Ok, ik ga enkele voorbeelden geven van mijn slechte ervaringen met Philips:
VIDEORECORDERS
-eerst gaat na 4 jaar kapot, kop naar de klote (nee ik doe er geen gekke dingen mee en gebruik hem niet meer dan een uurtje of 4 a 5 per week)
-tweede houdt het maar 3 jaar uit, dan begeeft het loopwerk het
AUDIO/VIDEO
-cd speler 1: doet het redelijk lang maar leest bijna nooit de laatste track(s) van een cd en ziet regelmatig een cd (geen gefikte) voor een cdrom aan
-cd speler 2: weet het verschil tussen een 8cm en 12cm niet, muziekkalender doet raar en gaat soms spontaan open
-versterker: produceert alleen vervormde bassen, zelfs met de bas op -12dB en dat ligt niet aan de speakers
-cassette deck1: dof geluid, snel kapot
-cassette deck: nog steeds dof geluid, nog sneller kapot
-dcc recorder 1: lade gaat spontaan open en dicht, neemt niet op als het record ledje brand enz enz
-dcc recorder 2: vertikt om aan te gaan, als het toch lukt doet'ie verder nix
-tv: soms de teletextklok zo groot in het beeld dat je alleen de ondertiteling nog ziet, teletext hangt zich op (windows?) enz enz
-camcorder 1: bandje krijg na 3 keer afspelen strepen
-camcorder 2(zelfde type, 1 week later): bandje krijgt na 3 keer afspelen strepen en is na 5 keer afspelen onbruikbaar
-camcorder 3(zefde type, 3 maanden later): bandje krijgt na 10 keer afspelen strepen en is na 15 keer afspelen onbruikbaar
COMPUTER:
-cdrom: gaat niet open
-monitor: gaat de eerste 5 minuten na het aanzetten bij resoluties hoger dan 800x600 lopen, daarna gaat het goed
-writer (3610): schrijft na een half jaar alleen nog maar op cdrw maakt gekke geluiden
nou laat ik maar kappen, ik kan nog wel meer verzinnen maar jullie vatten vast waarom ik philips haat....... ik heb nu bijna alles van sony (ook nog wat denon spul enzo) en dat werkt als een tiet, in geen jaren problemen ermee!!
verder heb ik ook nog een wekkerradio van philips die er een sport van maakt om van tijd tot tijd gewoon willekeurig te gaan janken, ook als het alarm niet aanstaat!
p.s. bij philips menen ze dat overal een (analoge) klok op moet (zoals op svhs video's en gsm's) en geven ze dingen graag de vorm van een frietpan (kijk maar eens naar hun draagbare radio's)..... en de kleuren van een discoijsje ofzo!
BAHHHHHHHHHH