Toon posts:

eerst kapotte mobo en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb pas onderdelen voor een pc besteld bij azerty.

namelijk:
TakeMS DDR2-800, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2x
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Asus P5B Deluxe,Retail
NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion,Retail
Canon PIXMA MP160
Samsung 931BW, Zwart, 19 "
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II 2x
Antec NSK6000, Zilver, zwart
EVGA Geforce 8800 GTS Superclocked, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16
Be Quiet Straight Power, 550 Watt, Retail

Toen ik alles had binnengekregen ben ik hem meteen in elkaar gaan zetten, toen bleek echter dat ik de mobo al meteen bij binnenkomst een DOA was.
Meteen de mobo teruggestuurd en netjes een nieuwe gekregen, ik weer alles in elkaar zetten en testen alleen krijg ik nu geen beeld, ik kan niet eens in de bios komen omdat ik niks zie.
Het is niet weer de mobo want ik krijg nu gewoon de piepjes die ik vorige keer niet eens kreeg als ik mijn geheugen er niet in had gedaan.
Het is ook niet de videokaart waar ik eerst aan dacht want heb hem getest met een werkende videokaart van een vriend van me en die werkt er ook niet in.
Ik heb het systeem ook geprobeerd op te starten in minimale toestand maar dat wil ook niet werken.
Ik heb ook alles goed aangesloten en goed aangedrukt.
Nu ben ik bang dat het me processor is.

Zit ik in de goede richting te denken of zou het iets heel anders kunnen zijn?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:50:
...
Het is niet weer de mobo want ik krijg nu gewoon de piepjes die ik vorige keer niet eens kreeg als ik mijn geheugen er niet in had gedaan.

Het is ook niet de videokaart waar ik eerst aan dacht want heb hem getest met een werkende videokaart van een vriend van me en die werkt er ook niet in.
Eh, wat voor piepjes geeft het moederbord nu dan? De piepjes zijn waarschijnlijk een foutcode die je op de website van de fabrikant van het moederbord kunt nazoeken.
En dat 2 videokaarten niet werken wil niet zeggen dat ze alletwee *wel* werken, maar dat is een vak dat logica heet.

Oh, en lees dit eens door

[ Voor 6% gewijzigd door Wish op 30-10-2007 15:01 ]

No drama

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 11:23
Het kan natuurlijk ook aan de monitor liggen. Of heb je ook al met een andere monitor geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Eh, wat voor piepjes geeft het moederbord nu dan? De piepjes zijn waarschijnlijk een foutcode die je op de website van de fabrikant van het moederbord kunt nazoeken.
En dat 2 videokaarten niet werken wil niet zeggen dat ze alletwee *wel* werken, maar dat is een vak dat logica heet.
Die piepjes zij op het moment dat ik mijn geheugen eruit haal en dan opstart dat is de piep idd voor het missen van het geheugen. Die piepjes krijg ik niet als me geheugen erin zit. Verder krijg ik geen piepjes als ik hem opstart.

Die videokaart die ik geleend heb die werkt zeker weten omdat die uit een werkende pc is gekomen en er nu weer inzit.

Verwijderd

Topicstarter
RemonLP schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:00:
Het kan natuurlijk ook aan de monitor liggen. Of heb je ook al met een andere monitor geprobeerd?
heb het ook al met andere monitor geprobeerd, en heb de monitor met me laptop getest en die werkt gewoon.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23

Wish

ingwell

Kun je je Nederlands in je startpost dan even echt Nederlands maken zodat dat duidelijk wordt. Nu lees ik dat het MoBo piept.

Als de videokaart van je vriend wel werkt, maar niet in je huidige mobo, wil dat niet zeggen dat je eigen videokaart wel werkt. Die heb je nog niet getest namelijk. Wat je ook eens zou kunnen doen.....

Heb je die Troubleshooter al doorgelopen?

No drama

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 01:00

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarschijnlijk brak geheugen of geheugen dat niet compatible is met dat Asus mobo. Nu ben ik al helemaal geen fan van dat merk geheugen wat je gekocht hebt maar daarnaast staat hij geloof ik ook niet als supported en compatible weergegeven in jouw mobo boekje.

Verwijderd

Topicstarter
De video-kaart is goed net getest in pc van die vriend.

De mobo doet eerst een geheugen test en daar loopt hij ook doorheen op het moment dat hij de cpu gaat testen gaat hij raar doen. Ik heb in het boekje gelezen dat de mobo zichzelf reset als de cpu te ver overgeclockt is, dat doet hij nu ook hij stopt heel even voor zijn reset en gaat dan door maar blijft nog steeds bij de cpu hangen, de cpu is ook totaal niet overgeclockt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:29:
De video-kaart is goed net getest in pc van die vriend.

De mobo doet eerst een geheugen test en daar loopt hij ook doorheen op het moment dat hij de cpu gaat testen gaat hij raar doen. Ik heb in het boekje gelezen dat de mobo zichzelf reset als de cpu te ver overgeclockt is, dat doet hij nu ook hij stopt heel even voor zijn reset en gaat dan door maar blijft nog steeds bij de cpu hangen, de cpu is ook totaal niet overgeclockt.
Heb je het geheugen ook even getest op een ander mobo? Ik denk nog steeds dat het geheugen gewoon niet goed is.

De batterij al van je mobo gehaald en even een CMOS reset daarna gedaan? dan na een minuutje de batterij er weer in en weer gaan testen. Eventueel met ander geheugen erin.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

Heb je het geheugen ook even getest op een ander mobo? Ik denk nog steeds dat het geheugen gewoon niet goed is.

De batterij al van je mobo gehaald en even een CMOS reset daarna gedaan? dan na een minuutje de batterij er weer in en weer gaan testen. Eventueel met ander geheugen erin.
Ja ik ga die ook nog testen, maar dat kan nu even niet.

Ik heb ook de cmos gereset, maar helpt niks.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:57:

Ja ik ga die ook nog testen, maar dat kan nu even niet.

Ik heb ook de cmos gereset, maar helpt niks.
De kans dat een Intel CPU kapot is, lijkt mij extreem klein en onwaarschijnlijk. Is het mogelijk om de BIOS te updaten? ik weet niet of dat Mobo het ondersteund om al voordat de PC is opgestart de BIOS te kunnen updaten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

n00bs schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:39:
De kans dat een Intel CPU kapot is, lijkt mij extreem klein en onwaarschijnlijk.
Nee dat gebeurd alleen met AMD's :+ of bedoel je dat niet ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1