Help, mijn pc doet het niet meer na biosupdate

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Ik heb een k7v moederbord en die werkt niet meer nadat ik mijn bios heb geupdate.

Er komt alleen een tweetonig signaal uit.
Alles geprobeerd, en heb nu het batterijtje eruitgehaald.
Iemand nog een idee wat ik nog meer kan proberen???

(update van 1006 naar 1007)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49
Je moet op een andere pc een bootable disk maken die de BIOS automatisch flashed. Ik weet niet hoe dat moet en of dat kan bij jouw mobo, maar bij abit mobo's staat precies hoe dat moet (alleen voor Abit mobo's!!!)

Check de fabrikant van je mobo, ik bedoel natuurlijk de website!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:21
Mocht je 'm niet meer kunnen flashen dan kun je nog altijd een los flashrom bestellen en (laten) plaatsen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Probeert ie wel nog van de a-drive te booten? (gooi daar eens een diskette in).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• aatos
  • Laatst online: 13:15
hij gaat pas na de bios op de adrive checken of daar misschien een bootable disk in zit.. als ie alleen maar piept is het niet best. nieuwe bioschip?

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ken je nog iemand anders met een k7v moederbord.
Moet wel het exact zelfde bord zijn.

Mzzl Diamon

And The Only One

• JJay
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Juist jah, zoals Diamon al half zei, Hot Flashen! Erg leuk, erg spannend... Wel eens gedaan met toen een Abit BE6. Zoek iemand met een gelijk moederbord (of met een *EXACT* gelijke flashrom), start die PC op, boot naar een command shell, trek de BIOS *voorzichtig* van het Bord af, plaats de gecrashte Bios en Flashen maar..
daarna iedereen z'n orginele Bios weer terug en there ya go..!
(Zulke dingen zouden ze iedereen moeten leren op het middelbaar onderwijs, altijd handig.. :o)

Succes!

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Zulke dingen leer ik nog niet eens op school en ik doe hogere informatica, sterker nog je leert geen zak van heel het hardware gebeuren en veel Belangrijke software besteden ze ook geen aandacht aan, het enige wat je leert is Java ...hoi...hoi

Sorry jongens maar ik moest dit gewoon even kwijt (zie de vorige post) want ik moet altijd alles zelf uitvinden maar gelukkig is er tweakers.net
die elkaar in ieder geval fatsoenlijk kunnen helpen. THX

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:51

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb het gelukkig nooit gehad, maar ik heb wel gelezen dat er wel meer mensen zijn die er last van hebben. Kijk even op het Forum van K7V, daar staan vaak oplossingen voor dit probleem.

Verwijderd

Een kennis van me heeft hetzelfde probleem gehad. Bij oudere versies van de k7v (bios) gaat het flashen gewoon niet goed. Je zult je bios chip eruit moeten slopen en hem in een andere computer met asus mboard moeten steken. Wij hebben dat toen in een P2? van asus gedaan. Gewoon pc aanzetten, booten van de flash diskette, DAN PAS chip omwisselen en dan glashen. CRAZY, maar het werkt wel.

!!Henry!!

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Juist jah, zoals Diamon al half zei, Hot Flashen! Erg leuk, erg spannend
Jep, dat bedoelde ik idd.
Maar wanneer je dit gaat doen, is toch wel wat lef/kennis voor nodig.
Daarom had ik het nog niet vertelt hoe je zoiets doet.
En je moet exact dezelfde borden hebben.

Mzzl Diamon en bedankt JJay voor het afmaken van mijn verhaal :) :)

And The Only One

Verwijderd

tweetonig signaal komt me bekend voor
Heb je niet je videokaart op een of andere manier losgestoten?
Druk al je kaarten nog eens goed aan in je kast.

Maybe a solution

• edje80
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

edje80

Ik heb ook zoiets gehad, ging nieuw BIOS in mijn KA7 flashen, ook dat tweetonige signaal bij het opstarten, dus ik een ander mobo in mijn computer gazet, start ie ook niet op!! Hmmmm. Heel mijn kast leeggehaald, alles er weer in met KA7, opstarten EN hij doet het, tot op de dag van vandaag een raadsel

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Nou, ik ga nog 1 avondje knutselen. Daarna ga ik maar naar de winkel, ik heb geen zin om me bioschip om te gaan wisselen.

Gek wordt ik ervan.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Pagina: 1