Toon posts:

Philips

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Philips was een jaar of 8/10 geleden
best slecht...dat is in der loop van
de jaren sterk verbeterd...ik koop
eerder een stereo van Philips
dan van Akai.. een vriend van me
heeft een philips stereo van 900 piek
gekocht en die is zeker zo goed
als een sony. nooit problemem, perfect
geluid etc etc. iemand van ICQ die ik
ken heeft een Philips brander, en
die hoor ik nooit klagen, dus
het valt allemaal best wel mee
met Philips.. OK er zijn betere merken
maar daar zit dan ook weer prijsverschil
in..

philips is best OK naar mijn mening

Verwijderd

ik koop eerder een stereo van Philips
dan van Akai..
Akai bestaat niet meer. ;)

Philips is niet zo slecht.

Ik heb een Sony Walgman gehad. Ter*ng ding. Viel spontaan uit elkaar.

Ieder merk heeft zijn goede en slecht periode.

Verwijderd

Als je het woord "Philips" bij mij in de buurt zegt krijg ik spontane braakneigingen! Echt alles maar dan ook alles wat ik ooit van Philips heb gekocht kreeg al snel gekke kuren of ging domweg kapot. En dat is dus van klokwekkers, tot een dcc recorder, tot een cd brander enz enz nix werkt goed ervan, ik heb nu alleen nog 1 flips cd speler in de kast staan omdat ie nog niet helemaal gaar is, de rest is allemaal de deur uit.
Verder heb ik heeeeeeeeeel erg veel van Sony in huis staan (euh je kunt ook overdrijven maar het gaat ff om de verhoudingen aan te geven) en daar heb ik nog nooit 1 mankement aan gehad!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

Wimo.

Shake and Bake!

Wat voor een brander van philips had je die 'kapot' was gegaan

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
Wat doet deze topic hier eigenlijk?

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Vroeger kocht ik een philips radio, een nieuw produkt op de markt met uitsluitend kwaliteitsonderdelen.
Een vriend vond hem zo goed dat hij hem een half jaar later ook kocht.
Was niet om aan te horen.
Wij schroeven natuurlijk , waren allen onderdelen zowat vervangen door B-componenten.
Metaalfilmweerstanden voor koolstof etc.
Weet niet of dit nog steed de praktijken zijn van philips maar sindsdien koop ik alleen philips als het produkt net op de markt is.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-08 12:50

BS

Mijn cdd 2600 Was net een jaar oud toen deze het begaf.

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Da Big NoNo!
Ik denk heel diep na wat er nou echt goed werkte van Philips... Nah eigenlijk niets!
Hifi (?, echt geen hifi) set uit 900 series:
ft 930 tuner: vergeet regelmatig geluid door te geven naar de versterker en de ingebouwde klok loopt per maand 5 min verkeerd. (een kermis klok van een gulden kan dit zelfs niet)
FA 930 versterker: zitten van die leuke selectielampjes op die in principe echt nooooiit kapot HOEVEN gaan. doch na een jaar en nog wat-> eentje kapot NB vd gloeilampen king.
CD-940 versterker: is ongeveer het enige wat werkt maar maakt wel wat softe pruttel geluidjes (mechanisch geluid is oke)
??-940 cassettedeck (dubbeldeck) doet precies wat je van een philips cassettedeck mag verwachten kapot na de garantie. opnamedeck jankt als een mexicaanse hond en spoelt niet meer terug. afspeeldeck maakt wat herie maar doet niets

Cdd3600 brander: lade verrekt ooit naar buiten te komen als je hem niet helpt door te trekken. Als je dat wel doet kraakt ie zo erg dat je denkt dat ie kapot gaat. O ja, fatsoenlijke DAE is er ook niet bij en crasht zelfs met een kras op de CD met DAE-en

Videorecorders van Philips:
2 opeenvolgende van mijn Pa: allebei na 3 tot 5 jaar kapot. Mechanisch defect (zeker zelfde fabriek als de cassetedecks)
mijn broer en zus ook allebei allebei een storing onderin en nu na 3 jaar ook allebei kapot (mechanisch alweer)

TV's philips: altijd ruzie of storing met teletext decoder. verder is het beeld daarentegen vaak wel het beste wat je kopen kan. Alleen jammer dat ze de zenders wel eens vergeten.

Philips computer:
videokaart, je bereikt meer door met een viltstift je scherm op te tekenen
geluidskaart. Doet alles onder dos en win zolang je alleen mono(dos) of je computer opstart (windows). De rest ik kraken en ruisen.
CD-rom: enorm brandhout. de eerste al meteen kapot de tweede begint al na 6 maanden te kutten.
Modem is oke. ik snap er niks van maar dat werkt echt perfect.

Walgmans van klasgenoten: meteen geheel of gedeeltelijk defect.

Ik heb het gevoel dat ik nog enkele aparaten vergeet maar de meest pijnlijke herinneringen zijn dit wel.

De pest met Philips was dat ze best leuke specificaties voor het geld boden zodat je het toch koopt maar de duurzaamheid is gewoon echt k?t met peren. Ik weet niet hoe het de laatste 8 jaar is met philips want ik kijk er niet eens meer naar. Troep! O ja de mobieltjes van Philips zijn ook plastic prullen.
Bah

Oh ik vergat: Ik heb 1 set speakers van Philips maar die zijn echt (tot nog toe) retegoed fb850. Als er op dezelfde speakers KEF op had gestaan waren ze 1000 piek duurder geweest.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Ik heb net met hangende pootjes m'n oude Philips 40x cd-rom weer omgeruild bij mijn broer die ik vorige week had omgeruild tegenzijn Asus 40x . Tering wat was dat een zuigding . Ben nu weer blij met m'n Philips die eigenlijk altijd 100% heeft gewerkt net als m'n TV , Videorecorder , Monitor (inmiddels verkocht , maar iemand anders is er nou blij mee) , stofzuiger enz . Ik koop uit principe geen ander merk omdat die vaak gewoon minder zijn van kwaliteit en Philips is nederlands (Beetje chauvinisme mag best) . Er was vorig jaar nog een docu van op TV waarin iemand van Sony zelf verklaarde dat Philips kwalitatief beter spul maakte , maar dat hun marketing klote was .

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

MaandBok, je bent de Electrische tandenborstel vergeten.

Als je dat kreng ook maar 1 nacht uit de 220 trekt, is hij de volgende ochtend zo traag als Surfen op een 386.
Heb nu weer een Braun, dat ding is gewoon TOP.

Mzzl Diamon

Ps, de VCC (Video2000) systemen van Philips was echt top.
Alleen jammer dat het geflopt is, omdat het systeem niet als wereld standaard werd geaccepteert.

Mzzl Diamon

Ps, heb nu CD-speler, Tuner, Versterker van Akai, en mijn Cassettedeck van Sony nooit problemen mee gehad.

Mmmmmmmmmmmm Alleen de Tuner vergat steeds zijn zenders na het uitzetten.
Maar dat was simpel verholpen door een nieuw elcootje

And The Only One

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Ze maken wel de beste cd lasers die er zijn, gaan echt bijna nooit stuk.

En Diamon, ik weet niet wat je met die E-tandeborstel gedaan heb maar ik heb de mijne ruim 1,5 maand uit het stopcontact gehad voordat die langzamer ging draaien.

Verwijderd

Vergeet niet dat Philips het cassette bandje en de CD-speler heeft uit gevonden. :)

PeeJee : Ik heb die docu. geloof ik ook gezien. Was dat toevallig over Philips in de VS. Dat daar Sony :r en Samsung groot waren. En Philips (daar onder Magdavox ofzo) als rommel werd bestempeld. Terwijl de expert zei dat Philips beter was dan Sony.

Verwijderd

Die was het ja . Damn blij dat iemand anders hem ook eens gezien heeft . Ging erover dat Sony met jonge en frisse mensen adverteerde en Philips (Magnavox) met ouwe grijze bejaarden .

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Echt slechte ervaringen met Philips heb ik niet, mijn broer wel; video ging na een half jaar kapot. Ik ben ze natuurlijk wel dankbaar voor de gloeilamp en de cd. Mijn pa heeft een cdd3610 en dat vind ik echt een waardeloos ding, hoop gerammel en geratel. Verder vind ik alle Hifi (of is het lofi?) spullen er enorm lelijk uitzien van Philips. Enige wat ik nog heb van Flups is een TV/video combi, nooit problemen mee gehad. Nu zou ik niet snel iets van Philips kopen, zo Nederlands is het nou ook weer niet want alle apparatuur wordt in Japan etc. gemaakt.

Verwijderd

Dat kan wel zijn , maar de winst komt toch echt in NL terecht en niet in Z-O Azie .

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Philips spullen zijn op het moment idd echt lelijk.

En ik vergeet niet graag dat het cassette bandje, video2000/vcc en de CDspeler(ism Sony) heeft uitgevonden. Ik vergeet ook niet graag dat de Minidisc voor 70% op Philips patenten drijft en dat Sony philips halfgeleiders inkoopt voor hun 100Hz tv's omdat ze die zelf niet commercieel kunnen produceren. (bijna) Al deze dingen zijn hier vlakbij op het Natlab in E'hvn uitgevonden/ontwikkeld.

Evenmin vergeet ik graag dat Fokker vliegtuigen bouwde waar McDonnel Douglas, Boeing & Airbus respect voor hadden.

Ik vind het ook best dat het korps Mariniers ieder jaar op een toernooi op de antillen iedere keer eerste zijn met de Royal Marines als tweede en Navy seals als derde.
Ik ben nl. best een beetje een patriot (al wordt dat de laatste tijd steeds minder)

Maar als ik mijn zuurverdiende centen uit een kutbaan uitgeef wil ik er wel goed spul voor terug. En vanwege een constante stroom slechte ervaringen met flips spullen zal ik ze niet snel meer aan Frits c.s. uitgeven.

Ik denk dat ze technisch/natuurkundig idd tot grote daden in staat zijn. maar op de weg van concept naar product laten ze een hoop steken vallen.

Ik heb van een werknemer +- 8 jaren terug gehoord hoe een ontwikkelteam een versterker had ontworpen die de concurentie met gemak op de horens kon nemen. Totdat de commercieel technologen kwamen die enkele aanpassingen deden en er weinig van het ontwerp overbleef en daarmee de kwaliteit van die versterker.

Die anekdote van HBM deed me daaraan denken

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Ok, ik ga enkele voorbeelden geven van mijn slechte ervaringen met Philips:

VIDEORECORDERS
-eerst gaat na 4 jaar kapot, kop naar de klote (nee ik doe er geen gekke dingen mee en gebruik hem niet meer dan een uurtje of 4 a 5 per week)
-tweede houdt het maar 3 jaar uit, dan begeeft het loopwerk het

AUDIO/VIDEO
-cd speler 1: doet het redelijk lang maar leest bijna nooit de laatste track(s) van een cd en ziet regelmatig een cd (geen gefikte) voor een cdrom aan
-cd speler 2: weet het verschil tussen een 8cm en 12cm niet, muziekkalender doet raar en gaat soms spontaan open
-versterker: produceert alleen vervormde bassen, zelfs met de bas op -12dB en dat ligt niet aan de speakers
-cassette deck1: dof geluid, snel kapot
-cassette deck: nog steeds dof geluid, nog sneller kapot
-dcc recorder 1: lade gaat spontaan open en dicht, neemt niet op als het record ledje brand enz enz
-dcc recorder 2: vertikt om aan te gaan, als het toch lukt doet'ie verder nix
-tv: soms de teletextklok zo groot in het beeld dat je alleen de ondertiteling nog ziet, teletext hangt zich op (windows?) enz enz
-camcorder 1: bandje krijg na 3 keer afspelen strepen
-camcorder 2(zelfde type, 1 week later): bandje krijgt na 3 keer afspelen strepen en is na 5 keer afspelen onbruikbaar
-camcorder 3(zefde type, 3 maanden later): bandje krijgt na 10 keer afspelen strepen en is na 15 keer afspelen onbruikbaar

COMPUTER:
-cdrom: gaat niet open
-monitor: gaat de eerste 5 minuten na het aanzetten bij resoluties hoger dan 800x600 lopen, daarna gaat het goed
-writer (3610): schrijft na een half jaar alleen nog maar op cdrw maakt gekke geluiden

nou laat ik maar kappen, ik kan nog wel meer verzinnen maar jullie vatten vast waarom ik philips haat....... ik heb nu bijna alles van sony (ook nog wat denon spul enzo) en dat werkt als een tiet, in geen jaren problemen ermee!!

verder heb ik ook nog een wekkerradio van philips die er een sport van maakt om van tijd tot tijd gewoon willekeurig te gaan janken, ook als het alarm niet aanstaat!

p.s. bij philips menen ze dat overal een (analoge) klok op moet (zoals op svhs video's en gsm's) en geven ze dingen graag de vorm van een frietpan (kijk maar eens naar hun draagbare radio's)..... en de kleuren van een discoijsje ofzo!

BAHHHHHHHHHH

Verwijderd

Bij mij heeft alles altijd prima gewerkt. Ik ben met name te preken over hun kwaliteit op lange termijn. Ik koop de topserie van die jongens als het 5 jaar oud is, tweede hands dus. Dus: perfecte spullen voor belachelijk weinig!Matchline video: 6 jaar oud, doet het bij mij alweer 4 jaar uitstekend, zonder haperen of wat dan ook. Zo ook met cd-speler, versterker , Tv en jawel klokradio!
Prima prijs/kwaliteit verhouding!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik ben nu wel erg benieuwd naar die klokwekker van dee-ehn, is dat weer van die baanbrekende Philips-technologie dat ze een klok in een wekker doen? :P

Bij mij hield een CD-ROMspeler van flipse er al na 2 maanden mee op, dat was dus zeer onPhilips nog binnen de garantie-termijn, en niet net daar buiten.
M'n Omniwriter doet het nog steeds, maar da's stiekum dan ook een Ricoh.

"Koopt hollandsche waar", gaat voor deze jongen wat betreft Philips dus niet meer op.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Alleen jammer dat het geflopt is, omdat het systeem niet als wereld standaard werd geaccepteert
en zo heeft philips zoveel mislukkingen gehad dcc, scheerapparaat met scheerzeep erin??, cdi etc etc etc

en ik vind hun ontwerpen er bijna altijd lelijk uit zien.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02
In bijna 85% van de TV's die op de wereld gemaakt worden (van alle merken dus) zit de Onechip(c) van Philips. ff korte uitleg, de onechip is het IC dat zorgt voor PAL, enz. decodering. Verder zit in elke Ford en Chrisler (standaard) een Philips tuner in de radio. Het power management van de Nokia telefoons zijn ook van philips. En zo zijn er nog tal van dingen die van philips vandaan komen. Dus veel van jullie hebben meer dan jullie 'zouden willen'/wisten van philips.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een vriend van me had een vrij dure philips versterker die op zijn philips pas na de garantieperiode uit elkaar flikkerde. Hij ging naar de winkel om een nieuwe te halen, zegt ie tegen de verkopen, ik heb een nieuwe versterker nodig, maar geen philips, zegt die verkopen, dan zijn we snel klaar want in 85% van alle merken zitten wel philips onderdelen.

Laten we ook niet vergeten dat de sp in spdif voor sony-philips staat, philips is een erg groot merk dat altijd voorop staat met de nieuwste technieken. Maar hun marketing is zwaar klote.
Pagina: 1