[MEDIACENTER] Via aparte geluidskaart..

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Ik heb hier een PC vlak bij mijn TV staan met een Audigy kaart en Onboard...
In de 1 komt moet een koptelefoon (voor windows/games) en graag wil ik via de ander Media Center laten lopen omdat ik daar m'n speakers in heb zitten.

Ten eerste, is dit mogelijk? En ten tweede, hoe stel je dit in? Heb me rot gezocht en niets gevonden...En van dat switchen word je ook niet vrolijk :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Je kunt bij je games gewoon aangeven op welke geluidskaart hij moet afspelen.
voor je windows kan dat echter niet dan moet je echt gaan schakelen.

ik heb hier hier met 1 bepaalde applicatie (skype) heb op de ene geluidskaart mijn speakers zitten en op de andere mijn koptelefoon.

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> pop-up "Eigenschappen van Geluiden en audioapparaten" -> tabblad "Audio"

Met deze settings wissel ik nog wel eens voorals ik muziek wil luisteren via de koptelefoon
of andersom.

voor je spelletjes moet je uiteraard zelf even uitzoeken meestal iets van settings ofzo.

• Dannydekr
Ik zie wel dat windows het ondersteund dat een applicatie kan kiezen welke audiosource hij neemt. Zijn er geen control applicaties waar je een applicatie kan toevoegen ofzo? Want ik denk dat ik niet de enige ben die zoiets nodig heeft :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

kun je media center niet opnieuw configureren en dan aangeven dat hij op één van de twee geluidskaarten moet afspelen.

In mijn linux mce kan ik dat namelijk gewoon aangeven.
moet bij windows niet veel anders zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 18:06 . Reden: /me was een zinnetje vergeten ]

• Dannydekr
Ik vind het ook veels te gebruiksvriendelijk wat dat betreft. Je kan wel dingen kiezen m.b.t. speakers, maar hij test dan gewoon op de default. je kan niet kiezen welke bron je wil gebruiken :) Mochten de settings er zitten, zal ik me god niet weten waar. Het moet er haast wel opzitten..maarja..