Toon posts:

Fan van processor draait soms niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb nu sinds kort mijn PC naast me staan op mijn bureau. Dit had ik eerst niet.
Nu heeft mijn kast een leuk raampje aan de zijkant waar ik naar binnen kan kijken.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat mijn fan van de processor ermee kapt af en toe.

Zou zat ik te denken, is dit ernstig of niet?

Het punt is, de temp van de processor is rond de 30 graden, soms 40 tijdens gamen.
Daarnaast heb ik een Antec Nine Hundred als kast, met zijn zeer goede koel en ventilatie vermogen.

Kan het soms zijn dat de fan niet draait als de processor te koud is?

Daarnaast valt het mij op dat deze ook regelmatig van snelheid verwisseld.
Verder heb ik ook nog geen problemen meegemaakt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Gefeliciteerd. Je bent de gelukkige eigenaar van een koele processor, en een moederbord dat je systeem zo koel en stil mogelijk houdt. Bij ASUS heet dit Q-Fan. En waarschijnlijk klokt je processor ook terug. Dit noemt met EIST bij Intel, en Powernow(mobiele systemen) of Cool 'n' Quiet (voor desktops) bij AMD.

Mocht je je echt zorgen maken, ga dan een processor intensieve applicatie draaien zoals SuperPi, of gewoon de laatste Crysis demo, dan zou je fan wel moeten gaan draaien aangezien je processor dan warmer wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 30-10-2007 17:39 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
The Triad schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:38:
Gefeliciteerd. Je bent de gelukkige eigenaar van een koele processor, en een moederbord dat je systeem zo koel en stil mogelijk houdt. Bij ASUS heet dit Q-Fan. En waarschijnlijk klokt je processor ook terug. Dit noemt met EIST bij Intel, en Powernow(mobiele systemen) of Cool 'n' Quiet (voor desktops) bij AMD.

Mocht je je echt zorgen maken, ga dan een processor intensieve applicatie draaien zoals SuperPi, of gewoon de laatste Crysis demo, dan zou je fan wel moeten gaan draaien aangezien je processor dan warmer wordt.
_/-\o_ Wat een mooi antwoord!!! Had het niet beter kunnen zeggen! _/-\o_

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Eigenlijk had ik hem er nog bij moeten zeggen dat ie zijn systeemspecs moest plaatsen :+ maar bedankt :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik had inderdaad misschien mijn Specs moeten plaatsen, maar goed, ik kreeg wat ik graag wou horen. Dus bedankt Triad voor de informatie. Ik had al ergens gedacht dat het niet zoveel kwaad kon voornamelijk sinds ik nog geen problemen ben tegen gekomen.

Mijn PC is inderdaad ook stil genoeg om hem 50 centiment van je vandaan te plaatsen, laat staan slapen me je PC aan op je kamer:d .

Nogmaals, bedankt voor de informatie.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat zijn je specs dan? Ik ben eigenlijk wel benieuwd :p En heb je overgeklokt?
Mijn systeem maakt echt lawaai, maar dat komt door de voeding (Coolermaster iGreen Power 500 Watt). Die maakt echt heel veel herrie. Misschien moet ik toch maar een mailtje schrijven naar Coolermaster want het is echt om te huilen soms.

[ Voor 65% gewijzigd door Sebazzz op 30-10-2007 18:29 ]

Pagina: 1