Toon posts:

Asus 8600GTS Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem (Goh echt ;) )
Ik heb een tijdje geleden een 8600GTS gekocht, en 2x512MB geheugen.
In het begin ging alles prima, maar als ik nu een spel start en ik ga een kwartiertje gamen, dan word mijn beeldscherm zwart, het lijkt alsof de monitor in standby gaat, hij zoekt naar het digitale of analoge signaal maar kan niks vinden, daarna gaat hij echt in "Suspend" modus, en schakelt hij zichzelf helemaal uit.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar dat hielp niet.
Drivecleaner heeft alles verwijderd, en de temps zijn prima.
Met Memtest heb ik het geheugen getest en daar was ook niks te vinden, de CPU word niet te warm en het gehele systeem is niet overgeklokt.
Ook heb ik op virussen gescand en andere Ad-Aware om het maar uit te sluiten dat het daar niet aan kan liggen.
Ik twijfel een beetje of mijn voeding het wel aan kan, echter verbruikt de 8600GTS maar 2W meer als mijn 6600GT, en tel daarbij 2x10W op voor het geheugen, dan is dat eigenlijk vrij weinig.
Ik heb de videokaart in het andere PCI-E slot gehad, maar dat hielp ook niks.
De extra connector is aangesloten (Een vierkante molex) , en de kaart voelt ook niet warm aan.
Toch heb ik het idee dat het aan de videokaart ligt, of aan de drivers.
De laatste nieuwe drivers 169.03 (Even uit mijn hoofd) daar begon het eigenlijk allemaal mee, voordat ik deze installeerde ging alles perfect (Met de op cd meegeleverde drivers) ik heb namelijk in het begin een oneindig aantal 3DMark sessies laten draaien voor ongeveer 32 uur lang , en daarna heb ik normaal Stalker kunnen spelen, en Anno1701 :)

Specs ;

Asus A8N-SLI SE
AMD64 3000+
4x512MB Twinmos (Niet defect)
Seasonic S12 430W voeding
Asus Nvidia 8600GTS 512MB
2x 80GB in Raid-0
DVD-RW
Een legale Windows XP Met service pack 2 en alle laatste updates
Er draait verder op de achtergrond, Avira Antivirus + DU-Meter + Agnitum Outpost Firewall

Het vervelende is dat dit niet bij 1 spel is, anders had ik het namelijk wel geweten :)

Het gebeurt vaker bij Anno1701, dan bij Stalker Shadow Of Chernobyl
Bij Stalker is het zelfs voorgekomen, dat het 4 uur lang geen foutmelding heeft gegeven, en daarna ben ik gestopt met spelen

Seasonic S12 Specs -> http://www.silentpcreview.com/article226-page1.html

Nu zie ik bijv. dat de Seasonic 14A op de +12V1 rail heeft en 15A op de +12V2 , maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
Ik weet ook niet wat met 12V1 en 12V2 word bedoeld, en of de kleine vierkante molex ook een vorm is van voeding. Moet ik de 12V1 en 12V2 bij elkaar optellen, dan kom ik uit op 29A , moet dit niet, dan kom ik best wel te kort :X

Hier is bijvoorbeeld iemand die zegt dat je het bij elkaar op moet tellen ;

http://www.techspot.com/v...ing-of-12V1-and-12V2.html

En verdere zoektochten van 12V1 en 12V2 is vrij lastig, omdat overal wat anders word gezegd.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

TMV

Hmmm, dit klinkt als oververhitting eigenlijk. Had ik laatst ook toen ik m'n 8600GTS passief wilde laten lopen. Als de temperatuur boven een bepaalde waarde kwam was het beeld weg en kwam met geen mogelijkheid terug tenzij ik even rebootte.. Fan die niet goed draait misschien, of massa's stof in je koelblok?

Verwijderd

Topicstarter
TMV schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:03:
Hmmm, dit klinkt als oververhitting eigenlijk. Had ik laatst ook toen ik m'n 8600GTS passief wilde laten lopen. Als de temperatuur boven een bepaalde waarde kwam was het beeld weg en kwam met geen mogelijkheid terug tenzij ik even rebootte.. Fan die niet goed draait misschien, of massa's stof in je koelblok?
Ik weet niet of dit een overhitting is.
De temperaturen zijn verder goed, als ik ga gamen en ik zet een temp monitor aan, heeft het eigenlijk vrij weinig nut vanwege het spontane vasthangen.
De kaart zelf voelt op zich niet warm aan, hij is niet zo heet dat aanraken onmogelijk is.
Oja, misschien handig om ook te vermelden, het is een variant van Asus waar een soort van Zalman koeler op zit :)

• TMV

TMV

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:08:
[...]

Ik weet niet of dit een overhitting is.
De temperaturen zijn verder goed, als ik ga gamen en ik zet een temp monitor aan, heeft het eigenlijk vrij weinig nut vanwege het spontane vasthangen.
De kaart zelf voelt op zich niet warm aan, hij is niet zo heet dat aanraken onmogelijk is.
Oja, misschien handig om ook te vermelden, het is een variant van Asus waar een soort van Zalman koeler op zit :)
Al een keertje tijdens het games even terug naar windows gegaan met alt-tab om dat tooltje te checken?

(ik heb er een Thermalright HR-03 op gezet, dat ging zonder fan toch niet goed: temps over de 95 graden :X )

[ Voor 8% gewijzigd door TMV op 30-10-2007 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
TMV schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Al een keertje tijdens het games even terug naar windows gegaan met alt-tab om dat tooltje te checken?

(ik heb er een Thermalright HR-03 op gezet, dat ging zonder fan toch niet goed: temps over de 95 graden :X )
Ja natuurlijk, de temps zakken heel erg snel van 65 naar 50 in 10 seconden ofzo :)
Ik heb ook geen third-party koeling erop zitten.
Ik heb nu weer de oude drivers geinstalleerd, de fan op 100% gezet (Hij stond altijd op 50% blijkbaar) en ik heb rechts onder in het taskbar menu of hoe men het noemt, de Nvidia applicatie gekilled. En nu loopt alles als een zonnetje, dat snap je toch niet zoiets |:(

• TMV

TMV

Inderdaad, vaagheid :? Maar het loopt nu en daar gaat het om :)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
kijk dan even bij de nvidia applicatie of d'r niet gewoon per ongeluk een instelling is veranderd... oftewel druk gewoon ff de default button in... en kijk wat er allemaal is veranderd... except the obvious

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 07:07
Als je monitor uitschiet betekent normaal gesproken dat hij oververhit raakt. Gelukkig werkt het weer maar de volgende keer kan je beter alles stap voor stap nalopen.

Bijvoorbeeld beginnen met de driver terugzetten (daar begonnen de problemen mee volgens jou). Dan controleren of het werkt om daarna pas na stap 2 te gaan zodat je zaken kan uitsluiten :) Nu heb je de drivers teruggezet, applicate gekilled en de fan teruggezet in een handeling en nu weet je dus niet wat het probleem veroorzaakte.
Pagina: 1