Toon posts:

MacBook, windows installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een mooie macbook binnen gekregen, en probeer nu Windows XP te installeren. Netjes via BootCamp, Windows cdtje erin gestopt. Vervolgens kan je kiezen hoeveel ruimte je voor Windows wilt reserveren, en heb daar 50-50 gekozen, en het Windows gedeelte op FAT-32 laten draaien, i.v.m. het openen en bewerken van bestanden vanuit OSX.

Na de install vanuit DOS, met het blauwe schermpje, om de bestanden voor de setup op de hardeschijf te zetten, krijg ik een error: "Disk error - press any key".

http://forum.onmac.net/showthread.php?t=2488 --> dit heb ik op internet gevonden, ik zou dus mijn huidige windows partitie (nummer 2) op plek 1 kunnen proberen te krijgen. Iemand enig idee hoe dat makkelijk kan?

Verwijderd

Geef het maar toe, je dacht: ik weet wel hoe je windows installeert, dus ik hoef de handleiding niet te lezen :+

Jouw error ontstaat op het moment dat je ervoor kiest om de Windows installer niet opnieuw de partitie te laten formatteren. In jouw geval moet je juist selecteren dat de Windows installer de schijf FAT32 moet formatteren. Zie ook de manual. OS X formatteert wel voor, maar je moet het zelf nog een keer doen.

Dus: opnieuw booten vanaf CD en Windows installatie opnieuw starten. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:37:
Geef het maar toe, je dacht: ik weet wel hoe je windows installeert, dus ik hoef de handleiding niet te lezen :+

Jouw error ontstaat op het moment dat je ervoor kiest om de Windows installer niet opnieuw de partitie te laten formatteren. In jouw geval moet je juist selecteren dat de Windows installer de schijf FAT32 moet formatteren. Zie ook de manual. OS X formatteert wel voor, maar je moet het zelf nog een keer doen.

Dus: opnieuw booten vanaf CD en Windows installatie opnieuw starten. Succes :)
Thanx, maar het gekke is, dat ik niet de keuze heb om nog een keer te formatteren? Terwijl dit normaal zeker weten wel kan?

Update: geformatteerd naar NTFS, krijg nu een error: "\windowsroot\system32\hal.dll is missing"

Klinkt alsof hij de windowsroot überhaupt niet kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 21:44 . Reden: Update ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:46:
[...]

Thanx, maar het gekke is, dat ik niet de keuze heb om nog een keer te formatteren? Terwijl dit normaal zeker weten wel kan?

Update: krijg nu een error: "\windowsroot\system32\hal.dll is missing"

Klinkt alsof hij de windowsroot überhaupt niet kan vinden?
Ik heb het laatst nog gedaan (ik liep er ook tegenaan }:O) Maar die optie krijg je wel als het goed is. En als je niet goed hebt geformatteerd (ik geloof dat Windows zelf nog iets aanpast in de boot sector of zo, dat het daarom nodig is) lijkt het me logisch dat het filesystem bestanden niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:42:
[...]

Ik heb het laatst nog gedaan (ik liep er ook tegenaan }:O) Maar die optie krijg je wel als het goed is. En als je niet goed hebt geformatteerd (ik geloof dat Windows zelf nog iets aanpast in de boot sector of zo, dat het daarom nodig is) lijkt het me logisch dat het filesystem bestanden niet kan vinden.
Ja ok maar hij is weldegelijk geformatteerd, alleen NTFS nu...

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:53
Heb je wel Windows XP SP 2 gebruikt? Eerst Windows XP zonder Service Packs installeren en daarna SP2 downloaden+installeren werkt niet. Je moet dus echt een Win XP CD mét SP2 hebben. Bij mij werkte de non-SP2 cd ook niet, onderhand draaiende gekregen :).

Verwijderd

Topicstarter
Nexz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
Heb je wel Windows XP SP 2 gebruikt? Eerst Windows XP zonder Service Packs installeren en daarna SP2 downloaden+installeren werkt niet. Je moet dus echt een Win XP CD mét SP2 hebben. Bij mij werkte de non-SP2 cd ook niet, onderhand draaiende gekregen :).
Jazeker, heb een orginele Windows XP SP2 cd gebruikt. Werkt normaal altijd prima.

Update: het is gelukt, hij is nu bezig met installeren (dus niet het DOS-based gedeelte) maar het grafische gedeelte van de installatie. Gewoon een paar keer geprobeerd, FAT-32 is me mooi niet gelukt omdat ik nergens de optie krijg om de schijf FAT-32 te formatteren, tenzij ik zelf de partitie die BootCamp heeft aangemaakt delete, en opnieuw formatteer maar dan werkt het niet meer. Noodgewongen dus maar NTFS gegaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:20 ]

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 21:25
Ik weet niet of ik in de goede topic zit maar aangezien jullie windows al op fusion hebben gekregen vraag ik het toch maar voor de zekerheid.

Ik heb VMware fusion geinstalleerd op mijn macbook. Dat ging allemaal goed zonder problemen alleen het installeren van windows lukt mij niet. Ik heb een originele windows XP sp2 cd, maar tijdens booten van fusion blijft hij volhouden geen bootdevice aanwezig. Ik hoor overigens de cd wel draaien wanneer hij boot (fusion). Tevens heb ik ook een XP image geprobeerd maar hij blijft zeggen no bootdevice.

Heb al met de settings geklooit van cd instellingen maar geen succes. Heel vreemd ik kom overigens ook niet de bios in van VMware want dan wordt me scherm helderder. Ik heb nu ook in de BIOS dingen veranderd maar geen succes. Hij gaat bijna gelijk naar netwerk boot (PXE gebeuren)

Zou iemand tips kunnen geven hoe ik windows zou kunnen installeren met fusion :'(

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik zou toch even een eigen topic beginnen, dan wordt je vraag sneller beantwoord!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is inderdaad niet echt handig om in een oud topic wat over het installeren van Windows onder Boot Camp gaat, een vraag te stellen over het installeren van Windows XP in VMWare Fusion. Dit topic gaat daarom dicht. Je mag wel een nieuw topic openen voor je probleem, maar kijk eerst 'ns op de website van VMWare. Daar staan uitgebreide video tutorials hoe je Fusion kunt gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.