Toon posts:

Nvidia Asus EN8600GT Silent niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik op mijn werk een Asus Nvidia kaart, namelijk de EN8600GT Silent 512MB.

De reden dat ik deze kaart kocht is dat ik hiervoor een kaart had met een veel kleiner geheugen en toch vaak twee 3D visualisatie programma's tegelijk heb draaien. (Amira en Voxler). Vandaar dat ik dacht een wat nieuwere gamekaart geen kwaad zou kunnen. Beide applicaties zouden gebruik moeten maken van OpenGL.

Alles paste perfect op het moederbord maar vervolgens begon de verwarring... De kaart is officieel voor DirectX 10, ik heb windows XP en ik begrijp dat je dan gebonden bent aan DirectX9.0c. (klopt dat? ik ben beginner...) Bij het opstarten wordt er melding gemaakt "can not find asus graphics card" maar vervolgens loopt het programma waarmee je je preferences (eigenlijk zie ik alleen spellen staan) op kunt geven verder wel. Ook heb ik een prima beeld, 1680x1050 op een 22" scherm. Zodra ik echter wat beelden wil maken met een van de eerstgenoemde programma's wordt alles heel erg traag..... alsof de kaart het niet doet maar wel de processor... Het is zelfs trager dan met het oude kaartje. De kaart wordt overigens hand-lauw(wig)...

Ik heb al diverse malen nieuwe drivers geinstalleerd, de Asus Game programma's uitgezet... geen idee wat het kan zijn. Specs Win XP, scherm 22" resolutie 1680x1050, geheugen 2GB, 2xprocessor Xeon 3Gb.

Mocht iemand raad weten, graag!

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Ik bouw redelijk vaak een 8600GT in systemen, het koelblok wordt al snel redelijk warm tot heet. Dat tezamen doet mij idd denken dat de kaart niet lekker werkt. Wellicht staan je video instellingen wel helemaal ingesteld op softwarematige rendering?!
Denk van niet, maar het is het opperen waard.

Gebruik van DX9 ipv 10 mag overigens niks uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Crushr,
Bedankt voor het meedenken. De kaart is nu nog steeds lauw en de computer staat al de hele dag aan. Bovendien heb ik het object in Amira nu een zet gegeven en de CPU usage vliegt naar 80% en dat blijft zo. De kaart doet dus kennelijk niet zoveel (ook omdat de kaart echt niet warm te noemen is).

Onder System, tabblad advanced en dan bij performance options kan ik iets instellen over processor gebruik. Bedoel je dat ik daar de videoinstellingen kan veranderen?

Alvast dank!

Verwijderd

Eigenschappen van je beeldscherm > Settings > advanced > troubleshoot

et voila O-)

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik de hardware accelerator uitzetten.. Ik kreeg trouwens wel een klacht van nvidia op m'n scherm meteen.. dat de slider naar rechts moet.

nope... blijft slow as hell allemaal. :(

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
heb je wel windows opnieuw geinstalleerd???

Verwijderd

Topicstarter
Niet opnieuw geinstalleerd nee (en gezien wat ik hier aan data + progs heb... niet heel veel zin in) maar is het normaal om voor een nieuwe kaart je windows opnieuw te moeten installeren?

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 11:23
Is meestal wel verstandig om je OS opnieuw te installeren. Ik weet niet wat voor kaartje er eerst in zat. Heb je alle oude drivers van je oude videokaart verwijdert met drivercleaner ofzo?

(Ps. voor dit soort werk kan je toch beter een quadro van Nvidia pakken dacht ik.)

Verwijderd

Topicstarter
Hi Remon,
Nee, ik heb de oude drivers toen niet verwijderd. Ik ga het zo proberen!
Wellicht heb jij/jullie gelijk om opnieuw het OS te installeren..... maarja, wie doet dat voor z'n lol....
Ik ga nu zoeken naar de oude drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat rondgekeken op internet...

Ik bleek als oude kaart een ATI te hebben, heb die oude drivers toen niet gedeinstalleerd...

Ik heb een programma gevonden "nasty file remover" wat speciaal alle oude files zou kunnen weghalen. Heeft dat zin om te doen, en zo ja, kan ik dan iets teveel weggooien?? Want de lijst van namen zegt mij niet zoveel, of moeten er speciaal slechts een paar uit die lijst weg?

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Met NFR heb ik een paar keer alles verwijderd en opnieuwd de nvidia drivers van internet erop gezet.. systeem is nu sneller met een 3dMark score van 14.132 punten... Helaas zegt dat iets over spelletjes en dus minder over applicaties die openGl gebruiken maar het werkt nu dus wel.
Pagina: 1