Plextor 8432a + A-Open 52x werkt niet samen!

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Plextor 8432a (sec. master) en een A-Open 52x (sec. slave) op een MSI K7T Pro 2a moederbord en werk met Windows 2000 Professional, maar de Plextor geeft direct bij het begin van het branden 'scsi/ide' error. Ik heb meerdere programma's geprobeerd (Nero/CloneCD). Het lezen van cd's werkt daarentegen wel goed.
Zonder die A-Open 52x werkt alles trouwens WEL.
Wie heeft een oplossing, suggestie?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb dezelfde combi van CD-rom speler en Plextor en bij mij werkt het perfect! En de PC winkel waar ik kom verkoopt ze altijd in die combinatie. Dus kijk eens naar je mobo.

• wvp
  • Niet online
Ik heb nu de cd-rom speler omgewisseld met een ACER 52x en het werkt nog steeds niet! Is het misschien een BIOS instelling?!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23
Geef in je BIOS aan dat het secondary ide kanaal in PIO mode 4 moet draaien, een AOPEN + UDMA = problemen.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Update anders de firmware.
Die kan je hier vinden.

Je moet alleen voor dat je update de DMA uitvinken.
Na de update kan je hem weer aanvinken.

• wvp
  • Niet online
Ik heb nu Pio mode 4 gekozen voor de cd-rom, werkt niet, voor zowel brander als cd-rom, werkt ook niet.

Waar kan het nu aan liggen? Ik heb nog maar 20 GB vrij, dus moet wel weer gauw branden!!!

Verwijderd

Als je de VIA IDE drivers hebt geinstalleerd dan moet je die maar snel verwijderen.

Kijk ook even op http://tweakers.net/meuktracker/502

(Vooral de laatste post) -> sorry voorlaatste post

Verwijderd

1. je kan ook evt je aopen flashen dit heb ik bij mij 48x ook moeten doen ivm spinning.

2. je atapi drivers zijn niet allemaal gelijke versie bij adaptec kan je ze zo bekijken.

3. ide en udma en pio mode

4. kabel breuk in ide kabel kan ook.
uit ervaring krijg je dan rare errors.

5. anders de plextor 40x scsi kopen werkt als een jekko....

<ploit> ;-)>

• wvp
  • Niet online
Ik heb er nu een UDMA-100 Controller bijgezet, en het werkt nu allemaal als een trein. Maar toch blijft het vreemd :(
Pagina: 1