Wij hebben thuis sinds kort een draadloos netwerk (ouders willen geen kabels) en die presteerd buitengewoon slecht. Het is een linksys wireless modem/router, de wag200g en een netgear pci kaart voor de desktop pc. De laptop werkt prima en heeft gewoon altijd een redelijk goede verbinding, maar de desktop heeft enorm veel problemen. De verbindingskwaliteit is niet meer dan 3 streepjes maximaal, vaak maar 2. En zelfs met 2 streepjes weigert internet soms compleet en kan ik ook geen verbinding maken met de laptop of met de router. Beiden staan ze op dezelfde plek en in principe word het signaal nergens onderbroken. Er zitten wel 2 tussen maar de deuren staan altijd open. En het huis is houten skeletbouw met gipsplaten dus de muren zijn ook niet dik.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden die ik kan bedenken om dit probleem op te lossen.
1: Ander pci kaart, kost enkel een euro of 40-50 en dan zitten we hier met een pci kaart waar we niks mee kunnen. Eventueel een pci kaart met 4 antenne's, euro of 80.
2: Andere router, euro of 80-100 en dan heb ik nu 3 routers in de kast liggen die ik niet gebruik.
3: 1 of 2 antennes kopen en de huidige antennes daardoor vervangen, dat zou in principe een sterkere verbinding op moeten leveren. Kosten a 40 euro voor 2 antennes.
4: Netwerk via het lichtnet, euro of 200.
Iemand een idee wat het beste is om te doen, zowel qua prijs als qua prestaties? Het belangrijkste is dat de verbinding stabiel is en minimaal 10mbit. Verbinding mag geen enkele keer uitvallen.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden die ik kan bedenken om dit probleem op te lossen.
1: Ander pci kaart, kost enkel een euro of 40-50 en dan zitten we hier met een pci kaart waar we niks mee kunnen. Eventueel een pci kaart met 4 antenne's, euro of 80.
2: Andere router, euro of 80-100 en dan heb ik nu 3 routers in de kast liggen die ik niet gebruik.
3: 1 of 2 antennes kopen en de huidige antennes daardoor vervangen, dat zou in principe een sterkere verbinding op moeten leveren. Kosten a 40 euro voor 2 antennes.
4: Netwerk via het lichtnet, euro of 200.
Iemand een idee wat het beste is om te doen, zowel qua prijs als qua prestaties? Het belangrijkste is dat de verbinding stabiel is en minimaal 10mbit. Verbinding mag geen enkele keer uitvallen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N