Is er iemand die een werkende pcmcia firewire kaart heeft die ook onder linux draait? Ik ben zelf inmiddels al even op zoek, maar kan nog geen kaart vinden waar ook linux support voor is. Mijn laptop is niet met firewire uitgerust en ik wil binnenkort mijn films gaan overzetten van mijn DV camera..
Hoe weet je dat er geen linux support voor is ? Heb je dat gezien via de specificaties van de leverancier / fabrikant ? Dat zegt namelijk niet zoveel.
Linux ondersteund heel veel hardware doordat er een driver is voor de chipset die gebruikt wordt, en niet specifiek drivers voor fabrikant X.
Dus als je wilt weten of een kaartje onder linux gaat werken, zul je moeten uitzoeken welke chipset erin zit, en vervolgens moeten kijken of er een linux driver voor is.
Linux ondersteund heel veel hardware doordat er een driver is voor de chipset die gebruikt wordt, en niet specifiek drivers voor fabrikant X.
Dus als je wilt weten of een kaartje onder linux gaat werken, zul je moeten uitzoeken welke chipset erin zit, en vervolgens moeten kijken of er een linux driver voor is.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.