Draadloos microfoon signaal apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Beste mede GoTters,

Ik wil graag een apparaat hebben waarmee ik het signaal van een mini jack dat afkomstig is van een microfoon doorsturen via een apparaatje naar de digital audio recorder. Dit wil ik hebben omdat een kabel vanaf de recorder naar een persoon niet altijd handig is. Vooral als hij veel moet bewegen bij de opname. Ik zag zelf wel enkele transmitters maar ik weet niet of je voor een microfoon signaal een speciale transmitter nodig hebt. Kan je gewoon met iedere transmitter die jack in heeft het signaal versturen naar een jack out van de ontvanger?

Wat ik precies wil is dit:
[Microfoon]-> Signaal (mini jack) -> [Transmitter] -> [Ontvanger met jack plug] -> [Audio recorder]

Zouden jullie hier mij bij kunnen ondersteunen?

Ik zou graag 2 van deze dingen willen hebben voor een totaal bedrag van ongeveer 100,-

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

• Sir_Hendro
Hmmm ik ga mij is eens verdiepen in dat apparaatje. Hij werkt zo te zien met radio signalen. Is blue tooth niet wat beter? Ik weet niet of die radio signalen snel verstoord worden. Het zou namelijk vervelend zijn als het signaal wegvalt tijdens een opname.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Radio signalen zijn nog steeds de standaard ook in het profi segment, let wel even op de frequentie wanneer je in het buitenland iets besteld.
In nederland is een speciaal raster voor deze toepassing vrij gehouden.

• Sir_Hendro
Je daar zat ik net ook aan te denken. Waar kan ik een schema vinden met de toegestaande frequenties?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Dit is wel handig.

• Sir_Hendro
De Samson Stage 55 lijkt me wel een leuk ding. Ik heb alleen liever iets meer portable. Ik ga me morgen is verdiepen in VHF en UHF (voordelen, nadelen) en geschikte candidaten. Alvast bedankt voor je info Jur.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sir_Hendro schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:06:
[...]
Hmmm ik ga mij is eens verdiepen in dat apparaatje. Hij werkt zo te zien met radio signalen. Is blue tooth niet wat beter? Ik weet niet of die radio signalen snel verstoord worden. Het zou namelijk vervelend zijn als het signaal wegvalt tijdens een opname.
En hoe dacht je dat blue tooth werkte dan? Met rooksignalen? :+
Die doet het ook gewoon door de lucht, dmv radio signalen, alleen op de digitale manier.
Waardoor, als er een storing voorkomt, het geluid geheel wegvalt of hapert.
Ouderwets analoog daarintegen houd zichzelf in stand, laat wat ruis horen maar blijft wel werken.
Draadloze microfoons (ook de profi's) zijn doorgaans analoog, hebben wat ruisonderdrukkingstechnieken aan boord waardoor een SNR van meer dan 100dB kan worden gehaald. Persoonlijk vind ik die techniek zo goed werken dat ik het verschil niet eens hoor tussen een bedrade en draadloze mic (als ze ongeveer van hetzelfde caliber zijn).
Afstanden van 50 meter kunnen zonder problemen worden gemaakt. Probeer dat maar 'ns met blauwe tand.
Helaas voor de TS heb ik het dan over echte merken die voor €500,- over de toonbank gaan.
Dat is deze lijst dus: http://www.at-ez.nl/dav/
Ik haat bedrijven die op deze manier lijken te willen doen alsof het info is van hun website. :(
Hoe dan ook, je hebt er niets aan.
Dit is een lijst met in gebruik zijnde frequenties door omroepen (TV, DVB-T)
Ik vraag me af wat de TS daar verder aan heeft want je vind hier niet in welke frequenties je zonder vergunning mag gaan gebruiken.
Sir_Hendro schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 01:34:
De Samson Stage 55 lijkt me wel een leuk ding. Ik heb alleen liever iets meer portable. Ik ga me morgen is verdiepen in VHF en UHF (voordelen, nadelen) en geschikte candidaten. Alvast bedankt voor je info Jur.
Vergunningsvrije toepassingen en frequenties en de voorwaarden daarbij kan je hier opzoeken:
http://www.at-ez.nl/infor...gestelde_toepassingen.pdf
Kijk bij "Tabel 10. Laagvermogen draadloze audioverbindingen" en "Tabel 13. Draadloze audio-overdracht"
Waarvan D (195 – 202 MHz) als ik het goed weet binnenkort word geschrapt voor vrijstelling omdat deze frequenties misschien voor DVB-T in gaan worden gezet, waardoor die Samson Stage 55 illegaal in gebruik word en onbruikbaar word.
Sowiso zal je moeten controleren of die Samson Stage 55 dus voldoet aan de voorwaarden die in die tabel worden genoemd.
Dat geld overigens voor elk apparaat...

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 31-10-2007 14:44 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1