[Usenet] Pan geeft 'gecensureerde' afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:57
Hallo,

Ik heb een probleem met Pan newsreader (Usenet) op Ubuntu, sinds dat ik 7.10 gebruik (in 7.04 had ik het probleem niet). Pan wil namelijk vaak afbeeldingen niet volledig weergeven, het onderste stuk is dan altijd zwart, net of het gecensureerd is (wat vreemd is als je voor wallpapers zoekt :+ ). Als ik kies voor attachment opslaan en ik bekijk hem in een willekeurige viewer op Ubuntu is de afbeelding wel volledig zichtbaar, maar om nou bij iedere wallpaper Save attachement as... te kiezen is niet erg handig. Ik heb al geprobeerd om in synaptic al het geinstalleerd wat met renderen te maken heeft te herinstalleren, en me Pan profiel en cache te verwijderen, maar het mag niet baten. Ik weet niet zeker of het met andere formaten dan .jpg gebeurd want blijkbaar zijn ze in die nieuwsgroepen .jpg fan.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of kent iemand een betere newsreader voor Linux die native draait?

Bedankt,
Sebas

Ps. Ik post het in NOS want ik denk dat het een dependentie probleem is, en dus niks met CSA te maken heeft.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

Het is geen censuur.

Ik ervaar de bug ook sinds enige tijd met archlinux

http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=477860

[ Voor 28% gewijzigd door skr op 30-10-2007 21:55 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een bug in Pan. yEnc ge-encodeerde files die over meerdere posts gaan worden niet compleet gedecodeerd bij 't weergeven.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Volgens die bugreport gebeurt 't ook wel 's bij single-post images, maar dat heb ik nog nooit gezien.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2007 22:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sebazzz
Suggesties? :) Downgraden? Upgraden naar een beta? Of kennen jullie anderen die yEnc ondersteunen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Heb dit probleem nog nooit gezien met Pan 0.132 'Waxed in Black' op een Debian Lenny systeem.
Pan is imho wel een voorbeeld van wat je wel vaker ziet bij open source projecten: 'stable' betekent dat er geen security problemen open staan. Voor de rest kan het zo buggy als wat zijn. De nieuwste beta van Pan is gewoon de versie die je moet hebben behalve wanneer je of totaal paranoide bent of geen problemen hebt met een geheugenlek hier en een crash daar.

Windows is exiting. Is this OK?

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

Heeft te maken met de manier waarop gtk wordt aangesproken door pan. Dit ging to voor kort goed maar nu met nieuwere gkt versies gaat het fout.

Of je kan gtk downgraden (niet aan te raden) of je kan pan zelf compilen met de pleister die gepost is achter de link die ik hierboven gaf.

• Sebazzz
Ik heb Pan source gedownload, handmatig de patch toegepast want ik wist het 'patch' commando niet te gebruiken. Problemen zijn opgelost, bedankt! :)

Pagina: 1