Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoeken in Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:13

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
In MS Office 2003 kon ik via rechtermuisknop/zoeken in elke map zoeken naaar een mailtje (op basis van afzender, onderwerp en tekst).

In MS Office 2007 kan dit voglens mij niet meer. Microsoft dwingt me een soort desktopsearch te downloaden die mijn systeem vertraagd, de zoekoptie is onzettend slecht.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Everybody has one :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zit die desktop search niet standaard in Outlook (als je zeg maar F3 ramt) :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
je kan toch nog altijd zoeken zonder dekstop search? Het is gewoon trager omdat die mails niet geïndexed zijn....

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 21:19
Inderdaad, als het goed is zit onder de titel van bijvoorbeeld Postvak In een search bar.
en anders de toolbar aanpassen en de search toevoegen.

edit: plaatje was niet correct

[ Voor 73% gewijzigd door Henry_ op 30-10-2007 16:43 ]

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
webinn schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:35:
je kan toch nog altijd zoeken zonder dekstop search? Het is gewoon trager omdat die mails niet geïndexed zijn....
Waar zit dit dan, een "rechtermuisknop, search" optie is er niet meer, en bovenin zit alleen een "Zoeken in Alle e-mailitems optie" die dan weer via de index optie werkt en letterlijk alles doorzoekt.
Ik wil 1 map doorzoeken zonder mijn hele outlook bak te laten indexeren, kan dit?

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 21:19
ikwilhet schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

Waar zit dit dan, een "rechtermuisknop, search" optie is er niet meer, en bovenin zit alleen een "Zoeken in Alle e-mailitems optie" die dan weer via de index optie werkt en letterlijk alles doorzoekt.
Ik wil 1 map doorzoeken zonder mijn hele outlook bak te laten indexeren, kan dit?
Zal vanavond eens thuis kijken, heb hier nog Outlook 2000 bji deze klant :X

Verwijderd

ha, hier ook een probleem, ik heb vista en outlook 2007 allemaal legaal, en geveriefieerd, dus niks zou het moeten stoppen...

Echter als ik zoek in Outlook vind ie niks in mijn mail! stel ik heb mail met woord xenon, en ik zoek xenon, vind ie niks...Ook als ik zeg alle mappen...

Als ik dan iets zoek op mijn desktop(bestanden) werkt het zoeken wel...Iemand een idee waarom outlook niks kan vinden?

Verwijderd

Mijn fix:

This cause is a known issue that this problem occurs if the following
conditions are met:

1. A computer that is running Microsoft Windows Vista has User Account
Control (UAC) turned on.
2. You run Microsoft Office Outlook 2007 by using elevated user rights.

In this scenario, you cannot index e-mail messages or search e-mail
messages because the SearchProtocolHost.exe process cannot open the same
handle to the personal folders (.pst) file that Outlook 2007 uses. Outlook
2007 uses this handle when you run Outlook 2007 by using elevated user
rights.

Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products.
If this is your situation, then I¡¯m afraid to say, this scenario won¡¯t be
fixed.

The reason why we don't fix this scenario is that in general, users should
never, ever be running Outlook "more elevated" than the rest of the
desktop; if they are (and they're using it for searching and other
day-to-day tasks), they're doing something that's now unsupported and has
reduced functionality as a result.

There is also a KB article which describes this:

923937 You cannot index e-mail messages or search e-mail messages when you
run Outlook 2007 by using elevated user rights on a computer that is
running Windows Vista

oftewel geen fix:-(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jawel, UAC afzetten, of Outlook 2k7 normaal draaien.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:32:
Jawel, UAC afzetten, of Outlook 2k7 normaal draaien.
Hmm denk dat ik 2007 normaal draai :-) En UAC uitgezet, ook dat werrkt niet :-( Rare is outlook was wel bezig met indexeren(stond bij zoeken in outlook kan even duren indexeren actief) maar nu kan ik ook wederom niks vinden in Outook 2007 :S

Erg vreemd, bij opties voor indexing is PST wel uitgeschakeld(heb ik niet gedaan) moet ik dat wellicht aanzetten?

Outlook daarentegen staat wel bij de 3 opties die hij laat zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 16:44 ]

Verwijderd

Opgelost. Ik heb ook nog frontp[age 2003 geinstalleerd. Nu ik dat heb verwijderd, werkt het weer!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:31:
Opgelost. Ik heb ook nog frontp[age 2003 geinstalleerd. Nu ik dat heb verwijderd, werkt het weer!
Hoe ben je er op gekomen om die te verwijderen ? of was dat gewoon een wilde gok ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:41:
[...]

Hoe ben je er op gekomen om die te verwijderen ? of was dat gewoon een wilde gok ?
Via google. Lopen zoeken op can't search +outlook. En na allemaal dingen die niet werkten, die geprobeerd :-)

http://weblogs.asp.net/lk...ing-anymore-on-vista.aspx

repareren office 2007 werkte niet, deinstalleren frontpage wel.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

ikwilhet schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

Als je bijvoorbeeld in Postvak IN (Inbox) staat kun je bovenin in die balk je zoekopdracht invullen. Afhankelijk van je instelling zoekt hij dan óf alleen in de map waar je je op dat moment bevind, óf in alle mappen. Zie 'Extra; > Opties > tabblad 'Voorkeuren' > Zoekopties > en dan bij 'Deelvenster Direct zoeken' kiezen voor Alleen de map die momenteel is geselecteerd.
Overigens heb je Desktop Search niet nodig als je inderdaad niet wilt indexeren (dus tragere zoekresultaten), als je Outlook gebruikt icm Vista heb je dit niet nodig, aangezien het dan al geïntrigeerd is in Vista.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Zie 'Extra; > Opties > tabblad 'Voorkeuren' > Zoekopties > en dan bij 'Deelvenster Direct zoeken' kiezen voor Alleen de map die momenteel is geselecteerd.
Bedankt voor de tip, het blijft een nare searchengine vind ik (2003 was handiger) maar het werkt nu wel :)

Verwijderd

Ik baal echt van outlook 2007.. waarom moet Microsoft er altijd voor zorgen dat dingen moeilijk zijn? Computers zijn er toch om het gemakkelijker te maken. Als ik mijn Outlook niet met mijn telefoon zou synchroniseren had ik het er al lang vanaf gegooit!

Bovenstaande tip werkt voor mij niet.

Bagger programma!

Ik heb nu ook repair met de outlook 2007 CD geprobeerd... helpt niet.
Misschien heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik word 2003 er op heb staan om de spellingscontrole werkend te krijgen, maar die ga ik er dus echt niet vanaf gooien! Iemand nog ideen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 09:58 ]

Verwijderd

Als je de software gaat gebruiken waarvoor het waarschijnlijk niet gemaakt is zoals het naast elkaar draaien van oude versies dan kun je natuurlijk altijd probleempjes verwachten. Waarom gebruik je niet gewoon office (outlook) 2003.

En wat is er mis met de spellingscontrole in 2007 ?

Verwijderd

Nou, als je een engelstalige office 2007 hebt kan je geen nederlandse spellingscontrole krijgen.. offuh dat kan wel, maar dan moet je zown pakket KOPEN voor een euro of 50. Ik vond office al duur genoeg dus dat heb ik er niet voor over. Toen heb ik hier op tweakers de tip gekregen om het met de oude spoofing tools van 2003 te doen, en dat werkt. Ik weet trouwens niet of de search functie in outlook voorheen wel werkte. Toch bedankt.

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Zoeken naar een map in Outlook. Ik heb een gebruiker die heel veel mapjes aan heeft gemaak. Niet handig, maar goed. Nu is hij een map kwijt. Waarschijnlijk verplaatst oid. De vraag: Is het mogelijk om te: zoeken NAAR een map. Ik kom alleen maar tegen: zoeken In een map, maar dat heb ik dus niet nodig. Iemand een idee?

bvd

Arthur
Pagina: 1