Toon posts:

[RDP] Systeem benaderen zonder username/wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.
Mijn vaders email is in de soep gelopen, dus ik werd opgetrommeld om het op te lossen. Hij heeft er de ballen verstand van en was dus ook niet echt in staat om uit te leggen wat er aan de hand was. Ik wil dus via remote desktop zijn systeem benaderen via internet. Die PC (WinXP SP2) zit op een lokaal netwerk, maar heeft geen username en password. Mijn vraag is: hoe kan ik via remote desktop vanaf hier op zijn pc komen zonder een wachtwoord in te hoeven voeren? En hoe weet dat netwerk, als ik connect naar dat ip, welke pc ik wil hebben? Hoop dat ik het een beetje goed uitleg, want ik gebruik remote desktop eigenlijk nooit via internet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult eerst in de router de poort moeten forwarden naar het ip van de pc van je pc. Is geloof ik poort 3389.

Zonder wachtwoord op het windows account zal het alleen niet lukken denk ik, zou een beetje onveilig zijn. Misschien dat je dan beter VNC oid kunt proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 30-10-2007 21:56 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je moet poort 3389 laten forwarden naar zijn PC, en hem een wachtwoord in laten stellen op z'n account. Of de security policy aanpassen dat je ook met lege wachtwoorden in mag loggen..

Maar is in dit geval software als PChelpware niet makkelijker? Hoeft je vader niets te configureren :)

We are shaping the future

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

• Alex)
LogMeIn is ook een mooie oplossing, maar dan moet er wel software worden geïnstalleerd. Voor dit (eenmalige) probleem is PCHelpware een betere oplossing denk ik...

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Remote desktop werkt alleen als er een wachtwoord op een account zit.

Aanloggen met alleen een username werkt gelukkig niet.
Even aan je vader vragen een wachtwoord te gebruiken en daarna remote desktop aan te zetten, dan ook nog de juiste firewall intellingen in de router regelen.

Volgende keer dat je thuis bent even de boel zo inregelen dat je er bij kan.

Bedenk net dat je ook nog hulp op afstand kunt gebruiken (even in de help van windows zoeken).

edit:
toch wat sneller tikken in het vervolg...

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 30-10-2007 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm... mn pa poorten gaan laten forwarden op de router lijkt me geen goed plan. Remote assistance daarentegen ga ik effe proberen... tnx! :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Via MSN zijn sessie overnemen (zit iig in Live standaard).

[edit] Waar je zelf ook al achter gekomen was dus. Ben weer eens te traag.

[ Voor 40% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-10-2007 22:04 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd, maar het lukt niet echt... remote assistance staat uit en dat krijgt ie niet aan moeilijk lastig. Nahja, jammer dan. iig bedankt voor de hulp :)
deze mag dicht wat mij betreft

• Alex)
Heb je al naar PCHelpware gekeken? Is een bestandje wat hij moet uitvoeren, en dan kun jij hem helpen zonder dat hij iets moet configgen.

Jij moet wel een bepaalde poort (dacht 5500) openzetten aan jouw kant, maar als Tweaker moet je dát lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:29:
Heb je al naar PCHelpware gekeken? Is een bestandje wat hij moet uitvoeren, en dan kun jij hem helpen zonder dat hij iets moet configgen.

Jij moet wel een bepaalde poort (dacht 5500) openzetten aan jouw kant, maar als Tweaker moet je dát lukken ;)
Ik geloof dat ie dat ene mailtje (waar het om ging) al op een andere manier al voor elkaar had. Maar zo'n situatie zal nog wel 's vaker voorkomen dus ik ga het zeker even proberen... tnx!
Pagina: 1