Ik ben lekker aan het hobbyen met C# en om een bepaalde status van mijn programma bij te houden heb ik een array van booleans (primitief
) meerdere statussen kunnen tegelijkertijd waar zijn. Maarja als je in je code hebt "if (StatusArray[3] == true && StatusArray[5] == true)" is dat niet even duidelijk na een tijdje.
Dus ik dacht ik gebruik een enum. Die ik vanuit heel mijn applicatie kan gebruiken.. lekker handig en als er dan iets veranderd hoef ik maar op 1 plek wat bij te veranderen.
Dus ik in class1 de volgende code gemaakt
En dan probeer ik vanaf de main class dit:
Nu snap ik dat je een enumerator niet naar een void kunt gooien omdat eigenlijk maar een soort snellkoppeling/geheugenstuentje is voor wat bepaalde waardes zijn. Maar is er geen manier om vanuit verschillende klassen de enum te bekijken? Anders zou waar ik hem voor wilde gebruiken nutteloos zijn.
Edit: even iets duidelijker gemaakt, let ook op de topic titel
Editje oftopic: wat me opvalt trouwens, welke codetag je ook ingooit de syntaxhighlightning kleur is altijd een soort van VisualBasic
Dus ik dacht ik gebruik een enum. Die ik vanuit heel mijn applicatie kan gebruiken.. lekker handig en als er dan iets veranderd hoef ik maar op 1 plek wat bij te veranderen.
Dus ik in class1 de volgende code gemaakt
C#:
1
2
3
| public int lalal = 4; public enum StatusEnum { status1=1, status2, status3, status4 } |
En dan probeer ik vanaf de main class dit:
C#:
1
2
3
4
5
| class1 klasje = new class1() int lolol = klasje.lalal; //gaat prima int lelel = (int)klasje.StatusEnum.status2; // Dit gaat helaas niet //De Enum is namelijk niet te zien, ondanks dat die public is //en de public int 1 regel hoger wel accesible is |
Nu snap ik dat je een enumerator niet naar een void kunt gooien omdat eigenlijk maar een soort snellkoppeling/geheugenstuentje is voor wat bepaalde waardes zijn. Maar is er geen manier om vanuit verschillende klassen de enum te bekijken? Anders zou waar ik hem voor wilde gebruiken nutteloos zijn.
Edit: even iets duidelijker gemaakt, let ook op de topic titel
Editje oftopic: wat me opvalt trouwens, welke codetag je ook ingooit de syntaxhighlightning kleur is altijd een soort van VisualBasic
[ Voor 11% gewijzigd door roy-t op 30-10-2007 22:09 ]