Toon posts:

Probleem met installatie (hoe in bios)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik ben op dit moment bij een vriend van hem, we hadden een maand geleden windows XP op zijn MBP gezet, 30 dagen trial, nu is die verlopen en wil ik Vista op zijn systeem zetten, alleen dat lukt niet omdat de laptop niet via de CD opstart, dat moet worden gewijzigd in zijn BIOS. F8 is al geprobeerd, het lukt niet, je krijgt niet de bios. (hij runt op bootcamp trouwens) en we kunnen ook niet meer terug naar Mac OS.

Wie kan ons hier z.s.m. mee helpen, we wachten nu direct op een antwoord.

Alvast bedankt

PS: ik moet ook me Vista cd terug krijgen, maar z'n macbook spuugt hem niet meer uit ;).

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Option indrukken tijdens opstarten om te kiezen waar van af je wilt booten
Muisknop indrukken tijdens opstarten om cd te ejecten

[ Voor 7% gewijzigd door Pendora op 30-10-2007 13:55 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Dat is de alt toets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door loser180 op 30-10-2007 14:16 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben er toch nog idd achtergekomen door een simpel Youtube filmpje, ik had echt een half uur zitten zoeken (heb geen apple ervaringen en die gozer snap er de ballen van), maar ik drukte hele tijd de verkeerde toets in terwijl je idd de option toets ingedrukt moest houden, dan zie je ook automatisch de windows cd. Toch bedankt jongens!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je de C toets ingedrukt houdt wordt er automatisch van CD geboot, met de Option key krijg je een keuze tussen de bootable volumes. Overigens heeft een Mac ook geen BIOS (dus succes met zoeken :+ ) maar een EFI en daar hebben ze geen eenvoudig boot-time tweakmenu bijgedaan ;)

Launching containers into space