Omdat ik er niet helemaal meer uit kom heb ik de onderstaande testomgeving gemaakt. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
De functie bloemen moet twee waarden krijgen, alleen wil ik die waarden dynamisch toevoegen. Voor de functie bloemen zijn het er twee, maar het kan voorkomen als de volgende functie veel meer waarden nodig heeft.
De array $data wordt automatisch aangemaakt en gevuld, het gaat er nu om als de betreffende functie met zoveel waarden wordt aangeroepen als de array $data bevat.
Hoe krijg ik zoiets voor elkaar?
Als ik het bovenstaande wist, was ik al een heel eind verder.
Eigenlijk gaat het erom als ik de functienaam en de waarden dynamisch in een andere functie kan stoppen, zo dus;
Hierboven werkt natuurlijk niet, het loopt stuk op de tweede haakjes, hoe los ik het op?
De functie bloemen moet twee waarden krijgen, alleen wil ik die waarden dynamisch toevoegen. Voor de functie bloemen zijn het er twee, maar het kan voorkomen als de volgende functie veel meer waarden nodig heeft.
De array $data wordt automatisch aangemaakt en gevuld, het gaat er nu om als de betreffende functie met zoveel waarden wordt aangeroepen als de array $data bevat.
Hoe krijg ik zoiets voor elkaar?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function bloemen($var1, $var2) { $out .= "<br>var1: ".$var1; $out .= "<br>var2: ".$var2; return $out; } $data[] = "some value"; $data[] = "kleding"; $name = "bloemen"; echo $name("foo","bar"); |
Als ik het bovenstaande wist, was ik al een heel eind verder.
Eigenlijk gaat het erom als ik de functienaam en de waarden dynamisch in een andere functie kan stoppen, zo dus;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function test($id) { // hier moet ik de functienaam weten - foo dus - deze wordt hieronder // aangeroepen met de waarden var1 en var2. echter, deze waarden // kunnen er ook meer zijn. echo $id(??); // op de ?? moeten dus de waarden var1 en var2 komen. } $functienaam = "foo"; echo test($functienaam("var1", "var2")); // don't work |
Hierboven werkt natuurlijk niet, het loopt stuk op de tweede haakjes, hoe los ik het op?