Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] USB stick drive-letter verschijnt en verdwijnt ???

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkte prima.....tot vandaag....

Het probleem: ik plug mijn USB stick in de USB-poort en de driveletter L (is de eerstvolgende vrije letter in mijn systeem) verschijnt in de Verkenner en ook bij Systeembeheer/Schijfbeheer zie ik de USB stick verschijnen. Maar enkele seconden later verdwijnt ie uit beide en kan ik de USB stick dus niet meer benaderen. Inpluggen in een andere poort....hetzelfde probleem. Rebooten....nog steeds hetzelfde probleem. Met systeemherstel naar enkele dagen terug gaan toen het nog wel allemaal werkte.....hetzelfde probleem.

En op mijn andere PC met XP werkt het allemaal nog wel prima....USB stick inpluggen en ik kan er alles mee....ik heb daar de USB stick geformatteerd, maar dit hielp ook niet op mijn PC met VISTA.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

p.s. de enige reden die ik kan bedenken die deze "storing" heeft kunnen bewerkstelligen is het feit dat ik twee dagen terug een geleende 4 GB USB stick aan mijn PC gehangen heb (die heb ik helaas nu niet meer om te testen of deze het wel doet). Daar heb ik toen alles mee kunnen doen wat ik wilde en had ik bovenstaande problemen dus nog niet. Maar het lijkt me stug dat dit de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn........maar ja....VISTA........

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 19:29 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

1: dit topic staat op de verkeerde plek. Je hebt een USB stick, valt niet onder portable media devices zoals een mp3 speler van Creative of Apple.
2: heb je zelf al wat gezocht op Google en GoT?

Dan kan je nog een ding proberen. Deel eens een map (standaard heb je al een admin share C$) en zet deze als extra schijfletter erbij (Map network drive onder de verkenner > Extra) en plug dan je usb stick erin. Je zou dan een andere letter moeten krijgen (mits je de netwerkdrive L: hebt gegeven). Krijg je dan hetzelfde?
Verder kan je ook nog eens kijken wat er in apparaatbeheer gebeurt, misschien is er een driver conflict ofzo, of kan hij het apparaat niet goed starten. Werken je USB poorten wel naar behoren? Test dit met een andere stick of usb muis.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hetzelfde als ik de netwerkdrive L heb gegeven. De USB stick krijgt heel even M toegewezen en verdwijnt weer net zo rap als hierboven bescheven. Ik zal ook eens kijken wat er in apparaatbeheer gebeurt en ook met een andere USB stick.....

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 18:52

Sebazzz

3dp

Hoewel het heel erg op een Windows probleem lijkt, als je een Live CD van bijvoorbeeld Ubuntu boot, en je plugt je USB stick in, komt ie dan in Locaties -> Computer of op het Bureaublad terecht?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]