Nieuwe PC, blijft geen seconde aan :/

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 11:03
Zal vast wel vaker voorkomen, maar ik kan er hier niets op vinden. De FAQs leveren ook geen resultaat op, mijn probleem staat er niet in voor zover ik weet.

Ik heb een nieuwe PC, zelf in elkaar zetten voor de verandering. Heb wel vaker in een PC gewerkt, maar nog niet een in elkaar gezet.

Dus, alles volgens het boekje, processor erin, geheugen erin, alles aansluiten, leuk. Ik zet hem aan (via knoppie), maar hij gaat na een seconde gelijk uit - geen piepen, geen toeters, geen niks, hij valt gewoon gelijk uit. Alle ventilatoren draaien even, lampje brandt ook, maar hij valt gelijk weer uit.

Ik heb wel een topic gevonden waarbij je kunt controleren of het ook in de aan/uit knop zit (door verbinding te maken dmv een schroevedraaier, ;) ), maar hierbij hetzelfde probleem; hij valt gelijk weer uit.

Ik heb beide geheugenrepen er een keer uitgehaald om te kijken of het daaraan ligt, geen sjoege. Ik heb de processor er weer uitgehaald om te kijken of die er verkeerd inzat, ook niks te vinden.

Waar kan ik nog meer naar kijken?

De specificaties, en ik heb voor zover ik kon vinden (in reviews e.d.) geen compatibiliteitsproblemen gevonden. Kan zijn dat ik daar overheen heb gekeken, indien dat het geval is, laat het me weten.

Moederbord is een Asus P5K, P35, volgens mij redelijk standaard (met Intel socket 775)
Processor is een Intel Core 2 Duo E4400, 2.0 GHz, 800 MHz FSB, boxed versie.
Geheugen is tweemaal 1 GB Corsair DDR2 geheugen, PC6400, 800 MHz, CL5.
Videokaart is een Asus GeForce 8600 GTS, 256 MB DDR3, PCI-e (natuurlijk)
Alles zit in een Antec Sonata III kast met een 500 watt voeding, lijkt mij dat die wel goed moet zijn maar ik kan het verkeerd hebben.

Enig idee waar het aan kan liggen? Ik ben er vrij zeker van dat ik alles juist heb geinstalleerd (geheugen heb ik beide reepjes in de beide gele slots gedaan, lijkt mij dat het zo in het boekje beschreven stond), heb niks geforceerd, en volgens mij moet alles qua installatie goed zijn. Kan zijn dat ik het natuurlijk verkeerd heb... Maar andere opties zouden zeer welkom zijn, want ik kom er niet meer uit.

(En jumpers e.d. zijn allemaal op standaard)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afstandsbussen geplaatst tussen de kast en moederbord? Uw probleem lijkt echt op kortsluiting!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je de voeding testen in een andere machine of een andere voeding in deze machine? Ik heb ditzelfde effect gehad met een PC die het jaren heeft gedaan, en door een defecte voeding ineens dit gedrag ging vertonen...

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als ik het zo zie klinkt het inderdaad zoals Snake al zegt alsof je mobo contact maakt.

De specs die je noemt lijken me prima, de voeding zou voldoende moeten zijn voor de onderdelen.

• YopY
Snake schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:57:
Afstandsbussen geplaatst tussen de kast en moederbord? Uw probleem lijkt echt op kortsluiting!
Die koperkleurige dingetjes zitten er inderdaad op, er zaten een paar voorgeinstalleerd en ik heb de anderen geplaatst waar ze nodig waren. Er zaten totaal 9 gaten voor, en ik heb verder geen plastic bussen of iets dergelijks gezien die er ook nog tussen moesten. Maar ik zal nog eens kijken of hij geen contact maakt.

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
geen stroomaansluitingen vergeten op je moederbord vanuit je voeding?
begin eens kaal, videokaart eruit, geheugen eruit.
alleen kaal je moederbord + voeding + processor + koeler en check eens of ie dan wel aanblijft.

chance favors the prepared mind

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk ook gelijk aan sluiting.
Toevallig SATA power cables gebruikt en je kabels tevens ergens netjes bij elkaar gebonden weggewerkt? Dubbelcheck eens of er daar niet toevallig een scheef zit...
Verder alles controleren wat mogelijk scheef kan zitten en dus alles eens dubbelchecken of het goed zit en desnoods repluggen/seaten.

Anders kale setup maken van alleen moederplank, cpu, ram en voeding en kijken of dat de bekende beeps geeft van een ontbrekende videokaart, waarna je haar vervolgens van videounit mag voorzien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• YopY
Nog even nagekeken, alle bussen zitten erin van het moederbord, dus daar maakt 'ie geen 'sluiting. Ik ga hem nu weer opbouwen, zo minimaal mogelijk. Ik had eerst verder ook geen piepjes of niks, dus kortsluiting (hoe dat ook kan) lijkt mij het meest waarschlijnlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het niet starten van je computer is te wijten aan een onderdeel dat dwarsligt, de vraag is alleen welk onderdeel het is. Door het stap voor stap doornemen kom je het onderdeel vanzelf tegen.

Verwijderd

Gebeurt dit ook niet als je de powerkabel van de processor vergeet?

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:25
Check ook even of je kabel van je pc speaker niet verkeerd om zit,

dan kan je misschien aan de piepjes iets horen

gebeurt mij ook meestal, snap eigenlijk niet waarom ze voor dat gedeelte niet een standaard plug & play kabel maken,

van een pc bouwen ben je daar meestal nog het langste mee bezig(voor je gevoel dan)

[ Voor 8% gewijzigd door michelc85 op 30-10-2007 21:20 ]

• YopY
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:18:
Gebeurt dit ook niet als je de powerkabel van de processor vergeet?
Als je de ventilator van de processor bedoelt, dan lijkt mij dat logisch ja. Maar die zit goed aangesloten, die draait ook (eventjes).

Ik heb nu het moederbord er weer op gezet en alles behalve de processor eraf gehaald, maar nog steeds geen sjoege :/.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

YopY schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Als je de ventilator van de processor bedoelt, dan lijkt mij dat logisch ja. Maar die zit goed aangesloten, die draait ook (eventjes).

Ik heb nu het moederbord er weer op gezet en alles behalve de processor eraf gehaald, maar nog steeds geen sjoege :/.
Hij bedoelt de (extra) 2x2 stekker die de stroom voor je processor levert :)
Die -> http://www.windowsdevcent...cs/connectATX12Vpower.jpg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 30-10-2007 21:26 ]

Rail Away!

• YopY
Ik heb het gevonden :). Er was nog een tweede voedingskabel nodig voor op het moederbord (4 volt volgens mij). Die stond (nu ik er aan denk) ook in de handleiding, maar ik kon die toen niet vinden dus ik dacht dat die niet belangrijk was.

Mja, ik heb nu een moederbord die mij morsesignalen stuurt van 'help ik heb geen geheugen of niks', dus ik denk dat ik nu wel verder kom. Hartelijk dank in ieder geval!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
Heb je de front usb wel op de juiste manier aangesloten?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

YopY schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Wat je ook kan proberen is de boel op je bureau opbouwen (buiten je kast om) en dan eens kijken of ie het doet. Kijk wel uit voor statische lading.

Net te laat :)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

YopY schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:27:
Ik heb het gevonden :). Er was nog een tweede voedingskabel nodig voor op het moederbord (4 volt volgens mij). Die stond (nu ik er aan denk) ook in de handleiding, maar ik kon die toen niet vinden dus ik dacht dat die niet belangrijk was.

Mja, ik heb nu een moederbord die mij morsesignalen stuurt van 'help ik heb geen geheugen of niks', dus ik denk dat ik nu wel verder kom. Hartelijk dank in ieder geval!
Ik neem aan dat je de 12 Volt connector bedoelt? Met 8 'gaatjes' pinnetjes...? Dat was trouwens (ja ik weet het, achteraf is makkelijk :+ ) het eerste waar ik aan dacht toen ik het topic las. Dit kabeltje wordt wel vaker vergeten.

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
declan001 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:03:
geen stroomaansluitingen vergeten op je moederbord vanuit je voeding?
ehh lezen :?

O-) goed om te horen dat je nieuwe machine het iig doet!

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Yey, was ik toch niet de eenige die dat kabeltje de eerste keer vergeten was :P

• YopY
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Ik neem aan dat je de 12 Volt connector bedoelt? Met 8 'gaatjes' pinnetjes...? Dat was trouwens (ja ik weet het, achteraf is makkelijk :+ ) het eerste waar ik aan dacht toen ik het topic las. Dit kabeltje wordt wel vaker vergeten.
nein, dit was eentje met 4 gaatjes / pinnetjes, moest linksbovenin het moederbord (bij de aansluitingen achterop). Ik had er zelf nog nooit van gehoord, laat staan dat ik het ooit gezien heb.

Naja, nu heb ik ook nog niet eerder een videokaart gezien / gehad waar extra voeding bij moest, of een processor waar de pinnetjes in het socket zitten ipv op de processor, dus het is allemaal weer nieuw :p.

Windows zat er gister binnen een half uur op, drivers waren zo geinstalleerd, en Stalker (die bij de videokaart zat) draaide euhh, net wat beter als CS:S op 800*600 op m'n oude computer, maar dan met details op het hoogst en resolutie op 124nogwat * 1024, :+. Ik heb verder geen andere problemen (stabiliteit e.d.) ondervonden, dus het lijkt mij dat hij goed is :).

Vanavond maar eens op internet aansluiten en bestanden van m'n oude computer er weer op zetten.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

michelc85 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:20:
Check ook even of je kabel van je pc speaker niet verkeerd om zit,

dan kan je misschien aan de piepjes iets horen

gebeurt mij ook meestal, snap eigenlijk niet waarom ze voor dat gedeelte niet een standaard plug & play kabel maken,

van een pc bouwen ben je daar meestal nog het langste mee bezig(voor je gevoel dan)
Dat is dus onzin. Een speaker heeft een plus en een min. Maakt niet uit hoe je die aansluit. Geluid komt er wel uit.

Succes met je nieuwe PC.

Je kunt hoogstens ervoor zorgen dat een audio installatie zo uit fase klinkt. Maar dat is een heel andere discussie.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1