Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AS] X en Y bepalen na in- of uitzoomen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een kaart, waarop je kunt in en uitzoomen.

Demo file

de hele lichtgele movieclip (incl blauwe vlakjes) wordt dan gescaled met 10% per keer. door de zoom actie verandert het x en y punt van het blauwe vierkantje, en dus de plek waar de informatie-ballon neergezet moet worden (onclick).

de informatie-ballon moet niet meeschalen, deze bevint zich dus ook buiten de schaalbare movieclip.

zoals je in de Demo file kunt zien, wordt de ballon goed geplaatst, ook als je de lichtgele kaart verschuift (drag). Alleen als je in of uitzoomt gaat het mis.. ik krijg niet bedacht hoe ik het x en y punt van de ballon moet uitrekenen.

De button (blauwe vierkantje) heeft deze actie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
on (release) {

// parent is is de scalable movie, this is het blauwe vierkantje
    px = _parent._x + this._x ; 
    py = _parent._y + this._y ;

// functie zet ballon aan, en plaatst hem op de goede x (px) en y (py)
    _root.map.open_info(px, py); 
}

Kan iemand me in de goede richting helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom pak je niet gewoon de _x en _y van je blauwvierkantje en positioneer je ballon aan de hand van die coordinaten. Je zegt net zelf dat die vierkantjes wel goed meeschalen?

Overigens zijn er wel methodes om de nieuwe positie te bepalen (wiskundig gezien), maar volgens mij is bovenstaand 't makkelijkste.

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 30-10-2007 15:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De vierkantjes en de kaart (cirkel geval) zitten in 1 movieclip. bij het schalen van die movieclip blijven de x en y coordinaten van het blauwe vlakje hetzelfde...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je schaalt de hele movieclip. Sorry, dat had ik even gemist :)

Ik heb thuis een boek liggen met een functie om dit te kunnen berekenen... Maar je raadt het al: ik ben niet thuis :P

Even heel kort door de bocht: weet je de originele afstand wel tussen je scale punt (neem aan dat dat het middelpunt is en je vierkant)? Want dan zou je verwachten dat je scale factor ook direct 1 op 1 invloed heeft op de afstand :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
het 0,0 punt van het vierkantje is links boven
het 0,0 punt van de wolk is links onder
dus die afstand is altijd hetzelfde, iets van 10px

helpt dat? hier crashed mijn wiskundeknobbel.. :P

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:09:

Ik heb thuis een boek liggen met een functie om dit te kunnen berekenen... Maar je raadt het al: ik ben niet thuis :P
Heb je al iets kunnen vinden? :*)
Pagina: 1