Hoi
Ik ben een (trotse
) bezitter van een Soltek qbic3401 SFF (small form factor).
Momenteel zit er in dit beestje een 250W (SFX) voeding maar de ventillator wil niet goed meer mee.
Tijd om deze te vervangen en tevens misschien een upgrade te maken naar een zwaardere voeding en grafische kaart.
SFX staat voor een kleine power supply met afmetingen 12,5x10x6,5 die quasi niet meer te vinden zijn. En zelfs al vind je eentje, dan is deze zelden 'TRUE' 250W zoals de soltek die er momenteel in zit.
Ik zou eenvoudig de PSU ventilator kunnen vervangen, maar waar is dan de fun
Technisch kan ik in dit chassis modden om een volle ATX voeding te monteren, al dien ik dan wel de achterplaat te veranderen (no problem! just dremel
) en is de DVD-RW momenteel een diep model, die moet er ook uit.
Echter warmte huishouding gaat wat anders zijn..... de plek boven de CPU cooler gaat van 5cm >>> 3cm. wat heel erg krap gaat worden lijkt mij?
Ik voeg hierbij tevens het cooling schema....
Alle commentaar is welkom!!!
geef je mening maar, want ik ben een noob op dit gebied....
Huidige configuratie:
Intel P4 - 3GHz (478 socket / prescott) gekoeld door een Zalman CNPS7000-Cu
[ http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=43&code=009 ]
Nvidia FX5200
2xDDR (FSB 800MHz)
2xDVD
1xHDD
Software:
Linux Gentoo met compiz-fusion openGL desktop
Verbruik
cpu 89W
Fx5200 45W
2xDVD 25W
2xDDR 15W
TV@anywhere 15W (gaat eruit gaan)
Mobo 25W
usb accessoires 5W ?
Totaal 219W +15% loss = 250W (krap hé
)
Cooling chart

[ik kan de cpu cooler niet op foto zetten zonder heel de case uit elkaar te halen, maar kijk eventjes op de zalman web link aub
]
De foto's:

De achterkant

En om af te sluiten misschien nog een prentje van mijn HW monitoring? zonder PSU ventilator na 30min zonder 3D

(( ps moderator, ik hoop dat ik mijn post onder het juiste topic geplaatst heb, anders verplaats je hem maar
)
Ik ben een (trotse
Momenteel zit er in dit beestje een 250W (SFX) voeding maar de ventillator wil niet goed meer mee.
Tijd om deze te vervangen en tevens misschien een upgrade te maken naar een zwaardere voeding en grafische kaart.
SFX staat voor een kleine power supply met afmetingen 12,5x10x6,5 die quasi niet meer te vinden zijn. En zelfs al vind je eentje, dan is deze zelden 'TRUE' 250W zoals de soltek die er momenteel in zit.
Ik zou eenvoudig de PSU ventilator kunnen vervangen, maar waar is dan de fun
Technisch kan ik in dit chassis modden om een volle ATX voeding te monteren, al dien ik dan wel de achterplaat te veranderen (no problem! just dremel
Echter warmte huishouding gaat wat anders zijn..... de plek boven de CPU cooler gaat van 5cm >>> 3cm. wat heel erg krap gaat worden lijkt mij?
Ik voeg hierbij tevens het cooling schema....
Alle commentaar is welkom!!!
Huidige configuratie:
Intel P4 - 3GHz (478 socket / prescott) gekoeld door een Zalman CNPS7000-Cu
[ http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=43&code=009 ]
Nvidia FX5200
2xDDR (FSB 800MHz)
2xDVD
1xHDD
Software:
Linux Gentoo met compiz-fusion openGL desktop
Verbruik
cpu 89W
Fx5200 45W
2xDVD 25W
2xDDR 15W
TV@anywhere 15W (gaat eruit gaan)
Mobo 25W
usb accessoires 5W ?
Totaal 219W +15% loss = 250W (krap hé
Cooling chart

[ik kan de cpu cooler niet op foto zetten zonder heel de case uit elkaar te halen, maar kijk eventjes op de zalman web link aub
De foto's:

De achterkant

En om af te sluiten misschien nog een prentje van mijn HW monitoring? zonder PSU ventilator na 30min zonder 3D

(( ps moderator, ik hoop dat ik mijn post onder het juiste topic geplaatst heb, anders verplaats je hem maar
[ Voor 15% gewijzigd door qbic2005 op 31-10-2007 17:08 ]