Toon posts:

PC REBOOT CONSTANT

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds vandaag reboot mijn pc zich steeds.
Als ik hem aandoe, dan reboot hij al na 2 seconden .
Vanwege die korte en constante reboot kom ik zelfs niet in het BIOS scherm.

PC:

Het is overigens een half jaar jonge pc met de volgende kenmerken:

• core2duo processer E6600
• 2gb ddr2 geheugen
• Gigabyte ds3 moederbord
• 8800 GTS Videokaart
• Blueorb 2 processor koeler
• Seagate 320 gb
• En dat allemaal in een Antec kast met 350 watt voeding

Graag hulp gevraagd.

Slawen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 18:59 ]

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-01 12:47
Biosbatterijtje eruithalen en terugplaatsen?

Even in het opstartproblementopic kijken, daar staat een hoop..

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01 15:00
Het klinkt alsof er iets fout gaat tijdens het posten.
Geef eens wat meer wat meer info:
Wat voor mobo heb je, heb je recent iets veranderd aan je hardware, hoe oud is alles, ooit overgeclocked?

Het zou kunnen zijn dat er een onderdeel defect is, probeeer bijv eens te booten met maar een van de 2 (ik neem aan dat je er twee hebt) geheugenmodules.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Graag hulp gevraagd.
Graag inzet gevraagd...

# Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

# Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
# Geef de inhoud van een topic aandacht.
# Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.
Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.

Plus dat ik het belangrijkste mis: Je moederbord.

Neem ook deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

ehm misschien is je voeding een beetje onder de maat voor je videokaart + rest v/h systeem?
heb je wel genoeg spanning op je 12v rails?

Verwijderd

Topicstarter
Alle onderdelen(geheugen harddisk videokaart etc.) verwijderd en toen geprobeerd op te starten>>> nog steeds geen effect...
Wat me opviel, toen ik de videokaart kabel eruit haalde kwam er een hoge pieptoon.

@Robbie238
Voeding is volgens mij niet onder maat omdat hij al een half jaar het vlekkeloos deed

@martijnve

nooit overgeclocked en het staat er nu specifiek op welke onderdelen

P.S

sorry maar waar staat die opstartprobleemtopic en waar ligt de biosbatterij precies?

Verwijderd

Als het je videokaart is dan zou de PC zonder videokaart niet werken :)

Lijkt mij eerder dat er ergens kortsluiting wordt gemaakt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

350 Watt? :') Vervang die eens ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik denk dat het ook kortsluiting is weet iemand hoe ik dat kan oplossen.
By the way 350 watt is meer genoeg voor zo'n systeem, het aantal watt wordt meestal overschat.
Maar het is eigelijk meer dat genoeg voor een dergelijk systeem.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:51:
hmmm ik denk dat het ook kortsluiting is weet iemand hoe ik dat kan oplossen.
By the way 350 watt is meer genoeg voor zo'n systeem, het aantal watt wordt meestal overschat.
Maar het is eigelijk meer dat genoeg voor een dergelijk systeem.
Dat ligt volgens mij er ook net maar aan wat voor merk PCU je hebt. Die word namelijk niet genoemd. Daarnaast is 350 Watt naar mijn idee ook nog net wat aan de krappe kant.

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 30-10-2007 18:54 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik heb een soortgelijk systeem en een tijdje geleden mn 450W antec Sonata II voeding opgeblazen. Toen tijdelijk aan een Aopen 350W gehangen en het ging ook prima. Ik heb overigens alleen een wat grotere stroomgebruiker als videokaart, een hd2900xt. Nu een 500W Antec voeding er in zitten.

Het moet dus wel kunnen met die voeding. Alleen voedingen worden ook minder na gebruik, het argument dat het niet aan de voeding kan liggen, omdat het tijden heeft gewerkt is niet geldig. Dmv testen kom je er achter.

Zou je voortaan alsjeblieft een minder schreeuwerige Topictitel willen gebruiken? Nergens voor nodig

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 09:49

NielsNL

DigiCow

Is dit "ineens" gekomen, of nadat je in de kast hebt lopen rommelen...?
Het klinkt een beetje als een hangende reset knop. Trek dat kabeltje eens los.

M'n Oma is een site aan het haken.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Voeding, vooral de videokaart trekt nogal wat. Probeer eens een 450 of een 480 watt A-merk voeding.

Verwijderd

ik denk ook dat het de voeding is, na verloop van tijd krijg je meer weerstand en dus wordt er meer vermogen gevraagd, dus het makkelijkste is als je dat kunt testen met een andere voeding of het echt zo is.

Verwijderd

350watt voeding :?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Even googlen...

E6600 : 137 Watt bron
8800 GTS: 229 Watt Bron (IDLE verbruik !!! )

Edit vk was van een GTX maar dit zal wel niet alteveel afwijken ;) .
Edit2 : idd gehele systeem (excuus Noel ;), was iets te snel met doorlezen )

Dat is dus 366 Watt :p dan hebben we dus nog niet de andere onderdelen meegenomen ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door Emiel1984 op 30-10-2007 19:11 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

klinkt idd als kortsluiting. probeer dingen als fanpanels vooral en andere hardware uit je kast te halen. Voeg dan 1 voor 1 weer toe en dan zie je snel genoeg aan welke component he ligt :P. dit kan bijvoorbeeld ook een verloop stukje zijn. misschien zit er eentje tussen je voeding en je vidiokaart? probeer die eerst en plaats dan een vidiokaart die geen stroomtoevoer nodig heeft. succes:)

en oh jah...

350WATT IS VEEL TE WEINIG!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 19:08 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Emiel1984 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:05:

8800 GTS 229 Watt Bron (IDLE verbruik !!! )
Idle verbruik van het hele systeem wel te verstaan...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Even een juiste bron met echte waarden:

nieuws: Twee varianten 8800 GTS op de testbank

Dus
E6600 : 137 Watt
8800 GTS : 106 Watt (Load in SLI per kaart !!)

Opgeteld : 223 Watt

Dat zijn maar 2 onderdelen (ja wel de meest energievretende maar dan nog).

HDD + Moederbord + CPU koeler moeten ook gevoed worden + Externe apparatuur (USB).

Een voeding met een capaciteit van 350 Watt is meestal niet gemaakt om constant op\tegen zijn top te zitten.

Nvidia adviseert overigens ook minimaal een 400 Watt PCU bij een 8800GTS.

[LTS][MTS][HTS]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:46:sorry maar waar staat die opstartprobleemtopic en waar ligt de biosbatterij precies?
Kijk eens in het CSL Beleid, iets wat je eigenlijk had moeten doen alvorens je een topic aanmaakt ;).

Ga de boel troubleshooten en verhelp het probleem. Mocht je uiteindelijk niet helemaal zeker weten waar het aan ligt dan kun je een nieuw topic starten in het subforum dat aansluit op het onderdeel wat voor problemen zorgt. Vergeet dan niet om aldaar even de FAQ en het beleid te lezen, er staat nl. nuttige informatie in :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.