Toon posts:

Overstappen naar AMD of blijven bij intel?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P3 450
256 mb 100 mhz
BX-6XP2

Ik wil graag upgraden maar moet ik nou een snellere P3 kopen of een naar amd overstappen.
En als ik naar amd overstap kan ik dan mijn geheugen nog gebruiken.

en ehh het mag max 800 gulden kosten.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/125483/1

Dubbelpost :(

En gebruik de search eens goed
http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got

Dat is um voor als je hem niet kon vinden

Alle proemn in n drek

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
amd tb 1100 + msi k7tpro IIa
snel stabiel goedkoop

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

je zal vast je geheugen nog kunnen gebruiken...

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Gewoon PIII 1000MHz:) hou je nog geld over ook

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

offtopic:
uitnieuwsgierigheid: wat betkent dit Abit VP6@7? Vooral dat @7 natuurlijk

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nieuw moederbord + AMD Processor zal ongeveer evenveel kosten als een nieuwe Intel Processor met dezelfde prestaties. Als je huidige moederbord het ondersteund kan je een P3-933 erin prikken. Lijkt mij het makkelijkst. Hoef je geen moederbord in te bouwen ect.

Verwijderd

Zo'n KT7-266Mhz nemen en daar een Tbird 1Ghz op prikken , FSB op 140 smijten en zien hoe hoog die multiplaaier kan !

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op dinsdag 13 februari 2001 18:42 schreef sampoo het volgende:
Nieuw moederbord + AMD Processor zal ongeveer evenveel kosten als een nieuwe Intel Processor met dezelfde prestaties. Als je huidige moederbord het ondersteund kan je een P3-933 erin prikken. Lijkt mij het makkelijkst. Hoef je geen moederbord in te bouwen ect.
Nee, maar je kunt wel je oude MB+CPU verkopen nu het nog "iets" waard is. Dat geld in mindere mate voor een losse CPU, zeker als dat in dit geval een P3-450 is. Dat is namelijk de langzaamste P3 die er is en die zijn bijna niet te verkopen los, als je een MB erbij hebt is het een ander verhaal.

Het type MB zegt me zo gauw ff niks, maar gezien de benaming zal het niks anders zijn als BX440 P2 bordje, en die zal officeel vast nooit een P3-933 ondersteunen. Maybe met wat overclocken maar dat zal wel weer AGP/PCI problemen gaan geven vanwege de multiplier.

Laat maar.. .

• TygeR
  • Laatst online: 06-02-2025
Overstappen op AMD

een TB 800 kopen op een MSI K7T pro2-a en dan overclocken draaid als een lier :-)
is ruim 2x zo snel als mijn pIII 500
hij draaid nu op 900 maar haalt de 1200 makkenlijk

GreetZ TygeR

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Tja je moet zelf geod overwegen wat voor jou zwaarder teld, is gels een belangrijk punt, dan zekers overstappen naar AMD. Kijk je naar bepaalde prestaties, dan kan Intel beter uit de Bus komen, hant ervan af wat je wilt doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Datzelfde probleem had ik ook, ik had eerst een C466 met een BE6, en toen dacht ik ook over overstappen op AMD, uiteindelijk heb ik het ook gedaan, maar ik heb mijn oude spullen namelijk nog voor de hcc kunnen verkopen voor 325. Tijdens hcc heb ik 550 uitgegeven aan MSi pro 2, duron 700 en cpu cooler, dus in totaal maar 225 gulden besteed. Als ik een vergelijkbaar pIII moest kopen, dan zou ik mijn cpu maar moeilijk kwijtraken, en ook veel duurder uit zijn geweest, nu draait die duron op 850 en binnenkort op 1ghz =)))).

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou overstappen naar AMD! :) Hebbik een jaar geleden ook gedaan. Nog steeds geen spijt van. 8-)
Tenzij op je oude Mobo een PIII past, dan zou ik er wel ff over na denken.....
Greetz,
OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok overstappen dan maar en sorry van die dubbelpost er ging iets fout hier.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 13 februari 2001 18:34 schreef SuB het volgende:
offtopic:
uitnieuwsgierigheid: wat betkent dit Abit VP6@7? Vooral dat @7 natuurlijk
Daar staat een ;) achter. Is dus niet serieus bedoelt |:(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

mijn ervaring:
ik heb jarenlang intel gebruikt tot een maand terug, (mijn vorige pc was een p3 500)
heb een abit kt7a en een thbird 1.2Ghz gekocht, was bang dat 1 van mijn 5 pci kaarten niet zou werken op een kt133a chippie, na een beetje finetuning heb ik alles werkend en stabiel, ben zeer tevreden.
Pagina: 1