diagonale tekst tile background

Pagina: 1
Acties:

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 14:18

pulse80

we weten niks

Topicstarter
ik ben bezig met een achtergrond tegeltje die diagonale tekst bevat. ik heb het ooit een keer goed gekregen, maar nu de tekst anders is ben ik enorm aan het kutten.

is er een handigheidje waarmee ik een woord mooi kan laten doorlopen diagonaal? dus feitelijk wil ik zoiets voor elkaar krijgen: http://www.stripemania.com/ maar dan voor tekst. het hoeft niet automatisch, maar misschien is er een techniekje voor dat helpt. via edit>define pattern (in photoshop) heb ik al geprobeerd, dat gaat net zo goed als handmatig.

i'm not here this isn't happening

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens bij de Gimp tutorials voor een uitleg.

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
ok ga ik doen. heb het gedownload maar ik zie dat het 'requires Apple's X11 environment'. ga ik morgen wel even installeren.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat gaat er dan eigenlijk mis? Het feit dat ie door moet lopen op het volgende tegeltje?

Maak eerst een dambordje aan van 9 tegeltjes (3x3). Zet daarop hulplijnen uit zodat je alles in vakjes verdeeld hebt. Zet dan je tekst, begin in het middelste tegeltje.
Vervolgens kun je uit alle delen van je dambordje de juiste stukken knippen (wel snap to guides aanzetten). Als je je achtergrondkleur/tegeltje in een aparte layer hebt staan, kun je telkens per layer een stukje kopiëren.

Door een nieuw documentje aan te maken van 1 tegeltje groot kun je je selectie zo in slepen, wel shift ingedrukt houden daarbij, anders komt het stukje standaard in het midden.

Als je al met Photoshop werkt zou ik niet ook nog eens the Gimp installeren, tenzij je graag over wil stappen. Enne, Apple X11 environment...? Heb je de Apple versie gedownload op een Windows computer?

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 31-10-2007 16:10 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
nou de tekst loopt wel door, maar niet mooi sluitend.. enorm gepriegel om de letters exact op elkaar te krijgen. ik ga van het weekend even je uitleg uitproberen, bedankt.

enne.. ik heb de Apple versie van Gimp gedownload op een mac :) maar ik zag al dat het een beeldbewerkingsprogr. was maar dan soort van open source dus dat kan toch niet tippen aan photoshop lijkt me..

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Oei, pas met zulke opmerkingen op! :+ The Gimp is ook heel uitgebreid, maar werkt overall wel erg anders dan Photoshop. Maar het is in veel gevallen zeker niet minder (op paar zaken als CMYK na in ieder geval).

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 01-11-2007 23:30 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
ok dan.. nuanceer ik mijn uitspraak: ik ben gewend te werken met de interface zoals Adobe deze in veel van haar programma's heeft verwerkt. Ik heb geen ervaring met de software van Gimp dus kan er ook niet over oordelen.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
pulse80 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:39:
ok dan.. nuanceer ik mijn uitspraak: ik ben gewend te werken met de interface zoals Adobe deze in veel van haar programma's heeft verwerkt. Ik heb geen ervaring met de software van Gimp dus kan er ook niet over oordelen.
Volgens mij heeft de nieuwe versie van Gimp juist een soort gelijke interface.
Ik gebruik zelf nog de oude versie, maar beperkt, voor de rest gebruik ik Adobe Photoshop..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wist je dat we daar de laatste tijd een heel mooi Gimp topic voor hebben? O+

Is het al gelukt met mijn stappenplannetje?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik raadde ook niet aan om de Gimp te installeren. De tutorial is natuurlijk ook te gebruiken voor photoshop :?

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
clear :) ik ben er nog niet aan toegekomen, heb even andere prioriteiten.

Pagina: 1