Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[wsh/vbs] uitvoeren van scripts onder winPE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk maken we gebruik van WinPE bootcd's om Vista images te installeren: We starten in WinPE en laden dan een batchbestand in dat automatisch een netwerkshare aan een driveletter koppelt en vervolgens de image van het netwerk op de schijf installeert via imageX. Per computermodel en per vista versie moeten we hiervoor een aparte batchfile maken. Om die reden wil ik een eenvoudig vbs bestandje maken dat ook eerst de netwerkshare maakt en de technieker vervolgens via een "open file" dialoogscherm vraagt welke image hij wil installeren.
"Piece of cake" denk ik dan, is slechts een paar lijntjes groot.
Mijn winpe bootcd is een custom image met "WinPE-Scripting-Package" toegevoegd zodat windows scripting kan gebruikt worden.
Het probleem zit hem in het openen van een "open file" dialoogvenster. Zeer simpel en er zijn meerdere manieren om dit te doen. Ik ken er 2:
Set objDialog = CreateObject( "UserAccounts.CommonDialog" )
<- dit werkt niet, winPE geeft de melding dat het object niet gevonden kan worden.
Set objDialog = wscript.CreateObject("MSComDlg.CommonDialog")
<- werkt ook niet en geeft dezelfde error, maar dit is blijkbaar normaal aangezien je blijkbaar MSComDlg niet overal mag gebruiken vanwege licentieredenen.
Beiden werken probleemloos in XP

In ieder geval: de UserAccounts.Commondialog zou toch moeten werken denk ik, daarom heb ik ook comdlg32.dll geregistreerd in WinPE, maar dit haalt niets uit. Hij weigert hardnekkig het object aan te maken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met WinPE en weten wat ik moet doen om dit aan de praat te krijgen? Een "ik zal snel even iets in elkaar flansen" projectje blijkt toch iets langer te duren dan gehoopt :(