte topic, en daar misschien later nog vragen over hebben?

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1