Toon posts:

Merkwaardige lead nieuwsartikel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Ripe: overstap naar IPv6 binnen vier jaar noodzakelijk
Ik heb het over de eerste zin (lijkt me logisch, de lead is maar een zin lang :P):
Tijdens zijn herfstbijeenkomt vorige week heeft de European counterpart, Réseaux IP Européens verkondigd dat het hoog tijd is om IPv6 te omarmen, aangezien de ip-adressen in het huidige tempo anders binnen twee tot vier jaar vergeven zijn.
European counterpart...waarom staat dat er, Europese tegenhanger is toch een uitstekende vertaling? Of begrijp ik iets nu helemaal verkeerd? En waarvan is het eigenlijk een tegenhanger? Zoals deze zin er nu staat, lijkt het alsof hij uit een artikel komt waarin net de ICANN is besproken.

Verwijderd

en zoals het er nu staat klopt het niet want er mist een komma..
Tijdens zijn herfstbijeenkomt vorige week heeft de European counterpart, Réseaux IP Européens, verkondigd
aangezien er 'de European counterpart' staat zal dit wel voor Reseaux IP Europeens staan en moet er hier dus een komma achter

De man die daar loopt, Jaap, is gek

kommma voor en na, omdat het feitelijk uit de zin kan worden weg gehaald :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Geen idee wat dat daar stond te doen, dus gefixt :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En voor de volledigheid: RIPE is de Europese tegenhanger van het Amerikaanse ARIN.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.