Toon posts:

@Home nieuwsserver newnews verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een paar dagen verbinding te krijgen met de nieuwe nieuwsserver van @Home: newnews.home.nl

Ik krijg echter steeds de volgende foutmelding:

Unable to connect: 400 too many concurrent connections, you are allowed only 4

Ik probeer echter maar via 1 thread verbinding te maken. Verschillende dingen al geprobeerd:
- programma grabit, altbinz, outlook express geeft allemaal hetzelfde
- firewall / virusscan uit, ook geen effect
- andere pc, geen effect
- rebooten modem, geen effect
- bellen met klantenservice @Home: geen effect ;)

Kortom, ik weet het niet meer. Is er iemand met een oplossing of soortgelijke problemen?
Alvast bedankt!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

neem een payserver...want de usenetserver van @home zuigt al jaren kamelenballen :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

kamstra schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:22:
neem een payserver...want de usenetserver van @home zuigt al jaren kamelenballen :)
Wat de TS zegt, hij probeert op de nieuwe server in te loggen. ;) En die doet het best goed is mijn ervaring na een paar dagen!

En je hebt al van alles geprobeerd zie ik. Ik zou zo weinig kunnen bedenken waarmee je het wel aan de praat krijgt. Zal het iets in het modem zijn? By the way ik gebruik Newsleecher, maar dat zal vermoedelijk niet uitmaken bij jou.

EDIT: Even gegoogled: ".... meestal wanneer het extreem druk is op de server.Zet de 'retry time' in Grabbit/Newsleecher op 40s zodat hij het niet te snel opnieuw probeert....."

[ Voor 38% gewijzigd door hars73 op 30-10-2007 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat hij het goed doet hoor ik dus idd van meer mensen. Ik vraag me dus af of het aan @Home ligt of ergens aan mijn instellingen...
Zou het kunnen zijn dat de server gewoon overbelast is waardoor ik geen verbinding krijg? Ik heb ook wel eens een hele nacht door proberen in te loggen zonder resultaat... :(

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
Mijn collega maakt er ook gebruik van en heeft geen problemen.

Heb je wel je pass en username ingevoerd? Dat hoefde bij de oude niet, bij deze wel.

• hars73
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

LiquidSmoke schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:25:
Mijn collega maakt er ook gebruik van en heeft geen problemen.

Heb je wel je pass en username ingevoerd? Dat hoefde bij de oude niet, bij deze wel.
Even voor de volledigheid.. dit moet dus je mailadres zijn als username (geheel, dus als mailadres@home.nl) en het bijbehorende wachtwoord.

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Zeker weten dat een huisgenoot niet al alle 4 de connecties gebruikt?

Of misschien dat iemand anders met een @home connectie inlogt met jouw email en wachtwoord gegevens.. vraag me af wat er dan gebeurt?..

[ Voor 137% gewijzigd door job op 30-10-2007 17:11 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 19:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb 10 posts geprobeerd, allemaal
30-10-2007 21:40:52 * Unavail. : None of the article parts were available on the server(s) anymore (430 No such article).

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
net getest hier doet hij het wel maar compleetheid weet ik niet, hoeveel dagen retentie moet hij ongeveer halen?
oke een crappy server ofzo, bestanden van 15 dagen oud, helft heeft hij niet meer, bij 30 dagen oud is er helemaal niet meer.
Denk gewoon server is die erg lage retentie heeft.
Snelheden zijn wel goed hier rond de 600kB.

[ Voor 50% gewijzigd door J_star op 30-10-2007 22:15 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 19:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waren posts van hooguit 2 dagen oud, geen enkel artikel gevonden
verbinding krijg ik wel en artikelen op halen gaat ook
newnews.home.nl en je email login+pass toch?

hmm: een post van 16 dagen komt wel binnen

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 30-10-2007 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels geprobeerd om de retry-tijd te verhogen
accountnaam + passw waren goed ingevuld
nog steeds niks...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kan ook gewoon inloggen met mailadres@home.nl + password

maar een ander vraagstuk -
bij de downloadlimieten staat de toegestane GB's,

wordt AL het verkeer gerekend, of alleen de newnews server ..
want ik zou niet gelukkig zijn als de payserver ook meegerekend wordt :|

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, wat voor een waarden voor retry tijd gebruiken jullie? Als ik hem namelijk op 200 seconden instel dan krijg ik niet meer de "too many connections" error. Hij blijft dan een 30 seconden hangen op connecting en vervolgens de melding "could not connect".....Nog steeds geen verbinding dus maar wel de eerste error weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen verbinding, zucht.... :O wel wat meer info inmiddels:

Als ik de verbinding via ipconfig /release ipconfig /renew vernieuw dan krijg ik even niet meer de too many connections melding, maar de volgende fout: 482 authentication temporarily unavailable..... Die zie ik dan 4 keer langskomen waarna ik weer de oorspronkelijke foutmelding krijg dat ik meer dan 4 verbindingen probeer te maken...

Wat wel apart is is als ik expres mijn password verkeerd invul dan krijg ik als melding: authentication rejected. Hij kan dus blijkbaar wel gewoon verbinding krijg met de @home server!!! 8)7

Als iemand nog ideeen heeft.... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 17:35 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde! Mijn ouders hebben ook @home, daar werkt het als een zonnetje. Maar bij mij werkt niet, ik krijg precies dezelfde meldingen als jij. Ik weet ook niet wat ik kan doen. Als iemand een oplossing heeft zou leuk zijn.
Pagina: 1